AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Alle mine sorte stekebrett blir aldri rene, hva kan jeg bruke for å få bort all skitt? Har ikke turt å bruke skureull, har forsøkt meg med skrubb og skurekrem..
Marikke Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Løs opp oppvaskmaskinpulver i varmt vann i vaskekommen og vask brettet med kost/skrubb. Evt la brettet stå og godgjøre seg litt i såpevannet før du skrubber. Endret 6. mai 2012 av Marikke
Minya Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Jeg bruker Svint eller billigversjonen Stålullsåpe (Rema 1000) om noe brenner seg fast på stekebretta mine jeg. Aldri ripet dem opp med stålullen, men så skrubber jeg med flat hånd og ikke med fingertuppen tvers gjennom stålullen. (Vet ikke om det har så veldig mye å si, men jeg har fått for meg at om jeg bruker "spiss" stålull blir det riper, og med "flat" stålull, blir det ikke riper ) Bruker forøvrig samme metode nederst i ovnen om noe har dryppet ned og svidd seg der. Bare pass på å skylle godt etterpå så det ikke sitter igjen såperester etterpå, det lukter skikkelig kvalmt om det blir stekt
Vegglampe Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har brukt salo, stålull og en skrape som egentlig er til glasstoppen på komfyren
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Alle mine sorte stekebrett blir aldri rene, hva kan jeg bruke for å få bort all skitt? Har ikke turt å bruke skureull, har forsøkt meg med skrubb og skurekrem.. Mine er 8 år gamle,og det er ikke en flekk på de,men så bruker jeg bakepapir uansett. Den andre komfyren jeg hadde,så fikk jeg de aldri rene igjen. Pga jeg var sløv og ikke brukte papir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå