Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt fuktighetskremer på flere måneder nå og ansiktet mitt er produktfritt. Grunnen til dette er frykten for å få nye utbrudd av kviser, vell resultatet er forferdelig tørr hud med mindre kviser enn før.

Har også fått litt eksem på ansiktet, og det klør hele tiden! Jeg trenger en fuktighetskrem og det fort, men jeg aner ikke hva som er bra for sensitiv hud som reagerer på mange forskjellige kremer. Har aldri brukt kvalitetsmerker, bare sånne kremer fra parfymerier og vil helst ikke ha noe anbefaling fra der.

Noen anbefalinger å komme med? :D Setter pris på det! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MD formulations :)

Gjest -_Tove_-
Skrevet

Husk at MDs produkter med glykolsyre ikke skal brukes om du skal oppholde deg i sola! Jeg ville unngått å kjøpe det nå rett før sommeren.

Vil anbefale Matis dersom du har veldig sensitiv hud. Declèor er også fint for acne prone hud :)

Skrevet

anbefaler Dr. Brandt`s pores no more serie

Skrevet

Man skal vere forsiktig med for mye sol, men det er ikke sånn at man ikke kan nyte solen i det hele tatt når man bruker produkt fra MD.

Bare du ikke bruker produkt med glykolsyre som blir liggende på huden når du skal sole deg. Husk også å bruke solfaktor :)

Jeg har akne, og har slitt i mange år.

Har brukt apotekserier, hudpleieserier, resept belagt medisin osv...

Har prøvd utrolig mange forskjellige ting, og MD er det eneste som har hatt en viss effekt på meg (bortsett fra den medisinen jeg går på nå, som hudlegen min har skrevet ut).

Huden trenger ofte litt tilvenningstid, så jeg og ville unngått å starte med Md midtsommers.

personlig så har jeg brukt md like godt sommer så vinter, og det har gått helt fint så lenge jeg husker solkremen :)

men smaken er forskjellig. Oppsøk en hudpleier, og få proffesjonell hjelp :)

• Liker 1
Skrevet

Altså selvfølgelig kunne jeg dratt til en profesjonell, og de hadde sikkert anbefalt en eller annen krem som ikke hadde gjort noe forskjell for huden.

Terri: MD har jeg hørt mye positivt om faktisk, men du "Terri" sier jo at det er glykolsyre. Hva er glykolsyre egentlig? Kommer ikke en syre til å gjøre min tørre, sensitive hud verre enn den allerede er? Er ikke helt sikker på hva glykolsyre er skjønner du, men er det fuktighetskrem du snakker om her? :) Hvilken trygge nettsider kan man få tak i MD fuktighetskrem?

Tove: Matis høres bra ut i og med at det passer til sensitiv hud. Vet du hvilken nettsider man kan bestille det fra?

Huden min har forbedret seg mye helt siden jeg sluttet med produkter, men fuktighetskrem trengs selvfølgelig. Ønsker ikke flere utbrudd huff :/

AnonymBruker
Skrevet

Fuktighetskremene til MD inneholder da ikke glykolsyre. Gylkolsyre fornyer huden ved at de fjerner døde hudceller og hindrer at porene tilstoppes slik at det blir urenheter.

Jeg kjøper alt av MD på feelunique. Det er bare produkter som ligger på huden (serum) man ikke skal bruke når man er i solen. Rens og skrubb kan man fint bruke.

• Liker 1
Skrevet

sender deg en link som forteller litt om produktene :) Her står alt godt forklart.

http://www.fanamedisinske.no/hudpleie/md-formulations/

Det jeg mente om produkt som blir liggende på huden er f.eks krem og serum. Mens rensen blir vasket av med en gang når man bruker den :)

Viss du skal ha MD på butikk, så må du til en hudpleier.

jeg handler på nett hos blivakker.no og feelunique.com

Skrevet

Åja ok! Jeg måtte lese om igjen, unnskyld Terri. Ser at du skrev at man ikke burde bruke glykolsyre :P

Skrevet

sender deg en link som forteller litt om produktene :) Her står alt godt forklart.

http://www.fanamedisinske.no/hudpleie/md-formulations/

Det jeg mente om produkt som blir liggende på huden er f.eks krem og serum. Mens rensen blir vasket av med en gang når man bruker den :)

Viss du skal ha MD på butikk, så må du til en hudpleier.

jeg handler på nett hos blivakker.no og feelunique.com

Tusen takk :D Har du noen konkrete anbefalinger på hvilken av MD fuktighetskremene jeg burde kjøpe?

Skrevet
Skrevet

Ja, det er ganske dyrt. Heldigvis er den ganske drøy i bruk.

Du tenker forhåpentligvis litt mer på mengdebruken på en sånn krem, enn en til 100-200.. :)

du kan sjekke ut feelunique, kanskje den er bittelitt billigere der :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke handle hos blivakker.no!

• Liker 1
Skrevet

Ikke handle hos blivakker.no!

Vil du utdype? :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil du utdype? :)

Hvis du leser litt i forumet her, vil du se at de fleste IKKE er fornøyd med blivakker. HC har også fått dem på nakken etter å ha skrevet kritisk om deres måte å drive butikk på ( ikke spes professjonelt.).

http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7974535

• Liker 1
Gjest Swarovski
Skrevet

Ehh. Det er mye billigere på feelunique. (Og sikrere enn blivakker etter min mening)

http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Moisture-Defense-Antioxidant-Comfort-Creme-30ml?aff=aw&awc=2150_1336323444_af9bd2c8a0005f49e5ca6b945a8a284d

Husk at det er gratis frakt, pluss 10% avslag hvis du setter md som ditt VIP merke, samt at de tilbakebetaler toll og momsutgiftene du får. (send inn bilde av kvittering)

Med andre ord, du nærmer deg halv pris i forhold til coverbrands og blivakker.

Når det er sagt, så vil jeg anbefale deg å gå til en hudpleier og få prøver. Og for å sjekke om du har tørr hud som du tror, eller om den er fuktfattig. Tørr hud trenger fett, (og burde vel egentlig ikke ha kviser i det hele tatt?), mens fuktfattig trenger fukt/vann.

Hvis huden din er veldig sensitiv ville jeg valgt Matis. (Fremfor md og decleor).

Min sensitive, (delvis fuktfattige) og acneprone hud bruker i øyeblikket matis responce delicate kremen. Den gir meg litt for lite fukt. Så muligens jeg går over til en av response jeunisse kremene. Evt begynner å bruke fuktserumunder. (cheapsmells betaler også tilbake toll og momsutgiftene)

Md Formulations - Continous Renewal Complex -sensitive Skin 30ml som er linket til ovenfor er omtrent det samme som serum. Og burde brukes under fuktighetskrem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig sensitiv hud og tåler ikke Decleor produktene. De lukter MYE! Fikk masse rød, flassete hud av den samtidig som huden ble fet og ekkel.

Jeg vil anbefale Dermalogica Active Moist. Den er helt super! Funker veldig bra på hud som er fuktfattig, men som samtidig blir blank. Får ingen urenheter av den heller. Helt suveren, og jeg har prøvd det meste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...