AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Holder på å rydder opp litt i diverse papirer og lurer derfor på hvor lenge man bør ta vare på følgende: Gamle selvangivelser/andre skattepapirer? Gamle arbeidsavtaler? Gamle lønnsslipper? Gamle kvitteringer for litt større ting, feks oppkjøring/kjøreskole?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Glemte en ting til. Bøter til statens innkrevingssentral som er betalt for minst 1 år siden? Er liksom så redd for at det plutselig skal dukke opp noe som kan være feil/de beskylder meg for å ikke ha betalt, og da har jeg jo ikke noen bevis lenger..
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 De kan kreve etterbetaling 3 år tilbake. Etterbetaling?
Gjest bazibaz Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Skatteetatens kontroller kan gå ti år tilbake i tid, så det er lurt å ta vare på papirene en stund.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Skatteetatens kontroller kan gå ti år tilbake i tid, så det er lurt å ta vare på papirene en stund. Men er det nødvendig å ta vare på skattepapirer fra da jeg hadde frikort da? Har de ikke uansett alt sånt digitalt den dag i dag? At det bare kan sjekkes på en database?
Celtic Heart Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Men er det nødvendig å ta vare på skattepapirer fra da jeg hadde frikort da? Har de ikke uansett alt sånt digitalt den dag i dag? At det bare kan sjekkes på en database? At de har det digitalt hjelper ikke deg hvis de har gjort en feil. Jeg tar vare på alt i 10 år, en (u)vane jeg har lagt til meg på jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 Jeg beholder alt og arkiverer det i permer. Har papirer som er over 10 år. Kommer nok til å kaste det etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå