AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Hei! Eg lurar på om nokon med same erfaring som meg kan gi meg eit råd. For å seie det kort, eg har ein narsissistisk far eg ALDRI har sagt i mot. Det gjeld psykisk vold, og ikkje fysisk. Flytta heimefrå for eit år sidan. Har nokon her ute vakse opp med narsissistiske foreldre? Eg treng så sårt eit råd! Han har tatt frå meg all sjølvtillita, eg slit fortsatt med angst og depresjon...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Altså, det eg lurar på er om nokon her ute har konfrontert ein narsissistisk forelder tidlegare.
lillevill Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 TS, Godt å høre at du har flytta ut. Nå går det bare oppover. Jeg vet ikke hva annet jeg kan si, enn at du nå skal knytte til deg gode mennesker som bygger deg opp. Går du på skole? Har du en rådgiver der som kan støtte deg og hjelpe deg? Husk at du er så utrolig verdifull, og at du er et flott menneske. Din far er ikke frisk, og har gjort store store feil. Det han har sagt og gjort mot deg, sier ingenting om DEG bare om HAM. Våre handlinger reflekterer våre verdier, og det han har gjort reflekterer hans indre. Handler han stygt, så er han stygg i sitt indre. Du er ikke stygg i ditt indre!!! Si dette til deg selv hver eneste dag, og tro på det. Du er spesiell og verdifull. God klem.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Jeg måtte kutte faren min helt ut før jeg fikk det bedre. Å konfrontere ham ville ikke hatt noen effekt, for han ville ikke tatt det til seg. Og det ville vært desto verre for min del. Nå som JEG har kuttet ham ut, er det jeg som har kontrollen. Han får ikke såre meg mer nå, og hvis han i det hele tatt synes det er synd at vi ikke har kontakt, er det i så fall ikke noe som har fått ham til å endre noe ved sin oppførsel (hvis jeg skal tro hva andre søsken sier). Skal også nevnes at jeg har hatt god hjelp av å snakke med en psykolog, som har hjulpet meg å sortere ting bedre i hodet. Angsten og depresjonen dukker fremdeles tidvis opp, men det går lengre mellom hver omgang, og jeg har lært meg å takle det bedre. Jeg vet godt hvordan du har det, og vil gi deg en stor klem. Samtidig vil jeg si at det kan bli bedre. Gå til fastlegen din og forhør deg om muligheten for å få snakke med en psykolog. Og ta over kontrollen i forholdet til faren din. La ting foregå på DINE premisser, ikke hans. Hvis han oppfører seg på en måte som bryter deg ned, vær egoist og trekk deg unna. Du er ikke forpliktet til å holde kontakten med noen som ødelegger deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå