Mollypolly Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg og samboeren min prøver å få barn. Slutta på ppilla(diane) 29april, fikk "mens" 1 mai --> 4 mai. Hatt sex ca hver dag. Og lurer på hvor FORT jeg kan bli gravid. vet det er individuelt, men jeg er så utrolig opptatt av dette, fokuserer ikke på NOE annet omtrent. Også har det jo bare gått en uke siden pilleslutt. Når kan jeg teste meg og når/hvordan kan jeg merke graviditet?
Gjest B.Davis * Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Fikk du ikke bra nok svar i den andre tråden du laget? :-P Vet ikke om det går ann å kjenne befruktningen.. Det er sikrest å teste dagen evt dagen etter IKM.. Mange får rett svar før også. Hvis du googler graviditetssymptomer finner du mye info :-) Og ja, alt er individuelt! 2
Gjest B.Davis * Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Og ett tips, SLAPP AV!! Vet det er spennennde men prøv å ikke stress alt for mye. 1
Mollypolly Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2012 Fikk du ikke bra nok svar i den andre tråden du laget? :-P Vet ikke om det går ann å kjenne befruktningen.. Det er sikrest å teste dagen evt dagen etter IKM.. Mange får rett svar før også. Hvis du googler graviditetssymptomer finner du mye info :-) Og ja, alt er individuelt! Lagde tråden her også, for ble rådet til det, da den passer bedre, så ikke dette forumet først. Også er det jo greit å få litt respons på ting, da jeg ikke har så veldig mange å snakke om det med. lurer på hvor fort jeg kan ta test... for har lest at det er svært sjeldent at testen er feil dersom den viser positivt. men om den viser negativ kan det være feil hvis man tar den for tidlig... og da er det veldig fristende å ta en test. huff....går til hodet på meg dette.
Gjest B.Davis * Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Jeg går også å venter på IKM og tok faktisk en test 7 DPO og det er jo altfor tidlig, hehe :-P Det skal jeg ikke gjøre igjen, var en unødvendig skuffelse.. Prøv å hold deg så lenge du klarer :-) Kanskje du kan lage en prøverdagbok her inne? Og lese andre sine så kan du jo få ett innblikk i prosessen? :-) Du får jo også kanskje snakket med folk som er i din situasjon og noen gode tips & råd ;-) 1
Mollypolly Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2012 Jeg går også å venter på IKM og tok faktisk en test 7 DPO og det er jo altfor tidlig, hehe :-P Det skal jeg ikke gjøre igjen, var en unødvendig skuffelse.. Prøv å hold deg så lenge du klarer :-) Kanskje du kan lage en prøverdagbok her inne? Og lese andre sine så kan du jo få ett innblikk i prosessen? :-) Du får jo også kanskje snakket med folk som er i din situasjon og noen gode tips & råd ;-) Jeg lagde en dagbok jeg=) takk for tips=)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Gravid kan man bli når man har eggløsning. Det har du mest trolig ikke hatt enda, er du heldig kan den nærme seg. Så fortsett med hyppig sex, ca annenhver dag skal holde. Ca 14 dager etter eggløsning vil en graviditetstest gi deg et pålitelig svar. Les mer på denne siden, så få du et bedre innblikk i hva som skjer i syklusen.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Jeg husker at jeg diskuterte dette med en VGD-bruker. Han mente at han kunne se på damen om hun ble gravid mens de hadde samleie.
FrøkenStrøken Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Hvis du har en gjennomsnittlig syklus på 28 dager, og hvis du er så heldig at du går rett inn i denne etter pilleslutt, og hvis du blir gravid på første forsøk, så har di ikm 29. mai. Dvs at testen er 99% sikker denne dagen, men du KAN få svakt positivt et par dager før dette. Som du ser, mange hvis her, og umulig å si sikkert noen ting. Men en ting er faktisk sikkert, og det er at det er for tidlig å teste nå 1
Gjest Slowpoke Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Vil anbefale deg billige-tester.no . Der fåt du kjøpe tester billig. Det er fort gjort å bli testoman når man prøver, og disse testene er litt snillere mot lommeboken Lykke til med prøvingen Edit: Leif Endret 6. mai 2012 av Slowpoke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå