Taurus91 Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Jeg og kjæresten tenker oss en tur til syden i august/september. Ser for meg enten Hellas, Italia, Spania eller Tyrkia som mulige destinasjoner. Noen som har tips om noen bra steder i disse landene, som ikke er for dyre og ikke for "crowded" på denne tiden? Takk på forhånd Endret 5. mai 2012 av Taurus91
julegrana Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes Spania er dyrt og foretrekker andre steder fremfor det. Iallefall om det er snakk om typiske charter turer til kanarieøyene. Da finner du heller samme greia til en billigere penge andre steder.
Taurus91 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2012 Vil helst ikke på noen typisk chartertur nei. Er ikke så veldig gira på det
julegrana Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Da ville førstevalget mitt ha vært Italia av de du nevner. Tror det er mye å se/gjøre der i forhold til de andre landene. Tyrkia blir for meg bare sol og bad. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Spørs jo litt hva du liker, da. Jeg synes Hellas og Tyrkia er helt grusomt, men nå er jeg ikke så bevandret der da jeg jo ikke higer etter å reise tilbake. Italia har jo utrolig mange fine steder, men det er nok det dyreste av de landene du nevner. Liker Spania, men personlig ville jeg nok også tatt med Portugal og Frankrike i vurderingen for de liker jeg best av sydenlandene Portugal er nok også hakket rimeligere enn de andre å bo, spise og drikke. Men akkurat hvor i landene du skal kommer jo an på hva dere liker, foretrekker du at det er litt storby og shopping, en typisk charterdestinasjon med fest og arrangementer eller en avsidesliggende og rolig fiskerlandsby?
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Spørs jo litt hva du liker, da. Jeg synes Hellas og Tyrkia er helt grusomt, men nå er jeg ikke så bevandret der da jeg jo ikke higer etter å reise tilbake. Akkurat der ble det plutselig på tide å evaluere om det er mulig å like deg fra nå av..... Hellas er min soleklare favoritt enten det er kjærestetur eller familietur, så lenge sol og varme er en vesentlig ingrediens. Tips: Fly til Kos (grisebillig med Norwegian eller Ryanair). Ta en lokal båt til Lipsi, Patmos, Astypaleia eller Karpathos og nyt roen, gjestfriheten, varmen, vannet og alt annet mens dere fletter hender, vandrer på stier, snorkler eller hva dere begjærer. Ultimat kjæresteferie. Billig (halv pris av Spania), hyggelig (i motsetning til store deler av Spania), ærlig (ingen frykt for lommebøker eller kamera) og romantisk. Endret 5. mai 2012 av Gorgonzola 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Hva vil dere gjøre? sol og og bading? storby ferie. Jeg elsker madrid. Men vil du ha litt strandliv kan dere dra til barcelona. Ta først noen dager i en av de småbyene utenfor, deretter sightseeing og shopping i selve byen.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Portugal er billig. Noe nedslitt og sovjetstandard, men sjarmerede også.
Taurus91 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2012 Var i Cannes for noen år siden, og må si jeg likte meg veldig godt der så det er nok ikke dumt å ta Frankrike med i beregningen Liker jo veldig godt shopping jeg da kan ikke si det samme om typen, men han tolerer det hehe. Takk for tipsene! Veldig behjelpelig. Ser jeg har oversett noen land her Har aldri vært i Portugal, men virker som et spennende sted Har ingen behov for charterferie med mange turister. Blir for masete og voldsomt. Liker sol og bad, men foretrekker også at det er muligheter for shopping og sightseeing
Taurus91 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2012 Tips: Fly til Kos (grisebillig med Norwegian eller Ryanair). Ta en lokal båt til Lipsi, Patmos, Astypaleia eller Karpathos og nyt roen, gjestfriheten, varmen, vannet og alt annet mens dere fletter hender, vandrer på stier, snorkler eller hva dere begjærer. Ultimat kjæresteferie. Billig (halv pris av Spania), hyggelig (i motsetning til store deler av Spania), ærlig (ingen frykt for lommebøker eller kamera) og romantisk. Det var et bra tips hørtes veldig romatisk ut takk!
Gjest Cuntzilla Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Akkurat der ble det plutselig på tide å evaluere om det er mulig å like deg fra nå av..... Hellas er min soleklare favoritt enten det er kjærestetur eller familietur, så lenge sol og varme er en vesentlig ingrediens. Hehe. Kanskje jeg tok litt hardt i. Som sagt ikke så veldig bevandret, har vært to steder. Det ene (Santorini) var forsåvidt postkort-vakkert, og de kan by på veldig mye spennende historie. Jeg er såpass nerd at jeg synes ruiner og vulkaner er kult. Sol og varme er det også der, men jeg har en tredje helt vesentlig ingrediens for en tipptopp ferie: god mat og drikke! Jeg synes det greske kjøkken er tidvis veldig godt, men monotont i lengden. Og på de turistfellene jeg har vært på så har restaurantene hatt ca samme meny, som begynner å bli kjedelig allerede dag 3. Og de har ikke så mange andre kjøkken å by på, når man først finner et så er det nitrist mat. Jeg er heller ikke stor fan av gresk vin, selv om jeg jo har drukket noen som var OK eller gode. I Portugal, Spania og Frankrike så står derimot de kulinariske orgasmene i kø, og dårlig vin har jeg nesten aldri fått selv om jeg ofte bare tar husets (i Portugal og Frankrike iallefall). Men - som sagt - jeg har bare vært i turistfeller. Selv om Spania har et veldig godt kjøkken så er jo maten på f.eks. Gran Canaria stort sett kjedelig.
Taurus91 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2012 Hva vil dere gjøre? sol og og bading? storby ferie. Jeg elsker madrid. Men vil du ha litt strandliv kan dere dra til barcelona. Ta først noen dager i en av de småbyene utenfor, deretter sightseeing og shopping i selve byen. Har allerede vært i Madrid og Barcelona studerte i sistnevnte by i 2 og en halv mnd og skal på veninnetur der til sommeren begge byene er veldig flotte har bare lyst til å prøve noe nytt. Men takk for tipset
hobbychef Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Ok, enig med flere av overnevnte svar, så jeg sier som så: Min første tur med kona gikk til Skopelos, Hellas, og det var en vidunderlig ferie. Romantikk og morro gikk hånd i hånd. Nå skal det sies at det var for ca. 20 år siden, men Skopelos har liksom sin egen sjarm. Så var det sagt. Jeg var også veldig fornøyd med Cala d'Or på Mallorca, som jeg besøkte med familien for ca. 10 år siden. Likte veldig godt de små badevikene og båthavnen med de gode fiskerestaurantene og gågatene i sentrum som hadde koselige restauranter og barer. Ellers så hadde vi for 4 år siden herlige 3 uker i Terracina i Italia med herlig mat, flott strand( vær obs. på at flere strandområder er private og koster mye å ligge på) og fin atmosfære. Uansett håper jeg dere finner "drømmestedet" og koooooser dere uansett hvor det måtte bli:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå