AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Bøker, interiør, arkitektur, design, film, musikk, grafisk design, historie, skriving, data, digital kommunikasjon, magasiner. Dette er mine interesser og jeg har behov for å ha en jobb som toucher noe jeg virkelig bryr meg om. Problemet er at jeg sliter med å se hva som kan være gode alternativer for meg. Jeg kunne gjerne tenke meg å ha flere deltidsjobber, eventuelt ta kurs eller studere deltid. Interiørbutikk? Lære meg grafisk design? Frilansjournalist? Bokhandel? Jeg er utdannet innen jus, noe jeg ikke ønsker å jobbe med lenger.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Prøv å få deg en jobb i bokhandel og evt. frilansjournalist for et magasin med interiør/design eller film/musikk som tema? Jeg kjenner flere som har studert grafisk design, men ingen av de har fått jobb innenfor den bransjen... Det samme gjelder for øvrig de fleste jeg kjenner som har studert interiørkonsulent.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Bokverdenen: forlagsselger (de som selger bøker inn til bokhandlene) eller forlagskonsulent (vurdering av innsendte manus). Ingen av disse har absolutte krav til litteraturbasert utdannelse, og forlagskonsulent er deltidsarbeid. Jobbene høyere opp i forlaget som går konkret på bøker krever gjerne litt mer litteraturspesifikk bakgrunn, enten i utdannelse eller arbeidserfaring. Omslagsdesign. Journalist/redaktør innenfor litterære magasiner. Her kan du gjerne begynne veien oppover ved å sende inn bidrag til de ulike litteraturmagasinene vi har, både store og små. Om du trives kan det være lurt å bygge på med relevante studier. Nettverking slår heller aldri feil i bokbransjen, så har du noen kontakter er det bare å utnytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå