Gå til innhold

Hvordan vaske kjele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier har jeg altså brent fast en del grøt i en kjele. Det jeg lurer på er om noen har gode tips til hvordan jeg kan vaske den? Noe som kanskje er hakket mer effektivt enn å bare skrubbe i timesvis :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En oppvaskmaskintablett i varmt vann er effektivt.

• Liker 1
Skrevet

Som tittelen sier har jeg altså brent fast en del grøt i en kjele. Det jeg lurer på er om noen har gode tips til hvordan jeg kan vaske den? Noe som kanskje er hakket mer effektivt enn å bare skrubbe i timesvis :)

Vanlig metallkjele? Da ville jeg latt den stå i varmt såpevann en liten stund og så skrubbet den ren med stålull.

Skrevet

Fyll den med varmt vann og såpe og la den stå noen timer. Da løses det opp av seg selv. :)

Skrevet

Zalo og varmt vann, la den stå over natten. Dra ut så mye gugge som du gidder og kaste den inn i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Fyll med vann så det dekker bunnen, og ta oppi en god dæsj med zalo. Så koker du opp vannet og såpa, da løsner det av seg selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Fyll med vann så det dekker bunnen, og ta oppi en god dæsj med zalo. Så koker du opp vannet og såpa, da løsner det av seg selv :)

Enig i dette, bare at det er enda mer effektivt å bruke maskinoppvaskmiddel enn Zalo.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Glemte helt å takke dere, men jeg fikk altså vasket kjela takket være deres tips :):helen:

Endret av Xaphan
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...