Gjest LittleMe85 Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Holder på å lage garderobe i gangen, men på grunn av et sikringsskap som henger der så kan vi ikke bruke standard innredning til skyvedørsgarderobe. Fra vegg til vegg hvor jeg har tenkt at garderobestanga skal henge er det ca 2 m. Noen som vet hvor jeg kan finne en så lang garderobestang eller har forslag til hva jeg kan bruke der? Stanga bør tåle en del da det skal henge yttertøy på den (og vi har en hel del jakker som skal henges opp). Trenger også noen tips til hvordan man kan oppbevar sko i en skyvedørsgarderobe.
Gjest gjest17 Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Blir nok for langt med to meter, du må nok ha noe takfeste eller lignende på midten for å holde vekten oppe. Da kan du kanskje vurdere to stykk på en meter hver?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Det finner du på en trelastforretning, det kalles rundstokk. Her f.eks: http://www.byggmax.com/no-no/byggevarer/gulv-lister/gulvlister/list-kvartstav/08512027/rundstokk-28mm
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Du må nok bruke et takfeste på midten, ellers kommer stanga til å bue. Men det går ann å bruke rør ( sånn som rørrleggerne bruker) finnes sølvfarget, jeg husker ikke hva sånn type rør heter, men de finnes i 12,15,18,22,28,35,42 og 54 mm. De får man på 1, 3 og 5 meter og er lette å kappe
Mady Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Vi kjøpte en kraftig gardinstang i stål på IKEA. Som vi festet i hylle over fordi vi ikke hadde festemuligheter på sidene. Helt genialt, dessuten ser det veldig bra ut.
Gjest Best Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Hva med en innredning fra Elfa? Dere kan bygge innredning rundt, eller på den ene siden av sikringskapet. Topphylle med garderobestang under. Og skohyller i bunnen. Du får også plass til en skufferekke om du ønsker. Og alt kan være vegghengt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå