Mrs. B Skrevet 27. januar 2004 #1 Skrevet 27. januar 2004 Har lyst til å kjøpe en Aloe Vera plante til å ha på badet, men vi har ikke noe vindu der... går det kanskje ikke da? Får man kjøpt fin plastikk-aloe-vera noe sted kanskje?
smile Skrevet 27. januar 2004 #2 Skrevet 27. januar 2004 Plastikk aloevera går vel men så lenge dere har godt med lys skulle det gå bra. Den er jo ei kraftig plante. Ville ha prøvd jeg...hvis dere ikke skrur av lyset hver gang dere ikke er der da! Da ville jeg heller satset på plastikk!
Mrs. B Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2004 Pleier som regel å skru av lyset på badet når vi ikke er der ja... så da spørs det vel om en ekte vil klare seg der... noen som vet om steder der de selger slike i plast?
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #4 Skrevet 28. januar 2004 Siden jeg har hatt alovera planter i maaaange år, tror jeg det er trygt å anta at de tåler HVA SOM HELST!!!
Mrs. B Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2004 Siden jeg har hatt alovera planter i maaaange år' date=' tror jeg det er trygt å anta at de tåler HVA SOM HELST!!![/quote'] Interessant.. høres bra ut det.. kanskje jeg gjør et forsøk da... om ikke jeg finner en fin plastikk en.
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #6 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har aloe vera på bad uten vindu. Lys skrus av når vi ikke er hjemme også. Og tro meg, den planten har ikke blitt mindre. Nå har den stått slik i snart to år, og det ser ut til at den trives kjempegodt. Det er jo litt fuktig på et bad også, kanskje det er derfor? Aloe vera skal ikke stå i direkte sollys, da svis grenene og blir brune og "tørre"
Mrs. B Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2004 Vokser disse plantene mye og fort? Kunne helst tenkt meg en liten en som ikke vokste så mye nemlig...
smile Skrevet 28. januar 2004 #8 Skrevet 28. januar 2004 Ja de vokser ganske fort og blir kraftige men det er bare å knipe av alle avleggere som popper opp, spesielt om sommeren.
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 #9 Skrevet 29. januar 2004 Jeg synes min aloe vera har hatt samme størrelse ganske lenge jeg. Den står i stua, men går rimelig for lut og kaldt vann, stakkars... Den har tilgang på litt lys, men jeg kan ikke huske sist den fikk vann :oops: Kanskje jeg skulle flytte den på badet? Nå står den liksom litt bortgjemt, for jeg synes ikke de er så pene når man driver og klipper av blader for å bruke dem, liksom... Jada, jeg er sær
Mrs. B Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2004 Finnes det forresten flere typer Aloe Vera planter? Den jeg tenker på er vel litt sånn kaktusaktig..
*Shira* Skrevet 29. januar 2004 #11 Skrevet 29. januar 2004 Jeg tror ikke denne planten trenger så mye lys og stell. Min er ivertfall ganske hardfør, jeg har absolutt ikke grønne fingrer. Jeg hadde forsøkt meg på å ha en ekte en på badet. Fint å ha litt Aloe Vera tilgjengelig til pleie av huden.
Mrs. B Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2004 Sånn, nå står det en fin Aloe Vera på badet. Gjorde det riktig så trivelig synes jeg. :D I butikken sa hun at den skulle ha lite vann.. så tenker kanskje at den nesten ikke bør vannes jeg da.. siden den står på badet blir den jo fuktig hver gang det dusjes, og det holder kanskje? Får følge med litt nå i begynnelsen og se hvordan det går. Ang. å bruke planten til huden.. hvordan gjør man det, og i hvilke tilfeller?
*Shira* Skrevet 30. januar 2004 #13 Skrevet 30. januar 2004 Ang. å bruke planten til huden.. hvordan gjør man det' date=' og i hvilke tilfeller?[/quote'] Nå har jeg som sagt ikke grønne fingrer, og du nevnte noe om at det fantes flere sorter.. Ivertfall.. Den planten jeg har, har lange tykke/kraftige "blader", med noen hvite prikker på.. Jeg bruker den til brannsår og uren hud. Virkelig virkningsfullt på brannsår. Jeg brekker av et blad, deler det i to med kniv og legger det mot brannsåret og teiper rundt. Veldig effektivt :D . Er litt mer usikker på om den virker på kviser, kanskje litt....
Mrs. B Skrevet 9. mars 2004 Forfatter #14 Skrevet 9. mars 2004 Vera har blitt så slapp i rota/jordfestet virker det som... Tipper liksom rundt... Er hun råtten da?! :cry:
nessi Skrevet 9. mars 2004 #15 Skrevet 9. mars 2004 *sukk* hvordan får dere til aloe vera plantene deres? De bare dør hos meg. Har prøvd å ha de både i sola og mer skjermet. Skal de ha lite eller mye vann?
Grooo Skrevet 9. mars 2004 #16 Skrevet 9. mars 2004 De har noe på Kremmerhuset som aldeles ikke ligner på Aloe Vera, men som er stilig for det... En grønn plastikblomst som på en måte ser ut som en slags kaktusting, uten pigger... Synes de er ganske stilige, og har lurt på å kjøpe en sånn til å ha på badet. Men det får vente til etter påske, for da skal badet pusses opp!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. mars 2004 #17 Skrevet 9. mars 2004 Faren ved å ha en aloe på badet, er nettopp at det blir FOR fuktig - det er jo tross alt en ørkenplante - og da kan den bli sånn som du beskriver. Ja, hun er nok råtten, stakkars. Aloe Vera skal ha utrolig lite vann, og det er mange forskjellige arter som vokser på ulike måter. Noen får "barn" som spretter opp rundt morplanta for et godt ord, mens andre tilsynelatende ikke vokser i det hele tatt. Prøv deg på en ny en, de koster jo ikke så mye, i hvert fall ikke de små. Ikke vann den noe særlig i det hele tatt (max en gang i måneden når den står i fuktige omgivelser), og luft godt når du dusjer/bader. Det vil sannsynligvis baderomsmøblene dine sette pris på også.
Adele Skrevet 14. januar 2012 #18 Skrevet 14. januar 2012 Vera har blitt så slapp i rota/jordfestet virker det som... Tipper liksom rundt... Er hun råtten da?! :cry: Min er også slik! Holder på å bli gal av det. Har hatt min i maks tre uker.. I tillegg ser jorda på min muggen ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå