Gå til innhold

Kjøp av leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!! :)

Jeg er på boligjakt, og har funnet drømmeleiligheten!! Gav bud mellom 50 og 100 tusen under takst for noen dager siden, som ikke ble godtatt av selger. Var ingen andre som gav bud, så virker som om jeg for øyeblikket er alene om å være interessert. Fikk vite i dag at naboleiligheten ble solgt for ett år siden for ca en halv mill. over budet jeg gav, så nå ble jeg enda mer spent!!

Så til det store spørsmålet - hvordan skal jeg gå fram for å ha størst mulig sjans til å få leiligheten??

Har lysst å ringe tidlig i morgen og by prisantydning, men vil ikke virke for interessert - da kan det være de tror jeg ønsker leiligheten så sterkt at jeg vil betale mer enn prisantydning, men det har jeg ikke økonomisk mulighet til..

En annen mulighet er å holde hodet kaldt og vente på at megler skal ringe meg og foreslå en pris, men er livredd noen andre skal komme på banen i mellomtiden slik at det blir budrunde, for da kommer nok jeg til å falle av fort.

En tredje mulighet er å ringe midt på dagen i morgen og gi samme bud som tidligere og håpe de har begynt å stresse litt siden det ikke er andre interesserte..

Er så usikker, aner ikke hva jeg skal gjøre!!

Noen som har forslag til hvordan jeg bør gå fram?? Blir kjempeglad for alle innspill!

Hilsen *spent*!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Megler kommer nok ikke til å ringe deg og gi deg et motbud nå, det hadde han sannsynligvis gjort da selger avslo budet ditt hvis det hadde vært aktuelt. Og å legge inn samme bud på nytt er bare frekt. Enten legger du inn et høyere bud nå, eller så venter du til leiligheten har nye visninger og ser om det evt blir en budrunde da. Og da er det jo en stor sjanse for at du ikke får leiligheten uansett, siden du ikke kan gå over prisantydning.

• Liker 1
Gjest IngvildSF
Skrevet

Ville nok kanskje bydd 25 000 - 50 000 høyere enn du allerede har gjort. Da kan det hende de godkjenner budet, du havner under takst og du slipper å miste leiligheten etter en ny visning. Når det er sagt så har jeg aldri vært i en budrunde selv, dette er hva jeg syns høres mest logisk ut.

• Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Så lenge det er ingen andre interesserte akkuratt nå, så kan du få boligen "billig", altså til prisantydning. Det virker som om selgeren ikke vil selge under takst. Samtidig, så kan han vel ikke komme med en prisantydning han egentlig ikke vil godta hvis noen byr.

Venter du til neste visning, kan det hende det kommer flere på bannen og du skal måtte gå lengre over prisantydningen.

Lykke til og oppdater oss om hvordan det gikk.

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min skulle selge og folk kom med de frekkeste bud under takst, særlig et par var ikke villig til å gi bud til takst, men hevet summen med 5000 kr hver gang de ringte. Tilslutt ble venninnen min så irritert at hun sa de aldri kom til å få kjøpe uansett, hun hadde ny visning og leiligheten gikk til noen andre. Så et par bud under takst kan man prøve seg på, men etter det blir det bare frekt. Husk at selger kan selge til den de vil, uavhengig av hvem som byr høyest.

Skrevet

Ville lagt inn bud på prisantydning. Godtar de ikke det har de jo lagt ut leiligheten til lokkepris.

Mine erfaringer er at hvis man starter for lavt, kaster flere seg på budrunden, og boligen går langt over prisantydning. Nå viser det seg jo at du er eneste budgiver, så da unngår du kanskje budrunde :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Er så utrolig spent :)

Skal si ifra hvordan det gikk!

Hilsen TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...