Saleried Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Er det noen som kaller seg muslimer om de ikke tror på Allah? Om de tror på Allah, hvorfor tror de ikke på Koranen? Om de ikke tror på Koranen, hvorfor kaller de seg muslimer? Sure 2.85 er veldig klar på at man ikke bare kan plukke de gode delene av koranen, man må forholde seg til hele boken, inkludert de versene der Allah sier at det er en muslims plikt å drepe de som er i krig med muslimer, og det verset som sier at ugifte skal straffes med 100 piskeslag om de har sex. 1
Dakia Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Hva folk kaller seg får vel være opp til dem selv. Det Allah ser på som muslimer avhenger av 6 ting. De som er muslimer tror på: Gud - èn gudProfetene (alle profetene, og Mohammed som den siste)Bøkene - De hellige skriftene; Koranen, og Bibelen (G.T), Nye testamentet, og Torahen, slik de var.Skjebnen - som vi kaller QadrEngleneDommedag De som tror på disse tingene, er muslimer. Hverken mer eller mindre. Men du er vel interessert i noe helt annet enn fakta. :gjeiper: 6
Alina X Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 husk på at man blir "automatisk"muslim om man er fra et muslims land der hovedreligionen er islam. vi kan si vi er kristne her i Norge,men HVOR mange er det som går i kirka egentlig?"alle"feirer jul,men gjør de det pga jesus egentlig? Man må lære at muslimer er ikke en homogen gruppe,det finnes de som er ultrakonservative,som gjør alt som man må gjøre,det finnes de som er litt mer liberale,og det finnes de som er meget liberale,ja til og med homofile muslimer finnes det. 6
Gjest Badabing Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Kjenner noen som kaller seg muslimer fordi de er født muslimer, selv om de ikke praktiserer islam nå. Har muligens med tradisjon å gjøre? Som at vi følger enkelte kristne skikker selv om vi ikke er kristne, eks de som døper barna sine i kirken eller bruker lilla lys i adventstiden. 4
Dolce Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 De muslimene jeg kjenner personlig, er like "muslimsk" som jeg og mine venner er "kristne". Dvs. ytterst liberale, og er bare muslimsk/kristen pga. kultur. De/vi feirer et par høytider i året fordi det er hyggelig tradisjon, men bortsett fra det er religionen ikke-eksisterende i hverdagen. 5
Saleried Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2012 Hvordan kan noen som kjenner innholdet i Koranen velge å kalle seg muslimer? Ville det ikke vært hyggeligere for alle om de tok avstand fra den boken?
Gjest Badabing Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Hvordan kan noen som kjenner innholdet i Koranen velge å kalle seg muslimer? Ville det ikke vært hyggeligere for alle om de tok avstand fra den boken? Hvorfor? Jeg klarer ikke å se problemet i dette, like lite som jeg bryr meg om at folk kaller seg kristne fordi de står i statskirken, men likevel ikke praktiserer kristendom. 2
Saleried Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2012 Om det er noe jeg hater her i verden, så er det: Koranen, Allah/Gud, Mohammed, Hadith og GT. Er det noen jeg er mistenksom overfor så er det de som velger å kalle seg muslimer. De som ber, går i moskeen og leser skriftene er utenfor mistanke. De bekrefter selv hvilke holdninger de har. 1
Alina X Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 hvordan kan noen være kristne etter å ha lest bibelen?og har dere hørt om talmud?jødene er skumle de. 2
Gjest imli Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Akkurat som mange kristne "plukkar ut det beste" av bibelen, kanskje? Det handlar jo om ulike personlege tolkningar og kva ein vel å leggje vekt på. Dette med dreping og piskning står det jo om i både bibelen og koranen, men i dei fleste land har heldigvis sekulære lovar, ikkje religiøse, og i dei landa der lovane er tufta på religiøse skrifter, er det heller ikkje sånn at mannen i gata kan gå rundt og drepe dei han meiner gjer noko feil, med lova i hand. 2
Saleried Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2012 hvordan kan noen være kristne etter å ha lest bibelen?og har dere hørt om talmud?jødene er skumle de. Det nye testamentet fritar de kristne fra å forholde seg til det gamle som noe annet enn en historiebok. De kristne tror på Jesus budskap, ikke GTs Gud. Sikkert derfor mange velger å kalle seg kristne; de liker Jesus. Jødene er skumle. De er hakket verre enn muslimene på mange områder. Heldigvis har vi knapt noen av dem i Norge 1
Saleried Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2012 Akkurat som mange kristne "plukkar ut det beste" av bibelen, kanskje? Det handlar jo om ulike personlege tolkningar og kva ein vel å leggje vekt på. Dette med dreping og piskning står det jo om i både bibelen og koranen, men i dei fleste land har heldigvis sekulære lovar, ikkje religiøse, og i dei landa der lovane er tufta på religiøse skrifter, er det heller ikkje sånn at mannen i gata kan gå rundt og drepe dei han meiner gjer noko feil, med lova i hand. Sure 2.85 er ganske klar på at du ikke bare plukker fra Koranen som du vil. Om du ser bort fra den respekterer du ikke Allah. Hvorfor da kalle seg muslim?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Hvorfor er det noen som kaller seg kristne uten å leve etter Bibelen? De som reelt tror at Jesus var Guds sønn som stod opp fra de døde må sågar kalle seg PERSONLIG kristne. Hva de andre "kristne" er da har jeg fremdeles store problemer med å forstå.
Gjest imli Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 Sure 2.85 er ganske klar på at du ikke bare plukker fra Koranen som du vil. Om du ser bort fra den respekterer du ikke Allah. Hvorfor da kalle seg muslim? Fordi dei har eit anna syn på det enn du? 5
Gjest Purelove Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Det nye testamentet fritar de kristne fra å forholde seg til det gamle som noe annet enn en historiebok. De kristne tror på Jesus budskap, ikke GTs Gud. Sikkert derfor mange velger å kalle seg kristne; de liker Jesus. Jødene er skumle. De er hakket verre enn muslimene på mange områder. Heldigvis har vi knapt noen av dem i Norge Hva har en jøde gjort for å skremme deg, vesla? 3
Saleried Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2012 Hva har en jøde gjort for å skremme deg, vesla? Har du lest skriftene deres? 1
Dolce Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Hvordan kan noen som kjenner innholdet i Koranen velge å kalle seg muslimer? Ville det ikke vært hyggeligere for alle om de tok avstand fra den boken? Ville det ikke vært hyggeligere dersom alle sluttet å tro på alle typer "guder" og religioner? Om eventyrboka heter Koranen eller Bibelen spiller da mindre rolle.... 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 Det nye testamentet fritar de kristne fra å forholde seg til det gamle som noe annet enn en historiebok. De kristne tror på Jesus budskap, ikke GTs Gud. Sikkert derfor mange velger å kalle seg kristne; de liker Jesus. Jødene er skumle. De er hakket verre enn muslimene på mange områder. Heldigvis har vi knapt noen av dem i Norge Dette stemmer ikke helt. I Matt. 5.17-18 sier Jesus dette: Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Hvordan kan noen som kjenner innholdet i Koranen velge å kalle seg muslimer? Ville det ikke vært hyggeligere for alle om de tok avstand fra den boken? Om det er noe jeg hater her i verden, så er det: Koranen, Allah/Gud, Mohammed, Hadith og GT. Er det noen jeg er mistenksom overfor så er det de som velger å kalle seg muslimer. De som ber, går i moskeen og leser skriftene er utenfor mistanke. De bekrefter selv hvilke holdninger de har. Gratulerer! Du får premien for å være den mest ignorante og kunnskapsløse på kg for øyeblikket! Du hater Koranen(muslimer), er redd jøder og Gud vet hva annet. Spre muslimhatet ditt et annet sted, dette skal være et hyggelig forum. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå