Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er midt i en krise med meg selv for tiden. Jeg skal prøve å forklare og holde det kort. Saken er at jeg går på poststudierett ved et universitetet, dvs. at jeg har rett på å ta eksamen på nytt i et emne jeg har tatt fra før av. Jeg kaller dette emnet for A. I tillegg tar jeg emne B og C, begge disse emnene tok jeg delvis fordi de virket interessante og fordi Lånekassen krever at jeg har 30 studiepoeng, som ikke er en del av poststudieretten min for å få stipend.

Nå innser jeg at jeg virkelig sliter med emne C, det er en muntlig eksamen og en veldig krevende en. Jeg finner dette emnet ganske spennende, men det er såpass krevende og jeg har null oversikt. jeg har kort og greit ikke peiling på hva jeg holder på med.

Og det er nå jeg begynner å lure på om jeg skal trekke meg, rett og slett fordi jeg ikke orker å slite meg ut noe mer enn det jeg allerede er.

Men det som får meg til å nøle er:

Jeg har allerede sendt avgårde alle mastersøknadene mine, hvor emne C står oppført som et av emnene jeg skal ta dette semesteret sammen med emne A og B..

Emne C har ingenting å si for vitnemålet mitt da dette vil komme som et emne utenfor utdaninningsplanen min, jeg tar det kort og greit for å få stipend. Det eneste som gjør meg nervøs er hvordan dette kan påvirke min søknadsprosess på masteren? Dette emnet vil ikke telle på snittet mitt, det vil i tillegg bare komme som et ekstra emne på vitnemålet mitt.

Jeg tenker at slik jeg sliter nå vil jeg mest sannsynlig stryke, rett og slett. Og da er det heller bedre å trekke meg enn å få en F på en karakterutskrift.

Jeg trenger å høre andres meninger? Jeg har ikke bestemt meg, verken for det ene eller andre, jeg er rett og slett redd for å overtale meg selv til noe dumt. Derfor trenger jeg bare å høre hva andre tenker.

:sjenert:

Takk for at du leste.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som kan hjelpe? :sukk:

Skrevet

Jeg tenker at du ikke har noe å tape på å møte opp og i hvertfall prøve å ta eksamen. Du kan jo være heldig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...