AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Heisan :-) Jeg skal ta sisteåret mitt av allmennlærerutd. i bergen til høsten. Lurer litt på om noen har erfaringer med å få hybel? Har tidligere leid under studentsamskipnaden tilknyttet annen høyskole, og har gode erfaringer med det. Er det vanskelig å få hybel via SiB som ny student? Vil det evt. hjelpe om jeg er villig til å begynne leieforholdet en mnd før? (1. juli).
meca Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg vet at da jeg søkte SiB-bolig da jeg skulle begynne å studere, fikk jeg ikke bolig. Jeg hadde da hatt et friår etter videregående, og kommer fra Oslo, så avstanden hjemmefra bør jo sånn sett kvalifisere. Det skal riktignok nevnes at jeg på prioriteringslisten min bare hadde ett-romshybler med god standard og komfyr (ville ikke ha bare kokeplater). Det kan rett og slett hende at "kravene" mine var høye, og at interessen for disse hyblene var høy, og at jeg av den grunn ikke fikk, i og med at de som kommer rett fra vgs f.eks. har høyest prioritet. Hvis du er villig til å bo hvor som helst, bør det sannsynligvis også være lettere å få SiB-hybel Jeg vet dessverre lite om dette med leieforholdets start, men så vidt jeg vet, har de standardkontrakter, og standard på når leieforholdene skal starte.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Jeg skal kanskje også studere i Bergen til høsten, og har søkt bolig hos SiB. Har kun søkt på hybel med eget bad/kjøkken, fordi jeg ikke klarer å bo med fremmede. Lurer på hvordan det går med søknaden. Forsøker også å finne hybel privat, men det virker å være vanskelig, og ikke minst dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå