Gå til innhold

jobbe i klesbutikk, skobutikk eller accessorize?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på intervju både i en skobutikk, en klesbutikk og en accessorize butikk nå, og lurer på hva jeg skal velge dersom jeg er så heldig og faktisk får et valg mellom disse butikkene. Jeg fikk ikke så alt for mye informasjon om oppgaver, annet enn de selvfølgelige oppgavene: hjelpe kunder, forefallende arbeid, renhold, vareplassering osv. Det eneste er at i skobutikken må jeg alltid hente den andre skoen til kunden fordi de kun har en sko framme. Det er også veldig mange barnefamilier her, dersom det har noe å si.

Jeg lurer enkelt og greit på hva dine erfaringer med disse typene butikkene er, og hva dere ville anbefalt om dere hadde valget.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klesbutikk er det?

Skrevet

Oppgavene i de jobbene er vel ganske like, så jeg ville vel kanskje valgt ut der jeg har mest interesse av ansatt-rabatten

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Når det gjelder arbeidsoppgaver så tror jeg nok ikke det er så stor veldig stor forskjell på hvor spennende/kjedelig/slitsomt det er.

Jeg hadde nok gått etter lønn, beliggenhet og hvor de selger det jeg liker.

Arbeidsmiljø er også viktig, men kanskje litt vanskelig å vite. Man kan jo få et inntrykk av den som intervjuet deg da, er du en god menneskekjenner så er det kanskje en idé å velge den sjefen du likte best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppgavene i de jobbene er vel ganske like, så jeg ville vel kanskje valgt ut der jeg har mest interesse av ansatt-rabatten

Vell, det er vanskelig å si. Men kanskje minst på accessorize, men jeg føler at det er lettere å jobbe der. Det er liksom ikke like mye vi trenger å hjelpe med. Trenger ikke å løpe bak på lageret hele tiden, og trenger heller ikke i like stor grad hjelpe med å finne noe som passer dem. På skobutikken, går det jo mye i måling av sko og størrelser, men også hvilke materiale skoene er laget av og hva som er best osv. Så føler accessorize kanskje er lettest, eller tar jeg helt feil?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klesbutikk er det?

Det er en butikk mange unge handler i, type vero moda, bik bok, only, cubus osv.

Skrevet

Vell, det er vanskelig å si. Men kanskje minst på accessorize, men jeg føler at det er lettere å jobbe der. Det er liksom ikke like mye vi trenger å hjelpe med. Trenger ikke å løpe bak på lageret hele tiden, og trenger heller ikke i like stor grad hjelpe med å finne noe som passer dem. På skobutikken, går det jo mye i måling av sko og størrelser, men også hvilke materiale skoene er laget av og hva som er best osv. Så føler accessorize kanskje er lettest, eller tar jeg helt feil?

Jeg har ikke jobbet på noen av de type butikkene du nevner, men jeg vil bare si at å ta den "letteste" jobben kanskje virker lurt og fristende til å begynne med, men etterhvert begynner du fort å kjede deg i en enkel jobb med lite å gjøre. Mine favorittdager på butikk har i allefall vært de dagene det har vært MYE å gjøre og jeg ikke har hatt noe dødtid til å bare stå og henge bak disken. Dagene blir utroooolig lange og lite givende når du ikke har noe å gjøre.

Etter hva jeg har hørt av venninner, så bruker de fort mye penger på klær når de jobber på klesbutikk, siden de ofte må gå med (helst nye) klær fra butikken de jobber på. På en skobutikk er dette ofte mye enklere, hvor de ansatte ofte går mer nøytralt kledd i klær fra alle type butikker.

Selv tror jeg jeg hadde valgt skobutikk. Da slipper man å finne fine måter å si "nei, du ser faktisk bælfeit ut i den kjolen der".

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Alle jobbene er lette!

Du må ikke velge den med minst å gjøre, for det blir den kjedeligste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke jobbet på noen av de type butikkene du nevner, men jeg vil bare si at å ta den "letteste" jobben kanskje virker lurt og fristende til å begynne med, men etterhvert begynner du fort å kjede deg i en enkel jobb med lite å gjøre. Mine favorittdager på butikk har i allefall vært de dagene det har vært MYE å gjøre og jeg ikke har hatt noe dødtid til å bare stå og henge bak disken. Dagene blir utroooolig lange og lite givende når du ikke har noe å gjøre.

Etter hva jeg har hørt av venninner, så bruker de fort mye penger på klær når de jobber på klesbutikk, siden de ofte må gå med (helst nye) klær fra butikken de jobber på. På en skobutikk er dette ofte mye enklere, hvor de ansatte ofte går mer nøytralt kledd i klær fra alle type butikker.

Selv tror jeg jeg hadde valgt skobutikk. Da slipper man å finne fine måter å si "nei, du ser faktisk bælfeit ut i den kjolen der".

Jeg ser jo logikken i det du skriver. Men det er jo alltid kunder på accessorize, og det er sikkert noe å gjøre for det meste. Rydde på varer, stå en del i kassen (for som sagt de har jo kunder) eller spørre om de trenger hjelp. Det er sikkert få som faktisk trenger hjelp, men noen er det jo alltids.

Og det med klær, så handler jeg allerede nesten bare på den butikken jeg har vært på intervju på. Litt ekstra må jeg nok kjøpe en det jeg ellers ville gjort, men så mye blir det nok ikke. Og på skobutikk, føler jeg ikke at jeg har den kunnskapen jeg trenger. Jeg kan ingenting om sko. Så nei, jeg vet ikke hva jeg skal velge, dersom jeg får valget. Dette er vanskelig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt bort butikk(er) hvor jeg var alene på jobb, eller bare sammen med én annen. Har selv jobbet i div butikker, og type butikk spilte veldig mye mindre rolle enn det å faktisk ha en del kollegaer, slik at man kan gå på do når man må det, ikke trenger å stresse med å skifte vakt om man må f.eks. til legen eller tannlegen, og aller helst ha noen å ha matpause sammen med. Jeg innbilder meg forresten at Accesorize har mye fjortiser innom, noe som vil kreve veldig årvåkenhet, da fjortiser har en tendens til å stjele i stedet for å kjøpe (i større grad enn mer pengesterke grupper).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si; tror kanskje en annen kjole ville passet bedre. Eller jeg tror jeg ville prøvd en annen kjole. Det er vell uansett ikke så mange unge som spør om det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si; tror kanskje en annen kjole ville passet bedre. Eller jeg tror jeg ville prøvd en annen kjole. Det er vell uansett ikke så mange unge som spør om det?

Er ikke bare ungdom å finne inne på BikBok, du har jo også 45-åringene som ikke helt vil innse at de ikke er 20 år lenger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser jo logikken i det du skriver. Men det er jo alltid kunder på accessorize, og det er sikkert noe å gjøre for det meste. Rydde på varer, stå en del i kassen (for som sagt de har jo kunder) eller spørre om de trenger hjelp. Det er sikkert få som faktisk trenger hjelp, men noen er det jo alltids.

Og det med klær, så handler jeg allerede nesten bare på den butikken jeg har vært på intervju på. Litt ekstra må jeg nok kjøpe en det jeg ellers ville gjort, men så mye blir det nok ikke. Og på skobutikk, føler jeg ikke at jeg har den kunnskapen jeg trenger. Jeg kan ingenting om sko. Så nei, jeg vet ikke hva jeg skal velge, dersom jeg får valget. Dette er vanskelig!

Ser ofte de ansatte på Accessorize her jeg bor bare stå å henge, faktisk. Men om du får valget, må du nesten ta den jobben som du synes virker mest spennende. Om du bare bruker klær fra den butikken, så passer du kanskje godt inn der :)

Skrevet

Ikke velg accessorize butikken. jeg har jobbet i en slik butikk i 3 år, og det var DØDENS kjedelig!!! Hadde ingenting å gjøre etter at alt som trengtes å gjøre var gjort, bortsett fra å hjelpe fjortis kunder... Nå jobber jeg en tur/sports butikk, MYE bedre :P

Skrevet

Ikke velg accessorize butikken. jeg har jobbet i en slik butikk i 3 år, og det var DØDENS kjedelig!!! Hadde ingenting å gjøre etter at alt som trengtes å gjøre var gjort, bortsett fra å hjelpe fjortis kunder... Nå jobber jeg en tur/sports butikk, MYE bedre :P

Og jeg var alene på jobb hver dag 8-16.....

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg var alene på jobb hver dag 8-16.....

Oi, det høres ikke bra ut. Men jg kommer til å jobbe noen timer (de siste før stengetid) alene, og så med en annen de andre timene. Men vaktene mine er jo heller ikke lenger enn 4-5 timer, så det er korte dager.

AnonymBruker
Skrevet

Er noen av de innenfor wagner kjeden?

Da ville jeg gått for det. Kjempe bra rabatt!

AnonymBruker
Skrevet

Er noen av de innenfor wagner kjeden?

Da ville jeg gått for det. Kjempe bra rabatt!

Ja. Vet du hva rabatten er?

Skrevet

Kjør på om du får jobb i Varner kjeden :-) kan ikke leve uten Varner kortet mitt <3 40% rabatt på alle butikker i kjeden!

Skrevet

Jeg ville aldri ha valgt klesbutikk, litt fordi det blir utrolig mye bretting av klær og sånn. Det er bare ikke noe jeg hadde trivdes med. Jeg kunne godt ha jobbet i skobutikk, accessorize-butikk har jeg jobbet i og jeg vet ikke om jeg ville gjort det igjen med mindre det var et sted det var MYE å gjøre. Det blir fort mye dødtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...