Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å rydder opp litt i diverse papirer og lurer derfor på hvor lenge man bør ta vare på følgende:

Gamle selvangivelser/andre skattepapirer?

Gamle arbeidsavtaler?

Gamle lønnsslipper?

Gamle kvitteringer for litt større ting, feks oppkjøring/kjøreskole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig tar jeg vare på de i ca 2 år.

AnonymBruker
Skrevet

Glemte en ting til. Bøter til statens innkrevingssentral som er betalt for minst 1 år siden?

Er liksom så redd for at det plutselig skal dukke opp noe som kan være feil/de beskylder meg for å ikke ha betalt, og da har jeg jo ikke noen bevis lenger..

Skrevet

De kan kreve etterbetaling 3 år tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

De kan kreve etterbetaling 3 år tilbake.

Etterbetaling? :klo:

Gjest bazibaz
Skrevet

Skatteetatens kontroller kan gå ti år tilbake i tid, så det er lurt å ta vare på papirene en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Skatteetatens kontroller kan gå ti år tilbake i tid, så det er lurt å ta vare på papirene en stund.

Men er det nødvendig å ta vare på skattepapirer fra da jeg hadde frikort da?

Har de ikke uansett alt sånt digitalt den dag i dag? At det bare kan sjekkes på en database?

Skrevet

Men er det nødvendig å ta vare på skattepapirer fra da jeg hadde frikort da?

Har de ikke uansett alt sånt digitalt den dag i dag? At det bare kan sjekkes på en database?

At de har det digitalt hjelper ikke deg hvis de har gjort en feil.

Jeg tar vare på alt i 10 år, en (u)vane jeg har lagt til meg på jobb.

Skrevet

Tar ikke vare på noe..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beholder alt og arkiverer det i permer. Har papirer som er over 10 år. Kommer nok til å kaste det etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...