Gjest Bobler Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Jeg er ikke akkurat ei som står i timevis for å sminke meg før jobb. Før en fest legger jeg gjerne litt mer i det, men vanligvis slenger jeg på litt mineralpudder, maskara og kanskje litt eyeliner. Jeg ser brukbar ut, for all del, men det virker som om noen sminker seg så forferdelig mye hver bidige dag! Leser og ser hele tiden alt dette maset om å tegne øyenbryna. Ikke nødvendigvis tegne selve øyenbrynet, men fylle ut formen og så videre. Er det virkelig nødvendig? Jeg syntes det virker unødvendig stressende å styre så veldig hver morgen for et par øyenbryn? Gjør alle dette? For det virker slik
Gjest Quake Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 jeg gjør ikke det, men så har jeg ganske markerte "fulle" øyenbryn, så trenger ikke fylle på noe ekstra. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 jeg farger de regelmessig jeg så trenger ikke gjøre noe med dem på morgenen
Gjest Raindrops Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Jeg gjør det ikke, men jeg føler heller ikke at jeg trenger det. Brynene mine er mørke og har aldri blitt overnappet, så jeg holder meg til en moderat opprydning med pinsett når det trengs. Jeg pleier heller ikke å børste de eller ha på noen form for øynebrynsgel :gjeiper: 2
Solbærsaft Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Jeg har lært at man må nappe øyenbrynene - uansett. Samtlige av de som har ment at dette er noe man absolutt bare må gjøre har også blitt overasket over at jeg ikke napper (de har fin form fra naturens side). Likevel var det så viktig å nappe øyenbryn at det fikk jeg se å begynne med uansett... 1
kissi Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Jeg tegner heller ikke på noe. Mine er ikke veldig markerte heller, men jeg orker ikke styre med det hver dag. Da holder det å nappe litt innimellom, så får de være som de er ellers
Dolly-Duck Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 det kommer jo ann på hvilke type øyenbryn du har. Jeg farger mine øyrenbryn regelmessig jeg også, men jeg må alltid fylle dem inn med sminke. Jeg har overhodet ikke problemer med å gå uten sminke, altså pudder, mascara osv. Men øyenbrynene må alltid på. Jeg har svært lyse øyenbryn og svært lite hår, ikke fordi jeg har nappet for mye, de bare er slik. Så ja, for meg er det helt nødvendig:) 4
Gjest Søgni Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Nei, ikke alltid Men hvis jeg først legger ganske "grundig" sminke,spesielt festsminke, så synes jeg det er dumt å overse brynene. Jeg synes øyenbryn utgjør en veldig viktig del av helheten i et sminket ansikt, rett og slett. Jeg bruker bare en skrå kost og litt matt øyenskygge i en passende farge, jeg vil anslå at det tar meg ett til to minutter. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg gjør det ca. annenhver dag. Dvs., det er ikke sånn at jeg ikke kan gå ut døra uten å gjøre det, men hvis jeg gidder og har lyst så gjør jeg det. Føler at bryna mine utgjør en så stor forskjell for hele ansiktet mitt hvis jeg fyller dem inn litt, i utgangspunktet er jeg fornøyd med både form og farge, men jeg har noen små områder som ikke er så tykke av hår som jeg skulle ønske. For meg er det rett og slett sånn at jeg føler meg hakket bedre og finere med litt mer utfylte bryn (det må sies at det jeg gjør, tar maks 2 minutter), hadde jeg måttet velge og kun kunne sminke en ting, så hadde det blitt brynene (det blir strengt tatt to, da ). Men som sagt, det tar 1-2 minutt, og jeg bruker verken foundation eller pudder så øyenbryn + mascara og av og til litt øyenskygge går sjelden mer enn 3-4 minutter å fikse.
OhSerendipity Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Jeg gjør det når jeg er villig til å anstrenge meg for å se bra ut. "Pynte seg" heter det kanskje... men jeg har mørke og ganske fyldige bryn fra før, så jeg gidder sjelden å gjøre det til vanlig. Ikke fordi jeg ikke har tid; det tar jo lenger tid å lage kaffe enn å fylle inn øyenbrynene. Det er mer det at jeg heller vil sove ett minutt lenger enn å stirre på trynet mitt i speilet lenger enn jeg "må" om morgenen
FantasDick Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Jeg markerer alltid brynene mine, så framt jeg ikke går helt sminkefri. Hverdagssminken består av mineralpudder, maskara og markering av bryn - det er helt utrolig hvor mye de bryna gjør for ansiktet mitt, ser mye freshere ut. Jeg har nappet de i en pen form, også er de symmetriske, fyller bare på med litt farge så det går veldig fort. Har funnet en skygge i den perfekte fargen som er lett å jobbe med, en skrå kost som passer perfekt til å dra over brynene. Jeg farger håret mitt mørkt, så trenger litt ekstra farge på brynene. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Jeg er en av de som gjør det hver dag, fordi jeg har veldig lyse og korte øyenbryn. Hjelper liksom ikke å farge de heller, når de er altfor korte, så litt sminke må til Det tar meg vel omtrent 4 sek på hvert bryn tenker jeg, i alle fall vesentlig mindre tid enn jeg bruker på å legge mascaraen min.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har fra naturens side svarte vipper og bryn, og blondt hår. Har aldri tegnet øyenbryn. Ville bare si at ofte er det veldig lett å se på andre at de har tegnet øyenbryn, og det ser som oftest ikke bra ut. Ville tro det ser bedre ut naturalig da. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Jeg har fra naturens side svarte vipper og bryn, og blondt hår. Har aldri tegnet øyenbryn. Ville bare si at ofte er det veldig lett å se på andre at de har tegnet øyenbryn, og det ser som oftest ikke bra ut. Ville tro det ser bedre ut naturalig da. Jeg skal være enig i at man ser det på en del, spesielt på de som ikke har funnet sin farge enda, og dermed bruker altfor mørke farger. Men det er nok en god del som legger farge på øyenbrynene uten at det er mulig å se også, bare man ikke legger det for hardt eller med for mørk farge. Og selvsagt ikke bruker lange "streker". Endret 6. mai 2012 av Wolfmoon 3
pandabear Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Jeg bruker lite sminke til vanlig, så har brynene naturlig mesteparten av tiden, men til fest eller hvis jeg sminker meg ekstra så fyller jeg de litt inn på en skygge. Holder det veldig naturlig da jeg ikke liker harde streker/linjer eller at man former brynet helt kunstig.
Tinelise Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Jeg gjør det nesten hver dag, men kun fordi jeg har mye lysere øyenbryn enn min naturlige hårfarge og så har jeg bare dumme korte hår Føler ikke at det er krise om jeg glemmer det en dag da Har kjøpt meg Tri Brow Color fra Makeup Store og bruker en blanding av de 2 nyansene av brunt, så det ser veldig naturlig ut. Er ikke fan av skikkelig markerte bryn da det ikke ser noe pent ut! Til festsminke kan jeg finne på å markere de mer. 1
pandabear Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Jeg gjør det nesten hver dag, men kun fordi jeg har mye lysere øyenbryn enn min naturlige hårfarge og så har jeg bare dumme korte hår Føler ikke at det er krise om jeg glemmer det en dag da Har kjøpt meg Tri Brow Color fra Makeup Store og bruker en blanding av de 2 nyansene av brunt, så det ser veldig naturlig ut. Er ikke fan av skikkelig markerte bryn da det ikke ser noe pent ut! Til festsminke kan jeg finne på å markere de mer. Denne bruker jeg også Veldig fornøyd!
Belle de Jour Skrevet 6. mai 2012 #19 Skrevet 6. mai 2012 Har en bryngelé for å holde de litt på plass. Napper når det blir litt mye, men gjør generelt veldig lite med dem, synes de er fine som de er. Vurderer riktignok å bestille time til noen som kan nappe de i en litt mer symmetrisk form en gang, slik at jeg kan vedlikeholde dem selv.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #20 Skrevet 6. mai 2012 Bryna rammer inn fjeset, og for mitt ansikt er det Alfa & Omega. Jeg har så lyse bryn som ikke er særlige fyldige at hvis jeg IKKE gjør noe med dem så ser jeg ut som en Teletubby. Og det er ikke akkurat et bra look for meg Men sminker meg mer til en spesiell anledning enn til hverdags. Men bryna må på plass hver dag, så har man de dagene i måneden hvor jeg napper dem f.eks. Bruker bare bryn-blyant på mine. Slik brynfarge påført med kost blir sjeldent bra når de er så lite fyldige. Har heldigvis etter mangfolfige år fått inn teknikken slik at det blir seende veldig naturlig og fint ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå