AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Jeg jobber som ekstrahjelp i en skobutikk. Jeg jobber fast 2-3 kvelder i uken på faste dager. Jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har til lønn. Har jeg krav på overtidsbetaling eller tillegg for kvelder, helger og feriedager? Jeg lurer også på om jeg får feriepenger?
Vippe Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 jeg fikk kvelg og helgetillegg da jeg jobbet som ekstrahjelp i klesbutikk, men det var ikke allverdens. Fikk også feriepenger
Pia82 Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Selvsagt har du krav på feriepenger og tillegg for kvelder og helger, og ferie. Men overtidsbetaling vet jeg lite om, litt usikker siden du ikke jobber 100%, jeg er vant med å jobbe 100% selv. Men spørre arbeidsgiver kanskje?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Uansett stillingsprosent har du krav på tillegg avhengig av når på døgnet du arbeider. Etter kl 17.00 får du kveldstillegg, og etter 21.00 får du natt-tillegg. I tillegg har du krav på en arbeidskontakt som forteller hva du får i lønn (om det er etter tariff f eks). Du burde prate med arbeidsgiver for å få meg innsikt i hva du egentlig får, og kanskje en arbeidssavtale.
liv Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 om du jobber mer enn 12,5timer i uka i snitt i måneden har du rett på kveldstillegg/helgetillegg, jobber du mindre enn det har du ikke rett på det. Du har rett på overtid når du har passertr 40 timer i uka, før det er det bare vanlig lønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå