AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 I sommer har jeg noen timers stopover i Helsinki, og tenkte ta flybussen inn til byen. Men hva kan jeg finne på der? Har prøvd å lese på byens turistsider på nett, men det virker jo nesten som de selv ikke synes det er så mye å se der. De ramser opp et par museer som ikke ser så spennende ut, og noen parker. Senatskirken ser fin ut, men det kan jo ikke ta så lang tid å besøke den. Hva med shopping? Blir det bare å tilbringe 5 timer på Stockmann og mummibutikken, eller er byen mer spennende enn den virker på nett? Jeg tenkte å laste ned inyourpocket, men selv de hadde ingen Helsinki-guide. Er det virkelig så lite å se der? Bør jeg bli på flyplassen? :gjeiper:
Gjest Quake Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Helsinki er jo en kjempe fin by, så ville deffinivt reist inn bare for å se. Kan jo bare tusle rundt litt =)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Helsinki er jo en kjempe fin by, så ville deffinivt reist inn bare for å se. Kan jo bare tusle rundt litt =) Noe spesielt du vil anbefale? Jeg vil gjerne bli positivt overrasket. Synes jo ikke byen ser spesielt fin ut på bildene heller. Men noe må de jo ha å tilby.
Gjest Elissima Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Vet du hva, Helsinki er en superfin by! Det er et shoppingsenter midt i sentrum som heter Kämppi, der der det mange fine butikker. Ikke spesielt dyrt. Også går det en trikk gjennom byen, en grei måte å få sett litt. Du kan jo også ta den røde sightseeingbussen som fins i stort sett alle byer. Da har du nok å gjøre noen timer tror jeg Veldig mange fine butikker rundt Stockmann, spesielt sko og vesker så jeg mye av. Drar gjerne tilbake til Helsinki når som helst. God tur!
Kosemose Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Helsinki er en kjempeby! Da jeg var der var jeg på bedriftsbesøk og hadde lite fritid, så kjenner ikke byen så godt at jeg kan tipse om noe, men kan i allefall si at det var en veldig fin og trivelig by. Finnene er gode på design noe jeg syns gjenspeiler seg overalt i byen egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå