AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Hei... Det har seg slik at her jeg bor er det et helt grusomt vær i dag. Det snør, veiene er fulle i slaps og snø, det er også storm. Jeg må over to store fjell for å komme meg til skolen, og været skal i følge værmeldingene ikke gi seg før i morgen. Problemet er at i morgen har jeg en veldig stor og viktig prøve på skolen, møter man ikke opp på den stryker man. Alle her jeg bor har sommerdekk, vinterdekkene ligger på et verksted over fjellet. Min far som har en lett lastebil som går bra på alle mulige fører, er bortreist. Samme gjelder en kompis av meg som har en annen bil som går helt fint på slikt føre. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Er skikkelig lei meg nå, for jeg MÅ møte opp på prøven i morgen!!!!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Er dette på VGS eller høgskole/universitet? Jeg ville tatt kontakt med faglærer og sagt det som det var, og forhørt meg om det var noe h*n kunne gjøre for å la deg ta prøven ved en senere anledning.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Jeg må over det ene fjellet for å kunne nå bussen. Det er VGS. Jeg må vell kontakte faglæreren, men venter med å gjøre dette til i kveld i tilfelle været ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Er så utrolig irriterende dette, greier overhodet ikke slappe av. Jeg må over fjellet, men jeg kommer meg ikke over! Er like før jeg pakker bagen og skolesekken og går! Selv om det vil ta veldig lang tid.. Og muligens ikke være så lurt, samt veldig kaldt.. Min mor er helt ifra seg også, hun vurderer å bestille taxi osv, men det vil koste opp imot 2000,- på grunn av så lang strekning... Huuuuuuffffff.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Er så utrolig irriterende dette, greier overhodet ikke slappe av. Jeg må over fjellet, men jeg kommer meg ikke over! Er like før jeg pakker bagen og skolesekken og går! Selv om det vil ta veldig lang tid.. Og muligens ikke være så lurt, samt veldig kaldt.. Min mor er helt ifra seg også, hun vurderer å bestille taxi osv, men det vil koste opp imot 2000,- på grunn av så lang strekning... Huuuuuuffffff. Jeg tror jeg ville tatt taxi hvis denne prøven er så viktig som du gir uttrykk for. Bedre å betale noen sure kroner enn å måtte risikere å gå om igjen. Men 2000,- kroner i taxi for å komme til bussen? Du må jo ha en evig lang vei til skolen. Hadde det ikke lønnet seg å bo på hybel nærmere skolen? (Ikke at dette løser problemet ditt nå, men jeg tenker bare at du må bruke forferdelig lang tid på pendling...)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Ingen andre som skal over det fjellet i morgen da? Noen skal vel på jobb? Sleng ut problemet på FB og se om du ikke får noe respons.
SmallTalk Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Jeg tror jeg ville tatt kontakt med læreren med en gang fremfor å vente. Da har du ihvertfall gitt beskjed i god tid.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Har sånn hallveis slengt ut problemet på FB, har forhørt meg med noen jeg kjenner. Bestevenninnen min har sommerdekk på bilen og har ikke firehjulsstrekk, så hun tør ikke prøve seg (noe som er fullt forståelig). Min mor har firehjulsstrekk, men svake nerver, så hun tør heller ikke. Selv har jeg ikke bilen min her, den står over fjellet... Og den har vinterdekk! Dette er så irriterende! Jeg får ikke ta bilen til moren min, for hun er bombesikker på at jeg krasjer og vraker den. Så da er de alternativene umulige. Jeg vil fortsatt vente litt, det er fint vær her nå, men det regner og snør. Det legger seg ingenting på veiene, men over fjellet så snør det og er veldig dårlig vær.... Men om det ikke kommer seg til klokken er 6 eller noe, da ringer jeg kontaktlæreren min og hører om det går fint å få utsatt prøven om jeg ikke kommer meg over fjellet. For en utrolig irriterende problemstilling. Å bo på landet er virkelig ikke greit i slike situasjoner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå