Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller hva det heter? Hehe.. Er ikke så god på sminke, men har veldig dårlig selvbilde, og føler det hjelper med litt sminke på, føler meg ikke like stygg da!

Jeg bruker til vanlig en veldig lys foundation/underlag fra The Body Shop, siden jeg er ganske lys i huden. Og den er oljefri, siden jeg har fet/sensitiv hud.

Det er denne jeg bruker, nr 02:

Underlag

Nå burde jeg kanskje bytte til en hakket mørkere, siden jeg har blitt litt brunere i ansiktet pga solen. Synes det virker som foundationen er endel lysere enn huden min nå, og den burde vel være i ca samme farge? Tror dere jeg kan gå over på nr 03 nå? Burde kanskje spørre de i butikken, men.......

Men sånn solpudder eller hva det heter, hvor lys burde den være tror dere? Hvor lys/mørk er det vanlig at den er for en som er lys i huden/har nordisk hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er nok å spørre om hjelp i butikken da de kan prøve de forskjellige nyansene på deg :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har som oftast ivory i foundation, men eg kan bruke dei bronsekulene frå The Body Shop mest heile året. Om vintaren må eg vere litt meir forsiktig med dei, men eg kan faktisk bruke dei då også. Ein må berre ikkje bruke så mykje...

Skrevet

Hei!

Det aller beste er nok å rådføre deg med de i butikken, ja. Det er umulig for oss å si deg hvilken nyanse i foundation du trenger. Finn en som glir fint inn med hals/kjevepartiet ditt, men dette er noe de burde kunne hjelpe deg med i butikken. Ang. solpudder, vær forsiktig med en som har veldig mye oransje toner, med mindre du allerede har en sommergylden hud.

Det blir fort altfor oransje.

Men som sagt, rådfør deg med de ansatte i butikken, så går det nok bare fint :)

Skrevet

Jeg ville beholdt foundationen, og heller brukt solpudder i tillegg. Dette gir et finere resultat, og du unngår en markant overgang til halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...