Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anyone? Trenger litt hjelp og råd!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra :) Hva studerer du? Lurer på noe angående finans 2 eksamen :/

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke komme til saken? Ja, det er folk som både er studenter ved BI her. Endatil folk som er ansatte ved BI.

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du med det å gjøre da? Herregud.. Lurer ganske enkelt på om det stemmer at eksamen består av 80 % av arbeidskravene. I følge Johnny er det slik, men når jeg ser på gamle eksamensoppgaver er det helt andre oppgaver enn det jeg har fått i arbeidskravene, spesielt i del 2 og 3. Har nå kun fokusert på disse, men begynner å lure på om det ikke er nok.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er Johnny?

AnonymBruker
Skrevet

Johnny Olesen vel.. Foreleser i bla Finans 2...

AnonymBruker
Skrevet

Ja unnskyld, det kunne vel ikke jeg vite, jeg har jo aldri gått på BI...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidskravene er kun noe du må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Så de teller ikke av selve karakteren på eksamen. Hvis det var det du lurte på?

AnonymBruker
Skrevet

Eller mente du at det er av de typene du får på eksamen? Anbefaler å se på tidligere eksamensoppgaver. De dekker pensum ganske bra. Arbeidskravene ikke så mye. Eller de er jo med, men på arbeidskravene er det ofte litt mer delt opp og ikke hele den helheten.

AnonymBruker
Skrevet

Ja unnskyld, det kunne vel ikke jeg vite, jeg har jo aldri gått på BI...

Da var jo ikke denne tråden ment for deg en gang! :daane:

Er det Finans og Økonomistyring 2 du mener??

Skrevet

Hei.

Jeg går på BI og har Johnny Olesen :) Økonomi og admin første år i Bergen? Det gjør jeg ihvertfall.

Så kanskje jeg kan hjelpe.

Men ja,arbeidskravene er veldig lik eksamensoppgavene har jeg hørt fra folk som går 2 klasse.

Skrevet

Men det smarteste du gjør er å bruke gamle eksamensoppgaver,spesielt fra de 2 siste årene,de før det brukte de en annen bok mener jeg han sa.

Jeg bruker ihvertfall de gamle eksamensoppgavene.

Skrevet
:popcorn: var litt morsom tråd! Men nei jeg går ikke på BI, skal begynne til høsten tenker jeg.. Om Gud ønsker det!
AnonymBruker
Skrevet

Hm... Håpte at arbeidskravene var representative nok til å kunne få en ok karakter, men jeg får vel prøve meg mer på eksamensoppgavene og. Problemet er bare at da blir det så mye mer pensum å ta inn. Føler ikke hjernen min har nok plass :gjeiper: Er ikke helt min sterke side dette nei! Uff, og jeg som trodde jeg lå greit an nå som jeg har jobbet litt med dem! Må jo tross alt kunne alt utenat også..

AnonymBruker
Skrevet

Hm... Håpte at arbeidskravene var representative nok til å kunne få en ok karakter, men jeg får vel prøve meg mer på eksamensoppgavene og. Problemet er bare at da blir det så mye mer pensum å ta inn. Føler ikke hjernen min har nok plass :gjeiper: Er ikke helt min sterke side dette nei! Uff, og jeg som trodde jeg lå greit an nå som jeg har jobbet litt med dem! Må jo tross alt kunne alt utenat også..

Det verste med finans er at du må kunne alt utenat ja. Spesielt teori spørsmålene hvor du ikke kan regne deg frem, men må kunne alt pensum siden du potensielt kan få spørsmål om hva som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Det verste med å studere er alt man må kunne. :P For ikke å snakke om alt man må lære seg underveis i studiene...

• Liker 2
Skrevet

jeg hadde finans og økonomistyring 1 i høst og eksamensoppgavene var ikke i nærheten av arbeidskravene. Jeg syns det blir feil av foreleserene å si at hvis man går igjennom arbeidskravene før eksamen så vil det gi en pekepin på hvordan eksamen kommer til å bli. Finans og økonomistyring 1 er det eneste jeg har, så kan dessverre ikke hjelpe deg med finans 2, men ser ut som andre her kan det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...