Gjest Gorgonzola Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 I følge Dagbladets artikkel så er menn såpass styrt av sine parringsinstinkter at vennskap mellom kvinne og mann er tilnærmet utopisk. Det hevdes sågar at i ethvert vennskapsforhold mellom to av ulikt kjønn så eksisterer det et minimumsnivå av tiltrekning. Enig? 3
Gjest Quake Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 jeg er ikke seksuelt tiltrukket mine mannlige venner hvertfall...
misogynist Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Ja, jeg er enig. Det vi si, det er slik fra menn sin side. Din signatur passer utmerket til å beskrive dette fenomenet.
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Så kvinner er altså høyere utviklet enn menn ... Ikke etter min efaring 4
misogynist Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Så kvinner er altså høyere utviklet enn menn ... Nei, de mangler et forplantningsinstinkt.
Gjest Raindrops Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Jeg har flere kompiser som jeg garantert kunne hatt sex med under andre omstendigheter, flere av dem har hatt gjesteopptredner fantasiene mine. Men jeg vil ha de som venner, og derfor lar jeg det være. Samtidig har jeg også andre kompiser som jeg ikke er seksuelt tiltrukket av, så det gjelder jo ikke alle. Jeg er jo selvsagt tiltrukket av personligheten deres, de er jo tross alt venner av meg, men det er ikke snakk om noe seksuelt, iallefall ikke fra min side. Nå er jeg kanskje naiv, eller preget at dårlig selvtillit, men jeg tror heller ikke at alle mannlige venner av meg er seksuelt tiltrukket av meg. Selv har jeg iallefall ikke den typen kjemi med alle, og det trodde jeg ikke menn hadde heller. 1
Silfen Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Nei, de mangler et forplantningsinstinkt. Jeg orker faktisk ikke annet enn å le av deg. 1
misogynist Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg orker faktisk ikke annet enn å le av deg. Da har du ikke mye ork. 1
OhSerendipity Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Nei, de mangler et forplantningsinstinkt. 1
Gjest Oblivion Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Verdt å ta en titt på kanskje? Så absolutt ingen vitenskapelig forskning -men likevel.., det ligger kanskje noe i det? (I et eller annet intervju jeg leste så har de som laget filmen avkreftet at de hadde klippet bort andre svar, om man kan stole på det det vet man jo ikke, men det aner meg at de snakker sant.) 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 At en eller begge partene på et eller annet tidspunkt i vennskapsforholdet kan kjenne en seksuell tiltrekning er en påstand jeg kan kjøpe. At dette betyr at vennskapsforhold er utopisk er vel å være litt vel overdramatisk? Det er ikke krise å bli småkåt på noen. Isåfall hadde jeg hatt en ganske lang rekke av havarerte vennskap bak meg For å være kverulant som vanlig: Både overskriften og konklusjonen (slik Dagbladet fremstiller den) er veldig tabloid. Forskerne har såvidt jeg ser spurt om man har vært seksuelt tiltrukket av en venn og om det å være seksuelt tiltrukket av en venn er en ulempe eller en fordel (noe som forøvrig høres ut som et ledende spørsmål). Siden folk flest har opplevd å bli fysisk tiltrukket og flest sier at det er en ulempe i stedet for en fordel så skal man konkludere med at det er ødeleggende? 2
Saleried Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Mine "kamerater" har alltid begynt å prøve seg etter en viss tid, det slår aldri feil. Korte og/eller overflatiske vennskap funker. Endret 6. mai 2012 av Libertina 2
Gjest _La Femme Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Etter at jeg lese hovedinnlegget, hadde jeg veldig lyst å skrive et innlegg om hvorfor det IKKE er tilfellet. Og at kvinner og menn helt fint og flott kan være gode venner, uten seksuell tiltrekning dem i mellom. Dessverre kan jeg ikke gjøre det. Fordi, når jeg tenker meg om, har jeg aldri kunne opprettholdt et vennskap med en gutt på sånn ca min alder uten at ett eller annet har dukket opp mellom oss. Enten har han fått følelser, eller så har jeg fått følelser. Eller så har han tenkt meg pikken og handlet deretter. Hmmm!
Ryvre Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 Jaja, så kan vel ikke menn og kvinner bare være venner da. Jeg får vel bare dumpe min aller beste venn som jeg har kjent i 10-12 år nå siden vi tydeligvis fortsatt er venner og aldri har hatt noe annet enn bare vennskap. For det finnes mennesker der ute som aldri har klart å ha et vennskap med en av det motsatte kjønn, så derfor kan ingen andre ha det heller ...
Gjest Oblivion Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Jaja, så kan vel ikke menn og kvinner bare være venner da. Jeg får vel bare dumpe min aller beste venn som jeg har kjent i 10-12 år nå siden vi tydeligvis fortsatt er venner og aldri har hatt noe annet enn bare vennskap. For det finnes mennesker der ute som aldri har klart å ha et vennskap med en av det motsatte kjønn, så derfor kan ingen andre ha det heller ... Jeg tror også på at man kan være venner som mann og kvinne -eller som homofile med venner av samme kjønn. Men er det ikke litt sånn at man eller annen gang på veien har streifet over tanken om sex eller "kunne dette vært noe mer"? Jo mer glad man blir i ett menneske jo større sjanse er det for at en blir forvirret over sine egne følelser tenker jeg -at man bestemmer seg for å være venner fordi man verdsetter vennskapet over noe "som kunne ha vært" eller et blaff av god sex eller kjærlighet, det tror jeg er veldig vanlig for ganske mange. Eller? 1
Ryvre Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Nei, jeg kjenner meg ikke igjen i den problemstillingen. Mine venner er mine venner og jeg har aldri opplevd å bli forvirret over mine egne følelser etc
misogynist Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Nei, jeg kjenner meg ikke igjen i den problemstillingen. Mine venner er mine venner og jeg har aldri opplevd å bli forvirret over mine egne følelser etc Men hva har dine mannlige venner gjort? Husk, de er også en del av ligningen. 1
Cata Skrevet 6. mai 2012 #19 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Jeg leste også den artikkelen i og med at jeg husker "et par" debatter om emnet her inne, og kan jo si meg enig så langt som at seksuell tiltrekning sikkert kan være en fare for vennskapsforhold. Men da skjer jo en av tre ting: 1) man lar den seksuelle tiltrekningen dø ut av seg selv og forblir venner. 2) en eller begge av partene finner ut at de ikke kan bevare vennskapet så lenge en av dem føler tiltrekning og vennskapet avsluttes 3) man går over fra å være venner til å bli elskere eller kjærester. Ergo er man ikke venn OG seksuelt tiltrukket av hverandre særlig lenge i allfall. Vennskapet vil på en eller annen måte endres. På den annen side så kan man jo fint være venner uten at slike følelser oppstår. Jeg tror neppe jeg hadde hatt såpass mange mannlige venner som jeg har hvis de hadde gått rundt og siklet etter meg . Jeg kan ikke komme på tilfeller der jeg har hatt annet enn vennskapelige følelser overfor en mannlig venn, men det har sikkert skjedd en eller annen gang og i så fall har jeg gått for pkt. 1 og bevart vennskapet. ............... Tillegg: Artikkelen gir vel ikke egentlig Steinar40 medhold, for sistnevnte pleier jo ofte hevde at det er umulig å bare ha vennskapelige følelser for en av det annet kjønn. Endret 6. mai 2012 av Cata
Gjest Nuppdupp Skrevet 6. mai 2012 #20 Skrevet 6. mai 2012 (endret) velkommen etter, ts :natti: gjelder ikke alle. Endret 6. mai 2012 av Nuppdupp 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå