Gå til innhold

Lang flyreise. Hvordan gjøre den mest komfortabel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på en lang reise og må bytte fly flere ganger. Den lengste strekningen er 10 timer ombord.

Hva bør jeg tenke på i forhold til å gjøre reisen mest behagelig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på en lang reise og må bytte fly flere ganger. Den lengste strekningen er 10 timer ombord.

Hva bør jeg tenke på i forhold til å gjøre reisen mest behagelig?

Jeg sørger alltid for å få vindusplass, er avhengig av å ha en vegg å lene meg på hvis jeg skal kunne sove sittende. For andre vil det være mer attraktivt å sitte ved gangen så man lett kan komme seg opp for å strekke på beina. Midtsete hadde jeg ikke taklet. Ta med lesestoff.

Skrevet

Jeg bruker alltid innsovningstabletter. Da slår jeg ihel noen timer på det.

Du trenger selvfølgelig ikke det hvis du sovner lett.

På de fleste fly nå så er det som regel en liten tvskjerm med masse filmer og spill. Hvis det blir kjedelig så ta med en bok.

Kle deg godt, spesiellt på beina. Det kan være litt kaldt på flyet.

Du burde også gå en liten runde med jevne mellomrom for å holde blodsirkulasjonen i gang.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Innsovningstabletter har jeg tenkt på. Jeg sover nemlig lett og ser for meg null søvn uten.

Det med sokker er notert. Har nemlig lett for å fryse på beina.

Bok og musikk på øret skal definitivt pakkes ned.

Litt usikker på om jeg får velge sete. Vi er flere som reiser sammen. Uansett må jo noen sitte i midtsetet, men jeg ser helt klart at det ikke er ideelt. Blir sikkert bedre dersom alle på en seterad kjenner hverandre.

Skrevet

Nakkepute og ørepropper kan jo være greit å ta med. Om du kjenner de du reiser sammen med er det ikke så problematisk med midtsete, men jeg ville likevel prøvd å fått tak i vindu eller midtgang. Ta med litt forskjellig lesestoff, en bok, et par blader, en avis e.l. Og nok musikk til å holde deg gående, gjerne en lydbok også, om du liker sånt. Har du et lesebrett eller smarttelefon kan man jo slå ihjel litt tid på diverse spill for eksempel.

Skrevet

Myke, behagelige klær som ikke strammer når du blir sittende i litt merkelige sovestillinger. Det er sikkert lurt å kle seg sånn at det er mulig å både kle av og på etter temperatur.

Et lite fleecepledd kanskje? Samt noe smått å spise på (nøtter, en pose sjokolade, en boks med oppskårede grønnsaker, pastiller)

Om du har en Kindle eller tilsvarende så funker denne som både bibliotek og mp3-spiller (min har i alle fall mp3)

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på om jeg får velge sete. Vi er flere som reiser sammen. Uansett må jo noen sitte i midtsetet, men jeg ser helt klart at det ikke er ideelt. Blir sikkert bedre dersom alle på en seterad kjenner hverandre.

Jeg hadde glatt, og uten å nøle valgt vindusplass alene heller enn midtsete selv om det er mellom to jeg kjenner.

• Liker 1
Skrevet

Helt klart vindusplass. Pledd får du på flyet, ellers så er gode raggsokker og behagelig tøy (jeg liker å ha en tyggere genser e.l med) og nakkepute et must. Ipod, bok, noe å tygge på, og ellers så vises det jo filmer på flyet.

Skrevet

Nakkepute, ørepropper, øye bind... Og, om du ikke er redd for å se litt teit ut, ha på belte på buksa di og bruk det til å surre hodet ditt fast til setet :fnise: Det ser ikke videre glupt ut, men det hindrer at hodet ditt faller frem/til siden når du sover, så slipper du våkne opp med stiv og vond nakke:P

Ellers er det jo det vanlige; musikk, bok, Gamaboy/ds/ipad/whatever, kryssord, selv liker jeg å tegne og tar med tegneblokk. Har mystisk mange skisser av sovende kvinner og menn :fnise:

• Liker 1
Skrevet

bytt til briller hvis du bruker linser, antibac servietter, lipsyl, en god bok, et blad, ipod, sovemaske (hvis du er som meg og må helst ha det SVART når du sover), jordan go!, ha løse og ledige klær, hvis du er jente så bytt ut BH`en med sports-BH :)

Skrevet

Komfortable klær er det viktigste, samt å ikke sitte midt i et sånn 4er-sete. Ørepropper, gjerne en varm genser, vann, musikk, bok og ullsokker er et must for meg.

Skrevet

Helt klart vindusplass. Pledd får du på flyet, ellers så er gode raggsokker og behagelig tøy (jeg liker å ha en tyggere genser e.l med) og nakkepute et must. Ipod, bok, noe å tygge på, og ellers så vises det jo filmer på flyet.

De pleddene på flyet er så tynne! Jeg hadde tatt med eget.

Skrevet

Businessclass :fnise:

Men ja! Noe å lese på, behagelig kledd, noisecanceling headset (Det er en drøm å ha), innsovningstabletter, ekstra sokker slik at du kan ta av skoene uten å fryse på føttene, god nakkepute.

Skrevet

Har alltid med meg macbooken så jeg kan se på serier og filmer osv, ofte er det internett på flyene også, så da kan man surfe litt. Pleier også alltid å ha med meg litt mat, drikke og godis, er ikke alltid maten på flyet faller i smak. Ta med ørepropper, vanlige og de til ipod. Sovemaske og pledd.

AnonymBruker
Skrevet

Altså.. de fleste lange reiser har skjerm der du kan velge filmer og tv serier selv.. Ha på deg komfortable sko du kan ta av..og klær som ikke blir irriterende. Ha med ørepropper for å blokke ut folk, det er vanlig å få et pledd og en liten pute også.

Jeg flyr ofte 11 timer, og klarer som regel å få en 4-5 timers søvn på disse strekningene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier alltid å ta på meg behagelige klær som ikke strammer. Pakker også med noe ekstra mat ettersom jeg ikke liker flymaten så godt. Vi har også med oss psp med både filmer og spill, samt kortstokk, lesestoff og kryssord. Pc er jo en løsning om man ikke har psp, så kan man se de filmer/serier man vil selv.

AnonymBruker
Skrevet

Ta med tyggis, for å slippe dotter i ørene siden du har flere mellomlandinger.

Skrevet

reise business class på lange reiser. Helt klart mer behagelig.

Skrevet

reise business class på lange reiser. Helt klart mer behagelig.

Driter dere penger? Neste gang jeg skal ut på tur, kostet flybilletten meg 6000 kr. Med businessclass, 24.000. Med 18.000 i prisforskjell greier jeg fint litt tresmak i rævva, stive knær og nakke på en totalt 13 timers tur, altså!

• Liker 6
Skrevet

Tips til mellomlandingene:

Ha laptopen i en ytterlomme på håndbagasjen. Den må du ta ut for hver gang du skal gjennom en scanner.

Ha toalettsakene ferdig i en plastpose med klips, så slipper du å stresse med det ved hvert stopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...