Gjest Starlit Skrevet 5. mai 2012 #1 Del Skrevet 5. mai 2012 Nå når jeg og sambo planlegger baby, har jeg tatt en runde med han om hvor han ikke kan oppbevare malespannene sine.. I leiligheten vår oppbevarer han nemlig dette inne på vaskerommet/boden, noe jeg ikke kommer til å bli komfortabel med når det kommer barn i hus.. Jeg har foreslått at han kan oppbevare det på loftet eller i boden ute, men dette er han uenig i :gjeiper: Jeg kommer somsagt ikke til å bli mer komfortabel med at malespannen og andre skadelige stoffer/kjemikalier, blir liggende sentralt inne i huset med barn til stede... Hva mener dere? Eventuelt hvordan oppbevarer dere dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 5. mai 2012 #2 Del Skrevet 5. mai 2012 Hvorfor er du ikke komfortabelt med dette? Er det pga av sjansen for at barnet kan få tak i innholdet, eller er det pga evnt avdamping? Her i huset oppbevares malingspann i inneboden. Maling fryser så den må oppbevares i plussgrader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 5. mai 2012 #3 Del Skrevet 5. mai 2012 Hvorfor er du ikke komfortabelt med dette? Er det pga av sjansen for at barnet kan få tak i innholdet, eller er det pga evnt avdamping? Her i huset oppbevares malingspann i inneboden. Maling fryser så den må oppbevares i plussgrader. Ja, jeg er ikke komfortabel med tanken, da ungen kan få tak i dette.. Leiligheten er bare 64 m2 stort Vi må derfor tenke romløsning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 5. mai 2012 #4 Del Skrevet 5. mai 2012 Ja, jeg er ikke komfortabel med tanken, da ungen kan få tak i dette.. Leiligheten er bare 64 m2 stort Vi må derfor tenke romløsning.. Ikea neste. Hyller høyt oppe på veggen og problemet er løst. Uansett skal det noe til at barnet klarer å åpne et malingspann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 5. mai 2012 #5 Del Skrevet 5. mai 2012 Ja, jeg er ikke komfortabel med tanken, da ungen kan få tak i dette.. Leiligheten er bare 64 m2 stort Vi må derfor tenke romløsning.. Hva med å sette det høyt oppe på en hylle da? Er veldig mye farlig et barn kan finne på kjøkkenet også, betyr ikke at man kan slutte å oppbevare kniver der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 5. mai 2012 #6 Del Skrevet 5. mai 2012 Hva med å sette det høyt oppe på en hylle da? Er veldig mye farlig et barn kan finne på kjøkkenet også, betyr ikke at man kan slutte å oppbevare kniver der. Sant Skal nok finne på noe lurt vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Del Skrevet 5. mai 2012 Hylle og høyt oppe eller å låse vaskerommet. Ikke gjør ting så sabla vanskelig da. Uansett så tar det et år fra baby er født til den invaderer alle rommene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 5. mai 2012 #8 Del Skrevet 5. mai 2012 Ikea neste. Hyller høyt oppe på veggen og problemet er løst. Uansett skal det noe til at barnet klarer å åpne et malingspann. Tenkte det samme , men skal høre med sambo om hva han synes om forslaget :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #9 Del Skrevet 6. mai 2012 Snakk om å ta problemene på forskudd... Det er ikke værre enn å låse vaskerommet når den tid engang kommer, eller skaffe noen hyller. Det er tusen andre ting du må barnesikre før barnet er istand til å få opp et malingspann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 6. mai 2012 #10 Del Skrevet 6. mai 2012 Snakk om å ta problemene på forskudd... Det er ikke værre enn å låse vaskerommet når den tid engang kommer, eller skaffe noen hyller. Det er tusen andre ting du må barnesikre før barnet er istand til å få opp et malingspann. I know.. , men trenger ikke gå så brått på sikkerhetsdetaljene ennå, før vi i det hele tatt har fått barn da Vi kan ikke låse vaskerommet, da katten har matskåla si dær og ikke liker å bli låst inne. Samtidig kan vi ikke ha matskåla andre steder, da bikkja resolutt jafser det i seg :gjeiper: Så både hund, katt og baby må adskillest på hvert sitt rom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. juni 2012 #11 Del Skrevet 4. juni 2012 I know.. , men trenger ikke gå så brått på sikkerhetsdetaljene ennå, før vi i det hele tatt har fått barn da Vi kan ikke låse vaskerommet, da katten har matskåla si dær og ikke liker å bli låst inne. Samtidig kan vi ikke ha matskåla andre steder, da bikkja resolutt jafser det i seg :gjeiper: Så både hund, katt og baby må adskillest på hvert sitt rom... Men du Starlit, du må tenke på at du ikke kan ha dyr i huset når du har en nyfødt baby. Hårene svever fritt omkring. Du kan kanskje ikke se dem, men de er der. Babyen kan få hår i nesen og munnen, for ikke å snakke om øynene. Den kan reagere allergisk. Katten kan legge seg oppi vognen/vuggen/sengen. Hunden må holdes i bånd i god avstand fra babyen når den skal sove ute. Du må tenke sikkerhet på alle områder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #12 Del Skrevet 4. juni 2012 Men du Starlit, du må tenke på at du ikke kan ha dyr i huset når du har en nyfødt baby. Hårene svever fritt omkring. Du kan kanskje ikke se dem, men de er der. Babyen kan få hår i nesen og munnen, for ikke å snakke om øynene. Den kan reagere allergisk. Katten kan legge seg oppi vognen/vuggen/sengen. Hunden må holdes i bånd i god avstand fra babyen når den skal sove ute. Du må tenke sikkerhet på alle områder. + gravide skal generelt ikke være i kontakt med katter. http://www.lommelegen.no/artikkel/toksoplasmose-forholdsregler-gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 4. juni 2012 #13 Del Skrevet 4. juni 2012 Men du Starlit, du må tenke på at du ikke kan ha dyr i huset når du har en nyfødt baby. Hårene svever fritt omkring. Du kan kanskje ikke se dem, men de er der. Babyen kan få hår i nesen og munnen, for ikke å snakke om øynene. Den kan reagere allergisk. Katten kan legge seg oppi vognen/vuggen/sengen. Hunden må holdes i bånd i god avstand fra babyen når den skal sove ute. Du må tenke sikkerhet på alle områder. Folk flest har da vel både hund og katt i hus.. En i familien ba sin samboer om å fjerne sin hund, da hun selv aldri har vært glad i dyr. Liker du dyr da, Arabella ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. juni 2012 #14 Del Skrevet 4. juni 2012 Folk flest har da vel både hund og katt i hus.. En i familien ba sin samboer om å fjerne sin hund, da hun selv aldri har vært glad i dyr. Liker du dyr da, Arabella ? Det gjør jeg. Jeg er et "kattemenneske", har hatt mange katter i årenes løp, både egne og i forpleining. Da barna mine vokste opp, hadde vi mange forskjellige dyr, amerikanske hetterotter, marsvin, hamster, undulater, kanin. Jeg liker hunder også, hos folk jeg kjenner . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #15 Del Skrevet 5. juni 2012 Folk flest har da vel både hund og katt i hus.. En i familien ba sin samboer om å fjerne sin hund, da hun selv aldri har vært glad i dyr. Liker du dyr da, Arabella ? 64m2, en katt, en hund, og en baby går ikke. Du er en stor fail du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. juni 2012 #16 Del Skrevet 5. juni 2012 Om dere har plass til billige kjøkkenskap på vaskerommet så får du både oppbevaring og et ryddigere rom:) Takhøye overskap og benkeplate over vaskemaskin og tørketrommelen + evt underskap. Husk det blir mer klesvask med barn i hus, så vaskerommet er kjekt å ha praktiske løsninger på. Lykke til med babyen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 5. juni 2012 #17 Del Skrevet 5. juni 2012 64m2, en katt, en hund, og en baby går ikke. Du er en stor fail du. Er folk som bor på trangere plasser.. Selv bodde mine foreldre i blokk:) Slik er realiteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2012 #18 Del Skrevet 5. juni 2012 Om dere har plass til billige kjøkkenskap på vaskerommet så får du både oppbevaring og et ryddigere rom:) Takhøye overskap og benkeplate over vaskemaskin og tørketrommelen + evt underskap. Husk det blir mer klesvask med barn i hus, så vaskerommet er kjekt å ha praktiske løsninger på. Lykke til med babyen!! Den mulig kommende, tenker jeg vi sier. Starlit er ikke gravid, men ønsker å bli det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 5. juni 2012 #19 Del Skrevet 5. juni 2012 Om dere har plass til billige kjøkkenskap på vaskerommet så får du både oppbevaring og et ryddigere rom:) Takhøye overskap og benkeplate over vaskemaskin og tørketrommelen + evt underskap. Husk det blir mer klesvask med barn i hus, så vaskerommet er kjekt å ha praktiske løsninger på. Lykke til med babyen!! OK :) Takk for gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. juni 2012 #20 Del Skrevet 5. juni 2012 Den mulig kommende, tenker jeg vi sier. Starlit er ikke gravid, men ønsker å bli det. Bagateller . Glemte nok den delen fra hovedinnlegget, pga. den hysterisk morsomme sarkasmen nedover i tråden. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå