AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg skal si opp leiligheten jeg har, men jeg er usikker på om det er siste dagen i måneden, eller den 1. i ny måned det gjelder ifra ? Hvis jeg sier opp den 31. mai, gjelder det da fra den 1. juni, men dersom jeg sier opp den 1. juni gjelder det først fra den 1. juli? Huff, føler meg grønn nå..
superplomme Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Som regel vil oppsigelse av et leieforhold gjelde fra den 1. i måneden som kommer. Har i hvert fall vært sånn i alle leieforhold jeg har vært i. Altså: Hvis du leverer oppsigelsen i dag, og du har 3 mnd oppsigelsestid, vil du måtte betale for juni, juli og august. Hvis du sier opp 1. juni vil oppsigelsestiden strengt tatt starte 1. juli og være ferdig 31. august, hadde derfor vært nøye med å få levert den en av dagene som fortsatt er mai. Men dette kan sikkert avtales direkte med utleieren også.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Ingenting hindrer deg i å si opp 4 mnd før heller. Da skriver du bare at leieforholdet opphører den og den datoen. Oppsigelsen må uansett være levert før den 1. for å gjelde fra den 1.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Takk for svar, da blir det oppsigelse før mai er omme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå