Gå til innhold

Hvorfor er det galt å "ligge rundt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og har vært det i et halvår. Jeg har ganske mye sex til å være singel.

Hva er galt i å ha sex når man er singel? Føler nesten jeg blir stemplet som "løs", men helt ærlig, hva et problemet?

Jeg trives godt som singel, og jeg har ikke sex med "randoms". Jeg kjenner alle fra før. Ikke hopper jeg til sengs med forskjellige menn hver gang heller, jeg bruker kondom, og det er ikke noe spill eller følelser inne i bildet. Jeg går ikke til sengs med hvem som helst.

Hvorfor er dette galt og hva mener dere at dette sier om meg som person?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest JosefK78
Skrevet

Så lenge du bruker kondom så er det ingen som skal bry seg, om du har hatt veldig mange partnere over kort tid ville jeg også bare tatt en sjekk hos legen, kondomer er aldri 100%

Det sier ingenting om deg som erson annet enn at du er heldig som kan 'velge å vrake' i partnere der vi andre må jobbe for det, og det skal du bare være glad for.

• Liker 2
Gjest UngKalven
Skrevet

Det er ikke så mange som mener det er så galt som du virker å ha inntrykk av. Men vi oppfatter mye sterkere når noen mener det vi gjør er galt og får følelsen av at "alle" mener det. Mens det egentlig er veldig få.

Det er jo ikke noe galt. Prøv å ikke bry deg så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bruker kondom så er det ingen som skal bry seg, om du har hatt veldig mange partnere over kort tid ville jeg også bare tatt en sjekk hos legen, kondomer er aldri 100%

Det sier ingenting om deg som erson annet enn at du er heldig som kan 'velge å vrake' i partnere der vi andre må jobbe for det, og det skal du bare være glad for.

TS her

Har ikke hatt veldig mange partnere i denne singelperioden, det er vel snakk om 3-4 forskjellige, men flere ganger.

Tanken slo meg i dag da jeg våknet med en jeg ikke har ligget med før. At jeg kanskje blir stemplet. Men jeg ser liksom ikke problemet, jeg koser meg som singel.

Gjest Tidssone
Skrevet

Dersom du ikke ser noen problemer med det, så er det ingen problemer med det.

Dersom du spør her inne hva andre tenker om det, så vil du garantert, før eller siden, få et svar om at det er horete, ingen menn vil ha en dame som ligger rundt osv.

Gjest JosefK78
Skrevet

TS her

Har ikke hatt veldig mange partnere i denne singelperioden, det er vel snakk om 3-4 forskjellige, men flere ganger.

Tanken slo meg i dag da jeg våknet med en jeg ikke har ligget med før. At jeg kanskje blir stemplet. Men jeg ser liksom ikke problemet, jeg koser meg som singel.

Ok men alikevel det skader ikke å sjekke seg, ikke alle sykdommer som har symptomer vet du, men skal jeg slutte og leke helsesøster det som kan gjøre at noen kaller deg billig er vel at noen blir misunelige på din tiltrekningskraft eller at de mennene du har vært med utvikler noen form for sjalusi mellom hverandre, men uansett så gjør du ingenting galt så lenge du er ærlig og utfører sikker sex

• Liker 1
Gjest krabat
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke noe galt med å ha sex utelukkende for nytelsens skyld så lenge ens syn er at sex bare er uskyldig moro. Men for meg som ser på sex som et uttrykk for kjærlighet og intimitet, så vil det være meningsløst å inngå et forhold med ei jente som gjerne har sex kun basert på fysisk tiltrekning.

Endret av krabat
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt med å ha sex for utelukkende for nytelsens skyld så lenge ens syn er at sex bare er uskyldig moro. Men for meg som ser på sex som et uttrykk for kjærlighet og intimitet, så vil det være meningsløst å inngå et forhold med ei jente som gjerne har sex med mennesker kun basert på fysisk tiltrekning.

Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Jeg er singel og har vært det i et halvår. Jeg har ganske mye sex til å være singel.

Hva er galt i å ha sex når man er singel? Føler nesten jeg blir stemplet som "løs", men helt ærlig, hva et problemet?

Jeg trives godt som singel, og jeg har ikke sex med "randoms". Jeg kjenner alle fra før. Ikke hopper jeg til sengs med forskjellige menn hver gang heller, jeg bruker kondom, og det er ikke noe spill eller følelser inne i bildet. Jeg går ikke til sengs med hvem som helst.

Hvorfor er dette galt og hva mener dere at dette sier om meg som person?

Det som er galt er at du da ikke er aktuell som noen partner. Når du ligger rundt med andre.

En partner må klare å holde beina samlet, og ikke minst være trofast. Ellers er du billig/løs og altså uaktuell for et seriøst parforhold.

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Det som er galt er at du da ikke er aktuell som noen partner. Når du ligger rundt med andre.

En partner må klare å holde beina samlet, og ikke minst være trofast. Ellers er du billig/løs og altså uaktuell for et seriøst parforhold.

Nå får du gi deg Steinar. Fordi om man har litt tilfeldig sex som singel betyr ikke det at man er utro i forhold. Vi lever i 2012, ikke 1912.. Ditt sexliv er privat ts, ingen har noe med det å gjøre, det viktigste er at du har det bra og trives! Putt'n inn sier jeg bare ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå får du gi deg Steinar. Fordi om man har litt tilfeldig sex som singel betyr ikke det at man er utro i forhold. Vi lever i 2012, ikke 1912.. Ditt sexliv er privat ts, ingen har noe med det å gjøre, det viktigste er at du har det bra og trives! Putt'n inn sier jeg bare ;)

Men hva gjør disse single som er vandt med å få seg noe hele tiden i et forhold om det kommer langvarig sextørke? Klarer de å holde bena sammen? Regner med å få ja såklart som svar, men jeg holder meg skeptisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha en gutt som har ligget rundt fordi det kræsjer veldig med mitt eget syn på og forhold til sex. Sex er for meg noe jeg gjør med noen som betyr noe og som jeg liker mer enn bare litt (mer enn bare fysisk tiltrekning).

Er nok ofte slike forskjeller i syn på sex, følelser og den slags som gjør at noen synes det er "galt".

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Men sexlivet er PRIVAT. At dere ønsker dere partnere med like verdier kan jeg godt forstå, jeg har megaangst for kjønnssykdommer så tør ikke se på en mann en gang, men her snakker vi om å dømme single jenter som har ONS. Jeg syns ikke det er riktig, så lenge man ikke sårer noen og begge er med på leken så får hver enkelt gjøre som de vil.

• Liker 1
Skrevet

...says who?

Jo, du. Og en del andre som har samme holdning som deg.

Skill nå for en saklig gangs skyld på deg selv m/meningsfeller, da, og de som har andre holdninger enn deg.

Du argumenterer som om verden utelukkende består av sånne som deg. Det gjør debatten slitsom.

• Liker 3
Gjest krabat
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!

Så bra ;)

Jeg vil ikke ha en gutt som har ligget rundt fordi det kræsjer veldig med mitt eget syn på og forhold til sex. Sex er for meg noe jeg gjør med noen som betyr noe og som jeg liker mer enn bare litt (mer enn bare fysisk tiltrekning).

Er nok ofte slike forskjeller i syn på sex, følelser og den slags som gjør at noen synes det er "galt".

Ja, det er nettopp det. Sex er en viktig del av et forhold. Ikke bare er det viktig at man passer sammen på det rent tekniske planet (dette er det uansett mulig å trene seg opp til) og har noenlunde lik appetitt på sex, men man bør også ha det samme synet på hva sex er.

Skrevet

For deg er det ikke noe problem så lenge du trives med det og ingen tar skade av handlingen, men for meg blir en slik situasjon et problem ettersom det vitner om grenser og moral du har som ikke kommer overens med mine egne.

'Problem' i den forstand at jeg mener det er feil og ikke noe noen burde ta eksempel etter, men ikke i den forstand at jeg mener du fortjener noen 'straff' for å ha utført handlingen. Det blir litt 'jeg respekterer din rett til å gjøre det, men jeg respekterer ikke handlingen du er villig til å gjøre'.

Utover det er det deg og ditt liv, og så lenge det ikke skader noen, er det ikke et større problem enn at jeg synes det vitner om en tankegang som er feil og ugunstig for mitt ideal av mennesker og samfunn.

• Liker 3
Gjest JosefK78
Skrevet

For deg er det ikke noe problem så lenge du trives med det og ingen tar skade av handlingen, men for meg blir en slik situasjon et problem ettersom det vitner om grenser og moral du har som ikke kommer overens med mine egne.

'Problem' i den forstand at jeg mener det er feil og ikke noe noen burde ta eksempel etter, men ikke i den forstand at jeg mener du fortjener noen 'straff' for å ha utført handlingen. Det blir litt 'jeg respekterer din rett til å gjøre det, men jeg respekterer ikke handlingen du er villig til å gjøre'.

Utover det er det deg og ditt liv, og så lenge det ikke skader noen, er det ikke et større problem enn at jeg synes det vitner om en tankegang som er feil og ugunstig for mitt ideal av mennesker og samfunn.

Men hva er det som er så ødeleggende for det menneskelige samfunn å ligge med flere partnere når du er single

Skrevet

Vil ikke ha ei dame som er brukt av alt og alle. Ellers takk.

AnonymBruker
Skrevet

Men sexlivet er PRIVAT. At dere ønsker dere partnere med like verdier kan jeg godt forstå, jeg har megaangst for kjønnssykdommer så tør ikke se på en mann en gang, men her snakker vi om å dømme single jenter som har ONS. Jeg syns ikke det er riktig, så lenge man ikke sårer noen og begge er med på leken så får hver enkelt gjøre som de vil.

Det handler jo egentlig ikke om dømme noen fordi de gjør det, men det går på verdier og syn på hva sex er. Så dermed blir det "galt" når det kommer til det punktet man evt skal innlede et langvarig forhold med noen.

DA blir det et issue for meg ihvertfall om gutten har et syn på sex som er meget motstridene fra mitt eget. Og det handler jo da ikke om at han er noe dårligere menneske etc hvis han har ligget med mange, men da passer han ikke for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke ha ei dame som er brukt av alt og alle. Ellers takk.

da lurer jeg på om du er likedan selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...