Gå til innhold

kommer invitasjonene fram i posten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg holder på å skal sende ut invitasjoner til bryllup i posten, men er litt usikker på hva jeg skal skrive på konvolutten.. Kanskje noen her kan hjelpe meg?

Kommer invitasjonen fram om jeg skriver " Ola og Kari med familie, Olaveien 1, 1234 Oslo" eller må jeg skrive "Ola Nordmann og Kari Sørmann med familie, Olaveien 1, 1234 Oslo" ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Quake
Skrevet

du må nesten ha med etternavn

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du aldri sendt et brev før?

• Liker 12
Gjest Elyssa
Skrevet

De kommer fram ;)

Jeg har sendt postkort med bestemor og bestefar + adresse. Så lenge du har riktig husnr så kommer de fram :)

AnonymBruker
Skrevet

De kommer fram ;)

Jeg har sendt postkort med bestemor og bestefar + adresse. Så lenge du har riktig husnr så kommer de fram :)

Sikkert kjempefint for Posten hvis alle begynner å gjøre det! Hvorfor ikke bare skrive på etternavnet, men vet vel hva folk man skal invitere i bryllupet sitt heter til etternavn?

• Liker 14
Skrevet

Brev og pakker skal påføres med riktig navn og adresse. Så enkelt er det :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis skal du påføre etternavn på konvolutten.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du ikke skrive på etternavn? De fleste plasser er det postkassestativ med flere postkasser. Ikke alle disse er nødvendigvis merket med fornavn.

Joda, det kan jo hende at postbudet vet at Normann heter Ola og Sørman heter Kari, men det er ikke sikkert.

• Liker 5
Skrevet

Du må selvsagt ha med etternavn. Vi løste dette ved å rett og slett skrive Ola Nordmann og Kari Sørmann m/familie. Verre er det ikke. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

De kommer fram ;)

Tror du postbudet vet hvilken kasse dette kortet skal opp i, når det skal leveres i en blokk med kanskje 30 postkasser?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

posten vet selvsagt hvem du har invitert til bryllupet ditt! du trenger ikke skrive adresse engang.bare skriv Ola og Kari på konvolutten :)

• Liker 10
Skrevet

Om de bor i ett stort boligkompleks hvor de bare har etternevnt på postboksen så tror jeg du må ha etternavn, men om de bor i en enebolig med tydelig adresse så tror jeg ikke du trenger det.

Selv skriver jeg fult navn og adresse på alle mine konvolutter så jeg er sikker på at de komme frem.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hei!

Jeg holder på å skal sende ut invitasjoner til bryllup i posten, men er litt usikker på hva jeg skal skrive på konvolutten.. Kanskje noen her kan hjelpe meg?

Kommer invitasjonen fram om jeg skriver " Ola og Kari med familie, Olaveien 1, 1234 Oslo" eller må jeg skrive "Ola Nordmann og Kari Sørmann med familie, Olaveien 1, 1234 Oslo" ?

Mener du dette seriøst? Hvis du faktisk gjør det på denne måten, skriver med bare fornavn, kan du være sikker på at noen kommer til å være fornærmet når de får høre at du har giftet deg og at de ikke fikk invitasjon, bare fordi postbud flest ikke er synske.

Skrevet

Det her må jo være en spøk? Uff, glad jeg ikke jobber i posten...

• Liker 1
Skrevet

Når vi ba hele familier skrev vi: Familien Olsen f.eks. Har de ikke samme etternavn skriver du Familien Olsen/Hansen

• Liker 3
Gjest Solsmil
Skrevet

Du skriver da virkelig etternavn. Nå vet jeg ikke hvordan de bor, men om de bor i blokk der 40 stk har samme adresse, kan det være særdeles vanskelig å finne fram til rett postkasse. Spesielt om det bare står etternavn på postkassene...

Gjest Spinell
Skrevet

Det er utrolig hva som faktisk kommer fram med posten, men det er jo ikke for ingen ting at man skal skrive for- og etternavn. Sjansen er mye større for at ting ikke kommer fram når man bare skriver fornavn.

Hva er egentlig problemet med å skrive "Kari Sørman og Ola Nordmann m/fam"?

Jeg ville ikke tatt sjansen på å sende ting uten fullt navn og adresse når det er viktig at mottakeren får det, men jeg har selv opplevd eksempler på hva som kommer fram hvis postmannen er grei.

En venninne sendte et feriepostkort til meg med følgende adresse, og det kom fram :) :

<mitt fornavn> (men ikke etternavn)

Det røde rekkehuset ved siden av "Hurlumheia barnehage"

<navnet på byen> (uten postnummer)

• Liker 3
Skrevet

De fleste vil nok komme frem, men hvorfor ta sjansen? De som da ikke får invitasjon og blir sure/triste/skuffet fordi de trodde de skulle bli bedt, og da blir det styr for dere. Bedre med bare fornavn i invitasjonen, og med etternavn på konvolutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...