AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Vi skal begynne med prøverør på en privatklinikk. Lurer på om vi har rett på fri fra jobben de dagene med behandling. Hva gjør jeg med den dagen med samtalen? Vi må reise til klinikken. Jeg ønsker ikke å si noe på jobben. Tar eg da avspassering eller bruker en dag med egenmelding?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg tok fri dagen da samtalen var. Når det blir uttak og innsett skal jeg ha sykemelding fra fastlegen, er ikke noe tess på jobben da uansett.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Du bruker naturlgvis ikke egenmelding, for du er jo ikke uforutsett syk! Søk om å få ta ut avspassering eller en feriedag. Husk at du kan få avslag på dette, og da må du vurdere om du skal fortelle eller ljuge.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Du må avspasere eller ta en feriedag. Du kan ikke bruke egenmelding.
Athene Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Behandlingen varer 5-2 uker, samt to uker etter innsett der man fortsatt kjenner medisineringen. Så fri alle dagene med behandling er umulig, og veldig uvanlig. Uttak til og med innsett får du sykemelding, det er 2-3 dager. Blir du dårlig ellers kan fastlegen skrive ut sykemelding, men det er veldig få som behøver dette. Jeg har vært åpen med arbeidsgiver, men ikke med kollegaer, om hva jeg holder på med. Lederen er veldig støttende, og jeg får lov til å komme og gå som jeg vil uten å ta ut ferie. Når jeg har en time på sykehuset jobber jeg ofte inn igjen de 1-2 timene på kvelden. Arbeidsgiver har også sagt at jeg kan ta en hjemmekontordag innimellom om jeg har for mye tanker, og trenger en liten pause. Og jeg blir generelt skjermet med tanke på arbeidsoppgaver og belastning. Så for meg har en god dialog med min nærmeste leder vært veldig viktig. Det er ikke lov å bruke egenmelding for samtale. Her må du velge å være åpen med arbeidsgiver, og muligens få fri med lønn fordi de ønsker å støtte deg i prosessen, eller å ta ut avspasering. Av videre timer skal du inn en eller to ganger til ultralyd mens du tar sprøyter, inn til uttak, inn til innsett, og inn til blodprøve 14 dager etter innsett. Så arbeidsgiver vil uansett reagere på fraværet på et tidspunkt. 1
Biel Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Ta å sjekk ut hvilke ordninger dere har på ditt arbeidssted. I det offentlige er det ikke uvanlig å kunne gå på legetimer osv i arbeidstiden med lønn. Å være åpen med sin nærmeste leder er nok det beste, men skjønner det er vanskelig. Gruer meg selv til den dagen jeg må ta det opp.. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Kan gå til vanlig legitime ja, men vi må reise og må ta fri hele dagen. Blir nok avspassering. Kvir meg til å ta det opp hos min leder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå