Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #1 Del Skrevet 25. mai 2002 Er det for tidlig å ligge med kjæresten min? Jeg er fjorten, han er femten.. Vi har vært sammen i tre måneder selv om det virker som om vi har vært sammen mye lengere, for vi har et så godt forhold. Vi har gjort alt annet det er å gjøre, og jeg har lyst til å ha samleie med ham. Egentlig bryr jeg meg ikke om hva andre syns bare jeg føler meg klar for det selv, men jeg vil bare høre hva dere mener.. Av og til føler jeg meg klar og moden, andre ganger har jeg bare ikke spesielt lyst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucidLunacy Skrevet 26. mai 2002 #2 Del Skrevet 26. mai 2002 Så lenge du noen ganger ikke har veldig lyst i det hele tatt så hadde jeg ventet. Den første gangen er viktig. I fare for å høres ut som en gammal tante, så synes jeg du er for ung ennå. Den personen som er den første du ligger meg vil hele livet ditt bety noe spesielt. Er kjæresten din denne personen? Uansett må du tenke på eventuell graviditet og kjønnssykdommer (noen av dem kan ha ganske alvorlige konsekvenser og p-piller beskytter ikke). Men, det er riktig som du sier, det er du som bestemmer til slutt og ingen andre, heller ikke kjæresten din.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2002 #3 Del Skrevet 26. mai 2002 JA! Ja, ja, ja, ja, ja det er altfor tidlig!!! -Frøken- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 26. mai 2002 #4 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg synes du skal spørre deg dette istedet.........om det skulle gå galt,kan du da takle den påkjenninga det vil bli? Og når man har sex er det faktisk mye som kan gå galt.Om du skulle få en kjønnsykdom kan du takle det? Om du får en voldsom følelse av anger etterpå,kan du takle det? Men det viktigste er vel om du kan håntere den vonde situasjonen det er å bli uønska gravid og alt som følger med den situasjonen. Beholde eller abort,penger,fremtid,skolegang,forholdet til kjæresten,depresjoner osv osv. Som 14 åring kan jeg nesten garantere at du ikke er det.Og min mening er at 14 åringer,gutter eller jenter ikke bør ha sex. Det er ikke bare å hoppe i senga og ferdig med det.Tro meg det er en MASSE følelser involvert også.Følelser som jeg tror du som 14 åring er alt for ung til å kjenne på. Jeg synes du skal vente til du er klar for å ta ansvar for det som KAN skje og til du føler at du er klar for det. Livet med sex og alt det positive og negative som følger med kommer du inn i før eller senere.Og i mine øyne..........helst senere. Lykke til uansett 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 26. mai 2002 #5 Del Skrevet 26. mai 2002 Var jeg deg ville jeg kanskje begynne litt forsiktig med å ta på hverandre/onanere hverandre. Er deilig det også, og man trenger ikke stresse så mye med dette med samleie osv. Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 26. mai 2002 #6 Del Skrevet 26. mai 2002 Den eneste som vet om du er klar eller ei, er deg selv. Første gangen jeg hadde sex var jeg 15 år, og har aldri angret på det, selv om jeg må innrømme at jeg kanskje var litt vel ung... 14 år er veldig tidlig, men hvis du føler deg klar, og du stoler på kjæresten din, så er det vel egentlig ingen som kan hindre dere Bare sørg for at du er helt sikker på at du vil før du gjør det! Siden du er så ung tror jeg det er viktig at du/dere gjør dette til en god opplevelse for dere begge.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2002 #7 Del Skrevet 26. mai 2002 Nå forstod jeg det sånn at dere HAR onanert hverandre og utforska? Eller er jeg på bærtur? [om dette ikke er prøvd. Begynne med det! veldig viktig!!] Men eg syntest om du er helt sikker på dette, og din kjæreste også. Så syntest jeg du skal prøve. Syntest ikke personlig at det der med første gangen er så spesielt og sånn. I og med at det blir så mye tukling med kondomet og greier. Det er jo ikke før du har prøvd 20 ganger, at man får det skikkelig til.Om du er klar, så tenker du ikke sånn. Det er jo bare å hoppe i det. Vi lever jo ikke i år 1950 heller... Du sier jo selv at du ikke vil høre på oss.Så hør på dette du da! Bruk en passe kondom. Ha hele pakken i nerheten. Fordi det blir mye tukling! Og ikke forvent deg at det går helt "smurtglatt" i starten.. Vær klar over at det kansje blir noen pinligheter.. Men det er ikke sikkert! HUSK; og vær så snill å følge denne regel : IKKE ha ubeskytta sex, om dere ikke får til det der med kondom! Det er jo litt mer følesepreget å ta på en kondom på en penis, enn på en banan i sexualundervisningen på skolen.. Så øv dere først!! Hjertlig hilsen fra Maria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå