Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på dette med kjemi 1 og 2, klarer man kjemi-matten om man kun har matte 1p og 2p (den praktiske matematikken på vgs)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man vil klare det er alt for individuelt til at noen kan si og mene noe om det, men du må nok forberede deg på at det blir veldig utfordrende.

AnonymBruker
Skrevet

Om man vil klare det er alt for individuelt til at noen kan si og mene noe om det, men du må nok forberede deg på at det blir veldig utfordrende.

Jeg ville bare høre om andres erfaringer og om det er noen andre som har klart det, og om det i det hele tatt er mulig å klare det - og hvilke matte-emner man må kunne for å starte med kjemien. Jeg tror ikke matten man bruker i kjemien er så avansert på vgs-nivå, mulig jeg tar feil, da...

AnonymBruker
Skrevet

Det vil du. matten i kjemi1 er omtrent på 2p-nivå.

Skrevet

Når jeg tok kjemi 1&2, tok jeg R1 samtidig, så hadde ingen problemer med matten, men var flere fra kullet som holdt på med 1P-2P. Tror de klarte seg ganske greit.

Det man bør kunne fra matten i kjemi på vgs-nivå er andresgradslikningen, ellers går det mye i dele og gange på kalkulatoren med satte formler, og det å kunne snu og vende på stykker. Molberegninger er veldig sentralt. Logaritmer hadde vi litt av, men det er kun å slå inn på kalkulator, ville kanskje lest meg opp på det så det ikke blir helt ukjent, kan være litt skremmende i starten. Ellers så står det greie fremgangsmåter i bøkene når det kommer til regnestykker.

Jeg kommer ikke på mer for øyeblikket, men det går sikkert fint med bare 1P-2P! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...