Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Begynte på microgynon for omtrent 2 mnd siden, og huden min ser ikke ut nå. :tristbla: Har aldri hatt plettfri hud, men den har aldri vært så stygg som nå. Har masse kviser på haken (både underjordiske og "vanlige"), i tillegg til sånne hvite prikker man kan klemme ut på haka. Panna er også plaget, og har generelt fet hud! Vil dette gå over etter hvert?

Prøver å bruke gode produkter, bruker MDs continunous renewal serum (eller hvordan det skrives) og Decleor Hydra Floral. Men trenger tips til hvilken rens jeg burde bruke? Kan det hende problemet ligger her?

Og så er jeg generelt ute etter tips for å forbedre huden, for selvtilliten skorter jo på grunn av dette. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil enda ta noen måneder før kroppen din har vent seg til hormonene fra p-pillene (slik at kvisene kan gi seg). Noen (som jeg) har ikke fått en eneste kvise av microgynon. Andre får en hel haug. Av de som får kviser er det noen som opplever at de blir borte etter en stund, mens andre aldri blitt kvitt dem.

Alternativene dine er derfor:

1. Avvente og se om det roer seg ettersom kroppen "vender seg til" hormonene.

2. Bytte p-piller. Anbefales absolutt ikke å bytte p-piller ofte. Risikoen for det meste som er farlig på p-piller er størst de første seks månedene etter man begynner (det gjelder også om man tar en pause fra p-pillene og senere begynner med samme p-pillemerke).

Skrevet

Jeg har nettopp byttet til disse fordi de andre (som jeg gikk på i 3 år) plutselig ikke passet.. Så må i alle fall vente noen mnd til, risikoen er jo størst nå som du sier :) Må kanskje gå til innkjøp av nye serum eller noe?

Skrevet

Jeg har nettopp byttet til disse fordi de andre (som jeg gikk på i 3 år) plutselig ikke passet.. Så må i alle fall vente noen mnd til, risikoen er jo størst nå som du sier :) Må kanskje gå til innkjøp av nye serum eller noe?

Når det er hormoner som er årsak i kvisene, så er det ikke sikkert at noen midler som påføres på huden vil hjelpe.

Ta kontakt med legen din i morgen. Da kan du få litt hjelp til evt bytte til et annet merke, og evt hva du faktisk kan gjøre for å forminske kvisene.

Gjest Tigress
Skrevet

Du bør vel vente til du har brukt dei i tre månader før du byter merke att, men om det ikkje blir betre er det nok berre andre piller som kan hjelpe.

Skrevet

Når det er hormoner som er årsak i kvisene, så er det ikke sikkert at noen midler som påføres på huden vil hjelpe.

Ta kontakt med legen din i morgen. Da kan du få litt hjelp til evt bytte til et annet merke, og evt hva du faktisk kan gjøre for å forminske kvisene.

Har hørt at man minst skal vente 3 mnd, så må jo bare holde ut litt til.

Skrevet

Bump :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Dytter på denne! Sliter fortsatt med kviseutbrudd på haka :(

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg fikk omvendt problem på p-piller: knusktørr hud og mine første irriterende rynker... Har fått mindre tørr hud etter bytte til minipiller, men rynkene er jo allerede der :sjenert:

Gjest Armule
Skrevet

Jeg har brukt microgynon i flere år, og ifjor begynte problemene med akne. Jeg er veldig plaget med både vanlige kviser og skikkelige byller, og er generellt veldig rød. Det er konsentrert til kinnene. Produkter har nesten ingenting å si, har jeg merket. Har brukt MDs CRC men det har ikke hjulpet særlig.

Jeg har byttet merke (til Diane) og det ser ut til å bli litt bedre i alle fall. Mistenker også at stress kan være en skyldfaktor (selv om jeg ikke har følt meg stressa, kroppen har kanskje vært det), så håper at det endrer seg nå etter endt mastergrad :P

Gjest Starlit
Skrevet

Jeg er også plaget med kviser, og går på cerazette :gjeiper: Men tar mine forholdsregler.

Jeg må f.eks holde meg unna cola, energidrikker og kaker med uheldig fett i..

Kjøpte et rensevann på apoteket som skal drepe bakterier på huden, og dette funket i stor grad :)

Skrevet

Er det noen som vet om et godt SOS-produkt? Når kvisene er kommet klemmer jeg og de blir SÅ stygge :(

Skrevet (endret)

Noen som har prøvd denne da? Har litt trua på den :gjeiper:

Info om den.

Endret av Aubree
Skrevet

Heisann!!

Jeg hadde også masse kviser tidligere, mest sånne underjordiske.. Fryktelig irriterende og vondt, og så tok det så lang tid før de gikk bort! Og da hadde det selvfølgelig kommet to-tre nye.. Fikk byttet p-piller til diane (men får alltid feminile eller noe sånt på apoteket) og det har hjulpet masse! Det er en pille som skal virke på hudproblemer, og at det er en p-pille er litt mer en hendig bivirkning (tror jeg da..).. I tillegg bruker jeg MD formulation renseprodukter, noe som også har hjulpet på huden. Har fortsatt noen kviser igjen, men de underjodriske kommer sjelden og de kvisene som kommer er små og lette å skjule.

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Heisann!!

Jeg hadde også masse kviser tidligere, mest sånne underjordiske.. Fryktelig irriterende og vondt, og så tok det så lang tid før de gikk bort! Og da hadde det selvfølgelig kommet to-tre nye.. Fikk byttet p-piller til diane (men får alltid feminile eller noe sånt på apoteket) og det har hjulpet masse! Det er en pille som skal virke på hudproblemer, og at det er en p-pille er litt mer en hendig bivirkning (tror jeg da..).. I tillegg bruker jeg MD formulation renseprodukter, noe som også har hjulpet på huden. Har fortsatt noen kviser igjen, men de underjodriske kommer sjelden og de kvisene som kommer er små og lette å skjule.

Diane var opprinnelig ment for problemer med kviser, og viste seg tilfeldigvis å også fungere som prevensjon.

Endret av Cervix
Skrevet

Men jeg er ikke interessert i å bytte piller med det første, siden jeg nettopp har startet på disse:/ håper det ikke blir nødvendig.. For de fungerer supert på alle andre måter - blør mindre osv!

Skrevet

Noen som har prøvd denne da? Har litt trua på den :gjeiper:

Info om den.

Denne er jeg også vedlig nysgjerrig på!

Skrevet

Men jeg er ikke interessert i å bytte piller med det første, siden jeg nettopp har startet på disse:/ håper det ikke blir nødvendig.. For de fungerer supert på alle andre måter - blør mindre osv!

I og med at du nettopp har byttet kan det være at kroppen din bare bruker litt tid på å omstille seg.. Vet om flere som har hatt problemer med kviseutbrudd og sammenhengende mens i flere uker/måneder etter at de har byttet merke (eller begynt på p-piller sånn generelt).. Men problemene har gitt seg etterhvert som kroppen har normalisert seg, så det kan jo være det bare er samme greien med deg?

Skrevet

Jeg hadde samme problemet når jeg gikk på det merket, men jeg byttet merke fordi det ble så plagsomt.

Skrevet

Diane var opprinnelig ment for problemer med kviser, og viste seg tilfeldigvis å også fungere som prevensjon.

Diane hjelper ikke på meg :( Har gått på de i over ett år nå, og det er fremdeles bestandig 2-3 kviser. Store og vonde. Men det var der forsåvidt da jeg gikk på yasmin og, så det ble ikke noe bedre av å bytte til diane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...