Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i de siste årene hatt livet litt på vent og nå 4 år etter at jeg sluttet på VGs har jeg funnet ut hva jeg vil videre og har begynt så smått å planlegge.

Jeg planlegger å gå noe som heter faglærer i formgivning, kunst og håndverk. Foreløpig har jeg funnet ut at det bare er høgskolen i Oslo og høgskolen i Telemark som har dette tilbudet. Har dere noen erfaringer dere vil dele? Kvalitet på utdanningen? Miljø? Hva dere opplevde som de største fordelene eller hva som ikke var så bra??

Håper noen tar seg tid til å svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå gått 4 år på HiT og er sååååå fornøyd! Er gode lærere som alltid åpner kontordøren for deg om man lurer på noe. Foreleserne er gode og har mye kunnskap. Miljøet på skolen og på fritiden er også topp :-)

Skrevet (endret)

Hei takk for positivt svar strwberry :) personlig er dette en skole jeg har hørt minimalt om så er veldig nysgjerrig :)

Har lest en del på nettsiden men er godt å høre fra noen som har gått der:)

Endret av Jane F.
AnonymBruker
Skrevet

Har i de siste årene hatt livet litt på vent og nå 4 år etter at jeg sluttet på VGs har jeg funnet ut hva jeg vil videre og har begynt så smått å planlegge.

Jeg planlegger å gå noe som heter faglærer i formgivning, kunst og håndverk. Foreløpig har jeg funnet ut at det bare er høgskolen i Oslo og høgskolen i Telemark som har dette tilbudet. Har dere noen erfaringer dere vil dele? Kvalitet på utdanningen? Miljø? Hva dere opplevde som de største fordelene eller hva som ikke var så bra??

Håper noen tar seg tid til å svare :)

Gikk på HIT i et semester men måtte slutte ettersom jeg ikke hadde råd til å pendle. Studentmiljøet er veldig bra, folk er FRYKTELIG hyggelig og imøtekommende og det er lett å komme i kontakt med lærere og rådgivere. Anbefales sterkt.

Skrevet

Jeg tror Hit er bedre en Hioa.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått begge steder. Ingenting slår HiT! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke selv gått på noen av skolen, men hørt veldig mye bra om HiT, og veldig lite bra om HioA :gjeiper: Tror jeg ville gått for HiT, med mindre du har veldig lyst til å bo i Oslo!

Skrevet

Jeg går faglærer kunst og håndverk nå på HiT:) 1 året!

er veldig fornøyd!!

Hyggelige og flinke lærere, gode klasserom, spennende oppgaver...

skolen har også et kjempebra studentmiljø, fordi det er så få studenter. så det er lett å bli kjent med folk!

Bare spør hvis du lurer på noe spesielt, så kan jeg gjerne svare:)

Skrevet

Så bra! Nå ble jeg skikkelig gira :) Jeg hadde egentlig mest lyst til å gå på HiT men siden jeg ikke hadde hørt noe om den så var jeg litt usikker. Jeg har lite lyst til å bo i Oslo så for meg vil HiT være perfekt :)

Kan hende jeg tar deg på ordet der otilie :) Sender deg en pm om jeg lurer på noe ;)

Skrevet

Svarte litt kort tidligere, så kan jo utdype litt. Grunnen til at jeg syns HiT er bedre enn HiO (som det het når jeg gikk der) er rett og slett miljøet. I løpet av min nesten 9 år lange studiekarriere så har jeg aldri opplevd bedre miljø enn ved HiT. Jeg gikk i Bø, men har hørt at det samme gjelder ved de andre studiestedene. Mindre steder med større utdanningsinstitusjoner har den fordelen at du stadig treffer noen du "kjenner" fra skolen rundt om i byen/bygda. Det er veldig sosialt og man havner fort i et miljø :)

Skrevet

Takk Olive:)

Nå skal jeg mulig gå ved Notodden men vi satser at det gjelder der også:)

Skrevet

Notodden er like bra som Bø:-) hvertfall etter hva jeg har hørt av venner som har gått i Notodden og i Bø:-)

Skrevet

En venninne av meg gikk i Notodden, og hun mente det var like bra ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...