AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg veier 38-40 kg, hvor mye proteiner skal jeg få i meg pr dag? Har hørt 1,5 x vekt, da blir det søren meg ikke mye fisk elr kylling som jeg kan spise... :S for det blir jo rundt 40 g proteiner bare... og har det noe å si om jeg spiser mye proteiner i et måltid? mtp at jeg har hørt og lest at kroppen bare kan ta opp 30 g i timen, men kroppen vil jo fortsette å ta opp resten av proteinene utover dagen, eller? Jeg har hørt flere sier at man burde innta proteiner og sunt fett tidlig på dagen, og karbs senere på dagen. hvorfor? håper noen kan svare
Marimma Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Kroppen kan fint ta opp mer enn 30g per måltid. Seiglivet myte. Det blir som å si at kroppen kun tar opp 1000 kalorier per måltid 2g/kg er ideelt for å opprettholde og styrke muskulaturen, det vil si ca 80g daglig for din vekt. Det du nevner er biorytmedietten. Jeg kan ikke så mye om den, men du får google den og lese deg opp. Ligger på myrevolution.no, i alle fall. Skal visstnok være for å få i gang fettforbrenningen i steden for forbrenning av karbohydrater slik jeg har forstått det. Mange som har god erfaring med dette
Miah Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Dersom du er høyere enn 145 cm (ved 39 kilo) regnes du som undervektig. Er klar over at BMI ikke alltid er et godt hjelpemiddel, men 38-40 kilo er virkelig lite å veie, og da er det ikke rart mengden med daglige proteiner er lav for deg.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Veier du seriøst 38/40 kg? Hvor høy er du? Ja... er 158 cm. TS
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Jeg sliter med å spise nok mat! Seriøst.. hjelp. En dag ser som regel slik ut for meg: 1 avocado med noen scampi eller torskebit, eller 100 g grønnsaker med scampi/torsk/kylling Middag: masse grønnsaker med scampi, fisk eller kylling... Hvor mye proteiner kan jeg spise før det blir omdannet til fett? TS
Marimma Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Proteiner blir ikke omdannet til fett. Der hvor det er stort overskudd av proteiner kan det dog omdannes til glukose, altså et karbohydrat. Men da snakker vi mengder opp mot 4g/kg og høyere. Du har en spiseforstyrrelse og bør oppsøke hjelp, ts. 3
Miah Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Virkelig, når du spiser såpass lite hver dag er ikke det noe vi kan gjøre for deg bak skjermene våre. Få tak i hjelp, så skal nok det gå bra. 1
Rainbow Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Kjære deg Jeg stenger denne tråden nå, for tankene du kommer med viser at du mest sannsynlig har en spiseforstyrrelse. Her inne kan du få svar det er umulig å vite hva inneholder, og det er derfor bedre at du spør noen som har rett kompsetanse. Vi håper du vil kontakte IKS, på www.iks.no eller på telefon 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Rainbow81, (mod) Endret 7. mai 2012 av Rainbow81 1
Anbefalte innlegg