AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Drømmen min er å bli advokatassistent, det har det alltid vært, men for å bli det må jeg bli advokatsekretær. Det ser det jo ut som er relativt tøft arbeidsmarked. Har ikke relevant erfaring heller. Jeg har så lyst, men hva skjer om jeg ikke får jobb? Leser på forum om mange som ikke har fått relevant jobb, og så sitter de der. Klarer ikke å tenke på noe annet. Burde egentlig lest på eksamen til det jeg går på nå, men jeg hater det. Var sjeleglad da jeg kom inn, er tross alt 25 år og tenkte at dette var min siste sjanse. Valgte noe jeg vet man får jobb som, og som "alle" andre sa var så bra. Jeg kunne godt tenkt meg å jobbet som det, men jeg bare takler ikke selve studiet. Vet ikke om jeg orker 2 år til. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare bite tennene sammen og fortsette? Satser jeg på drømmen min ender jeg sikker opp med et enda større studielån, enda eldre og med enda mindre tro på meg selv. Noen gode råd å gi til en som er redd for å ta en sjanse og mislykkes?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 utdanning? Advokatsekretær er vel mer som et kurs å regne, ikke må man ha det for å jobb som advokatsekretær heller. Jeg ville forsatt på utdanningen, og samtidig søkt sektretær jobber hvis det er en slik jo som er "drømmejobben". Nå skriver du ikke hvilken utdanningen du allerede holder på med, men en administrativ utdannelse hadde jo kanskje være noe for deg. Og sats da på en ordentlig utdannelse (f.eks en BA i administrasjon og ledelse), ikke kursing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå