Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har etter lang leting etter jobb fått med en liten varierende stilling (alt fra 30-50% stilling)i en dagligvarebutikk. Jeg blir satt opp på vakter, og de aller fleste er fra 15-2330. Dette betyr lange dager, da barn gjerne er oppe tidlig om morgenen, og jeg ikke er hjemme i huset før kl 24. Da må jeg lufte hund, dusje etter en lang dag og spise noe, så jeg er ikke i seng før tidligst 00.30, noe som jeg takler svært dårlig.

Hvordan takler andre slik seinjobbing, og hvorfor i #¤!"&& må daglivarebutikker være åpne helt til seint?? Syns dette var veldig uhell i hell med tanke på jobb men med så seine vakter... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig glad i senvakter (jobber i helsevesenet), men er ikke så glad i sent-tidlig. Jeg bruker litt tid på å roe meg ned etter en senvakt, det er ikke bare å legge seg til å sove med en gang man kommer hjem. Senvakten vår slutter 22.30, er da hjemme litt over 23. Jeg er ikke i seng før ca kl 24, skal spise litt og gjøre meg i stand og prøve å roe meg nok ned til å sovne. Når jeg da skal være ferdig skiftet på jobb kl 7.00 neste dag så sliter jeg. En ting er å våkne tidlig og sende barna avsted til skole og barnehage. Men å komme meg så tidlig på jobb er veldig vanskelig.

De aller fleste kollegaene mine synes det er slitsomt med sånne vakter. Har dessverre ikke noen gode råd til deg.

Er veldig enig at butikkene har alt for lenge oppe, ser ikke helt poenget med det.

Skrevet

Jeg jobbet slik og var hjemme klokken halv 11 ved seinvakt. Etter en periode med mye slik jobbing var eneste måten jeg klarte å holde det gående var ved å snu døgnet. Jeg sto opp to timer før jeg skulle være på jobb og la meg ca 9 timer før jeg måtte opp. Så ofte stod jeg opp klokken 13 og la meg i 3-5 på natta. Hadde null sosialt liv men jeg klarte meg igjennom det uten å være en zombie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet slik og var hjemme klokken halv 11 ved seinvakt. Etter en periode med mye slik jobbing var eneste måten jeg klarte å holde det gående var ved å snu døgnet. Jeg sto opp to timer før jeg skulle være på jobb og la meg ca 9 timer før jeg måtte opp. Så ofte stod jeg opp klokken 13 og la meg i 3-5 på natta. Hadde null sosialt liv men jeg klarte meg igjennom det uten å være en zombie.

TS her,

ja, men det fungerer jo ikke med barn i huset som våkner tidlig.. Lurer nesten på om jeg fortsatt må være på utkikk etter en dagjobb...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig glad i senvakter (jobber i helsevesenet), men er ikke så glad i sent-tidlig. Jeg bruker litt tid på å roe meg ned etter en senvakt, det er ikke bare å legge seg til å sove med en gang man kommer hjem. Senvakten vår slutter 22.30, er da hjemme litt over 23. Jeg er ikke i seng før ca kl 24, skal spise litt og gjøre meg i stand og prøve å roe meg nok ned til å sovne. Når jeg da skal være ferdig skiftet på jobb kl 7.00 neste dag så sliter jeg. En ting er å våkne tidlig og sende barna avsted til skole og barnehage. Men å komme meg så tidlig på jobb er veldig vanskelig.

De aller fleste kollegaene mine synes det er slitsomt med sånne vakter. Har dessverre ikke noen gode råd til deg.

Er veldig enig at butikkene har alt for lenge oppe, ser ikke helt poenget med det.

Ja, det er jo det med å legge seg snarest mulig etter man kommer hjem, men sånn som i går lå jeg lys våken pga at det var meget stressende på jobb og jeg både var stresset enda og ganske varm (kroppen hadde ikke roet seg ned).

Skrevet

TS her,

ja, men det fungerer jo ikke med barn i huset som våkner tidlig.. Lurer nesten på om jeg fortsatt må være på utkikk etter en dagjobb...

Tror nok det vil lønne seg for deg. Det vil tære på deg om du fortsetter slik du gjør nå.

Når du nesten ikke sover, så risikerer du å ha mindre ork til å tilbringe tid med barna dine, og lunta blir kortere. Det blir ikke noe bra verken for deg eller barna dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...