Gå til innhold

Jeg trenger hjelp fra kyndige bryllup-kjole-damer jeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 August braker det løs...............for da skal broren min smis i hymens lenker icon_smile.gif

Men det jeg lurer på er....jeg har så lyst til å ha på meg en hvit sommer kjole.

Både fordi hvit er en fin farge som passer godt til meg og også fordi jeg gjærne har på meg noe hvitt når jeg skal være litt fin da sjøøø icon_smile.gif

MEN, er det noen uskreven lov som sier at man ikke bør ha det,siden bruden skal gå i hvitt??

Jeg vet det er et eller annet med at man ikke skal ha korte skjørt eller noe.

Men gjelder det hvite klær også?

Hadde vært så fint om noen kunne hjelpe meg litt her.Vil nøding bli gifta bort til broren min grunnet fargevalg på kjole icon_smile.gif

Hilsen tutti frutti guri icon_smile.gif12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Thea,

det er fy-fy å gå i hvitt i bryllup. Kanskje en annen dus farge passer deg like bra. Dilemmaet ditt var faktisk oppe i Dagbladets Magasinet i dag. 12

Skrevet

Ja, hvit kjole bør du nok styre unna når du selv ikke er brud!! Da ville jeg nok heller valgt en annen lys farge. Det blir jo sikkert like fint, det!!

Du vil vel ikke ta glansen fra bruden??

Lykke til med valget.

12

Skrevet

Huff og huff. Gå ALDRI i hvit kjole i bryllup. Jeg bryr meg lite om hva gjestene kommer i av klær, men akkurat hvit kjole skal gjestene styre unna!12

Skrevet

IKKE velg hvit kjole (med mindre du skal være brudepike -he he)

Jeg ønsker i hvert fall å være den eneste hvite i mitt bryllup, det høres kanskje litt sært ut, men denne ene dagen synes jeg andre får finne en annen farge.

Skrevet

Det var jo grei skuring det icon_smile.gif

Da får jeg nok styre unna hvit kjole den store dagen.Bruden skal jo selvfølgelig få ha dagen sin i fred icon_smile.gif

Skal nok bli smukk læll jeg icon_smile.gificon_wink.gif12

Skrevet

Kjære Thea,

skal si du fikk det mot deg nå icon_biggrin.gif

Jeg var i bryllup nå i vår. Og hadde sååå lyst å ha på meg min nye sommerkjole. Som var hvit/beige. Men det fikk jeg jo ikke låv til.

Så vi sydde en kjole til meg.

Den var rød, to delt kjole. Nyydelig!

Den passa meg ganske bra.

12

Skrevet

Om du kler lyse farger kan det jo være en ide å ha en kjole i lysblå, lysrosa o.l

Det er jo en regel som sier at hvitt er brudens farge-så den ville jeg styrt unna var jeg deg icon_smile.gif12

Gjest lilletroll
Skrevet

"Gjestene

Fint antrekk. Se hva som står på invitasjonskortet. Av og til forlanges det kjole og hvitt. Damene må unngå hvit kjole!"

Dette er hentet fra noen bryllupssider. Hvit kjole på gjestene er FYFY!

12

Skrevet

Dagbladet mandag 27 mai 02

Kiki Sørum (63), moteekspert:

- Uansett hvor lite jeg liker henne, så ville jeg gitt henne en innføring. Det har med min skikk-og-bruk-oppdragelse å gjøre, jeg kunne ikke holdt munn. Å komme i bryllup i hvitt ville jo være en skandale. Den regelen er jo ganske innarbeidet. Hun kunne gjerne ha på seg noe iøynefallende, men ikke hvitt. Det er jo bruden som skal stråle.

Jeg har skjønnte det nå icon_smile.gif

Men uansett,hadde Kikki Sørum skjelt meg ut fordi jeg hadde hatt på meg hvit kjole i bryllup så hadde jeg nok klabba til hun icon_smile.gificon_wink.gif

Makan til kvinnemenneske icon_smile.gif

Tusen takk til alle sammen.Jeg skal sørge for å unngå flausa med hvit sommerkjole.

icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...