AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Hei, jeg skal følge en kakeoppskrift hvor kaken skal stekes på 175 grader på varmluftsovn. Jeg har ikke varmluftsovn; kan kaken stå inne på samme temperatur, eller bør jeg endre på gradene?
Gjest Tekola Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Er du helt sikker på at du ikke har en varmluftsfunksjon på ovnen din? Trodde det var noe de aller fleste hadde for tiden? Endret 6. mai 2012 av Tekola
Ryvre Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Trodde også de aller fleste ovner hadde varmluftsfunksjon, men det finnes vel sikkert noen uten. Ville uansett latt den stå på samme temperatur, men at man kanskje burde regne med litt ekstra tid.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Ja, jeg synes også det er veldig rart at vi ikke har det. Vi har en Whirlpool ovn (Ikea) til integrert kjøkken som vi kjøpte i fjor. Den har varmluft med tining, men ikke bare varmluft. Det kan være det er jeg som ikke skjønner alle funksjonene på ovnen, så jeg skal jammen dobbeltsjekke en gang til. - ts
-Fisken- Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har en to års gammel ovn som heller ikke har varmluft, den har kun over- og undervarme.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 :rødme: Jeg ser nå at vi har varmluftsovn, jeg har bare ikke skjønt at det er det det er tidligere. Haha, nå ble tilværelsen et hakk lettere. -ts
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Nå løste det seg for deg, men ellers er det vanlig å bruke 20 grader mer i vanlig ovn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå