AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Vi skal venne av barnet vårt med den siste nattflasken. Han drikker ikke mme på dagtid overhodet, og har ikke gjort det på månedsvis heller, han spiser kun fast føde. Jeg lurer på hvordan vi tar tak i dette? Jeg merker meg jo at han er aldeles hysterisk og skriker og bærer seg den tiden det tar for meg å lage denne flasken, og hvis jeg f.eks. går på do først slik at det tar litt lenger tid, skriker han fremdeles. Det aner meg derfor at dette kommer til å bli ufattelig slitsomt, med mye skrik og skrål. Hvordan gjør vi det? Bare bysser og vugger til han omsider faller i søvn uten flasken sin med melk? Skal vi tilby vann på flaske istedenfor? Hvor mange dager kan vi regne med at det tar før han forstår at tilbudet om nattmat er slutt?
O'hara Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Jeg vet dessverre ikke av noen andre måter enn ett parnetter med tårer
Chiquita Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Tilby vann på flaska, så skal du se det gir seg raskt. 1
Soul Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Vanne ut slik at mme blir tynnere for hver dag til det er nesten vann? Altså ha i mindre pulver.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Det tar stort sett 3 netter så er det verste gjort. Skriking blir det nok ja, men man må bare stålsette seg og holde ut, tenk på at det blir bedre om få dager. Vær der sammen med barnet når det skriker. Det kommer også litt an på hvor gammelt barnet er. Fra de er 6-8 mnd er nattmat som oftest en vane og ikke et reelt behov. Behovet er stort sett enkelt å avvenne, vanen kan det være litt verre med. Men om det kun er snakk om en flaske, så går det trolig ganske greit. Tilby vann på flaske og ro ned på den måten barnet er vant til å bli roet ned på(utenom flaske). Og prøv å ikke falle for fristelsen å tilby flaske for å få slutt på skrikingen, da er tilbake til scratch. Lykke til, det er tøft når det står på, men man føler seg veldig lettet når man har stått det over og opplever at nettene blir bedre
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Barnet er 15 nnd og spiser kun fast føde på dagtid, så det er ingen grunn til at han skulle ha behov for en flaske melk midt på natten.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Da hadde jeg kun tilbudt vann fra tutekopp. Ikke flaske. Barnet er så stort at flaske er unødvendig.
La Guapa Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Tilby vann på flaska, så skal du se det gir seg raskt. Vann på flaska funket på begge våre
O'hara Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Her avvente vi frøkna natterstid på den tiden. Vi har satt en Imsdalsflaske i ene sengehjernet, og da drikker hun av den når hun vil, også ila natten.
Gjest Lykkeliky Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 (endret) ...... Endret 6. mai 2012 av Lykkeliky
^^Belle^^ Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Sånn var jenta vår også. Mye hyling altså. Vi gruet oss noe helt forferdelig til avvenningen, men det var faktisk bare 1 natt med litt skriking. De neste to nettene var det våkentid som gjaldt, siden hun var vant til å bli trøtt og døsig av melken. På det meste 3 timer lys våken, men ingen gråting. Etter de tre nettene er det faktisk våkenettene som er unntaket og ikke omvendt. Det vi gjorde var først å kutte drastisk ned på nattmelken i uken før avvenningshelgen. Vi gikk fra 240 til 100 ml uten problemer, noe som igjen bekreftet at det kun var vanen som gjorde at hun våknet. Deretter kuttet vi helt flasken, til og med på kvelden, og hun fikk (og får) bare melk fra kopp (på kvelden altså - ingenting på natten). Vi har også prøvd å tilby vann fra kopp de nettene hun våkner, men det vil hun aldri ha. Så altså, mye kos de nettene det tar, gjerne liggende i gjestesengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå