AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har fått i oppgave å gi en oversikt over kjøpers rettigheter og plikter iht. kjøpsloven, men feltet er så vanvittig stort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne en gang. Er det noen kloke hoder som har noen tips? Skal jeg f.eks. ta med forbrukerkjøp som også omtales i boken?
Solbærsaft Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har fått i oppgave å gi en oversikt over kjøpers rettigheter og plikter iht. kjøpsloven, men feltet er så vanvittig stort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne en gang. Er det noen kloke hoder som har noen tips? Skal jeg f.eks. ta med forbrukerkjøp som også omtales i boken? Skriv kort om forskjellen på kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven i innledningen hvis det ikke kommer frem av oppgaven at du skal ta for deg begge - og så skriver du kun om kjøpsloven etterpå. Er det ikke en struktur i pensumboken du kan ta utgangspunkt i?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Takk! Nei, den tar heller for seg kjøpers betalingsplikt, avbestilling, forsinkelse, rett til å heve kjøp osv. Så står det om forskjellen på forbrukerkjøp og næringsdrivende innimellom. Er litt usikker på hva som menes med denne oppgaven egentlig. ts
Solbærsaft Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Takk! Nei, den tar heller for seg kjøpers betalingsplikt, avbestilling, forsinkelse, rett til å heve kjøp osv. Så står det om forskjellen på forbrukerkjøp og næringsdrivende innimellom. Er litt usikker på hva som menes med denne oppgaven egentlig. ts Da tar du for deg alle punktene det etterspørres i oppgaven - i forhold til kjøpsloven. Og deretter skriver du om hva som er forskjellen mellom kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Hvis oppgaven er om kjøpsloven, så skriver du om kjøpsloven og ikke forbrukerkjøpsloven eller forskrift om sporbarhet av svin. Jeg vet ikke helt hva du mener med at det er et vanvittig stort felt. Kjøpsloven er relativt kort og grei. Kanskje du skal ha lovteksten foran deg når du skriver og ikke bare en tolkning fra en uspesifisert bok? Det blir kanskje lettere å strukturere det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå