Gå til innhold

Nav og tiltak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et arbeidsrettet tiltak i forbindelse med Nav, og går til vanlig på arbeidsledighetstrygd. Nå har jeg sendt meldekort der jeg har ført inn 2 sykedager.

Får jeg penger som vanlig disse sykedagene, eller blir det trukket fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i et arbeidsrettet tiltak i forbindelse med Nav, og går til vanlig på arbeidsledighetstrygd. Nå har jeg sendt meldekort der jeg har ført inn 2 sykedager.

Får jeg penger som vanlig disse sykedagene, eller blir det trukket fra?

Gå inn, og rett det opp. Du får ikke 5 øre for disse dagene. Du må ha sykemelding fra lege.

Som arb.ledig har du ikke mulighet til egenmelding.

Jeg ble akutt syk. Diare!!! Satt på potten hele dagen og natten. Ringte legekontoret,og de sa det vanligvis går over på tre dager.....Ike ledig time.Ikke kunne de skrive sykmld. uten å ha sett meg. Ikke kom jeg meg ut. Var syk tre dager. Ærlig som jeg er,så skrev jeg tre sykedager på meldekortet.

Kommer ikke til å være ærlig flere ganger. Jeg tapte 1800 kr.netto på dette. På en uke fikk jeg for to dager. Om det ikke er lite penger fra før..............................

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det ikke få konsekvenser om man ikke skriver sykedagene på meldekortet da? De jeg er i tiltak hos, melder jo sikkert ifra om mitt fravær?

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...