AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Finnes det noen hørselvern som blokkerer alle lyder? De vanlige hørselverna er jo laga sånn at man ikke skal høre høye støy men man skal kunne snakke med hverandre. Derfor lurer jeg på om det finnes hørselvern som man ikke hører noenting, ikke prat eller noe. Totalt stillhet. Har dere noe link på slike hørselvern? Internettside?
Gjest Høymann Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Du kan se på peltor sine sider. Dette merket blir mye brukt ute i byggebransjen.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 ingen fra Norge? Finnes de på biltema? Jula? clas ohlson? sportsbutikker? andre butikker?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Fant en haug som ikke er laget for å slippe gjennom tale ved å søke etter hørselvern. Alle slipper imidlertid fortsatt gjennom litt lyd, det er omtrent umulig å fjerne den helt.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 link ? Er noen av disse hørselvern uten å høre prat, best mulig stillhet? http://www.jula.no/search-result/?q=HØRSELVERN http://www.clasohlson.com/no/view/content/search?N=0&Ntk=All&Ntt=h%C3%B8rselvern&Nty=1&D=h%C3%B8rselvern&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true http://biltema.no/no/Sok/?query=h%c3%b8rselvern http://www.xxl.no/ProductSearchPage.aspx/?q=hørselvern Jeg liker best å kjøpe i butikk og ikke på nett..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Sånn som lignende "Soveproppen" Relax ? Finnes de i de butikkene over?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Feil det over her. Gikk litt fort i svingene. Det over var ørepropper men jeg skal ha hørselvern med samme funksjon som ørepropper bare enda bedre. Jeg har prøvd ørepropper men de bare spretter ut av øra mine derfor vil jeg ha hørselevern.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Feil det over her. Gikk litt fort i svingene. Det over var ørepropper men jeg skal ha hørselvern med samme funksjon som ørepropper bare enda bedre. Jeg har prøvd ørepropper men de bare spretter ut av øra mine derfor vil jeg ha hørselevern. Hvis du kjøper øreproppene som heter Bilsom 303 og setter dem inn riktig så tviler jeg veldig sterkt på at de vil falle ut. De former seg etter øret og har et belegg som gjør at de klistrer seg litt fast. Ang. hørselvernene så er så vidt jeg kan se ingen av de billige laget for å slippe gjennom tale. De til 69 hos Jula demper ca 50% bedre enn de til 69 hos CO, mens de til 249 hos CO demper ca dobbelt så godt som Julas til 69.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Da finnes det ingen som blokkerer helt av hørselvern? Hvorfor kan alle hørselvern blokkere vekk støy ol. men ikke prat? Er det umulig å lage blokkering av prat? Prat er jo lavere enn støy derfor synes jeg det er snodig om det ikke finnes for å fjerne prat også?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Hvorfor kan alle hørselvern blokkere vekk støy ol. men ikke prat? De fjerner ikke støy, de bare demper det. Menneskehjernen er i tillegg laget for å oppfatte stemmer, og vi legger derfor mye bedre merke til dem enn andre typer lyder.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 Min lenke Disse forhandler peltor i Norge. Menneskehjernen er som sagt skapt for å høre stemmer, i tillegg kan de fleste av oss lese på lepper. Total stillhet med hørselsvern kan jo også være direkte farlig, i all den tid man ikke hører andres varselsrop hvis noe går galt.
Geralt Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Finnes det noen hørselvern som blokkerer alle lyder? De vanlige hørselverna er jo laga sånn at man ikke skal høre høye støy men man skal kunne snakke med hverandre. Derfor lurer jeg på om det finnes hørselvern som man ikke hører noenting, ikke prat eller noe. Totalt stillhet. Har dere noe link på slike hørselvern? Internettside? De "vanlige" hørselverna er ikke laget for å slippe inn stemmer. De er laget for å stoppe alle lydbølger. Kun veldig fancy hørselvern har muligheten til å skille mellom "støy" og prat slik at de kan videreformidle samtalen. Hvor høy støy er det du prøver å holde ut? Lyd transporters ikke bare gjennom ørene, så hvis det er veldig høy lyd klarer du ikke å blokkere det uansett hva du har over ørene.
Adhara Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Tråden er ryddet for reklame Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå