Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkuratt begynt i ny jobb, som helgemedarbeider. Har jobbet fire vakter der, og funnet ut at det ikke er noe for meg. Samtidig har jeg fått en sommerjobb et annet sted, men dette er ikke noe håndfast.

Jeg lurer egentlig på hvordan jeg skal få sagt opp, skal jeg sende en oppsigelse i posten eller skal jeg dra dit å snakke med de og forklare situasjonen?

Syntes jo det er litt flaut, ettersom de har brukt ressurser på meg. Hva ville dere gjort?

Er student og er jo avhengig av penger nå som stipendet opphører. Men jeg har søkt på andre jobber i nærheten av der jeg bor, og har trua på at det vil ordne seg.

Har forresten underskrevet kontrakt som ekstravakt, så jeg vet ikke hvor lang oppsigelestid jeg har?

Noen som har råd/tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står det i kontrakten?

Skrevet

Om du fortsatt har prøvetid, så er som regel oppsigelsestiden to uker og om du ikke har noe prøvetid så er det som regel en mnd, men det står oftest spesifisert i kontrakten.

Det beste er å gå innom å snakke med sjefen/assisterende å forklare situasjonen :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Skriv en formell oppsigelse og lever den personlig til nærmeste leder. Er jo bare å si at dette ikke var noe for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! :) i kontrakten står det ikke noe om prøvetid eller oppsigelestid. Det er et vikariat for ekstravakter. Noe som egentlig er feil, jeg er jo fast ansatt. Men sjefen sa at dette var en midlertidig kontrakt, og at jeg vil få den riktige etterhvert pga omgjøringer i turnusen.

I kontrakten står det at arbeidstaker blir tilkalt etter behov, arbeidstaker har verken plikt til å påta seg tilbudte vakter, eller krav på å bli tilbudt vakter.

Jeg har som sagt arbeidet 4 vakter (inklusiv opplæring). Hvordan gjør jeg det i forhold til å få lønn for disse dagene? Jeg har ikke levert skattekort, men det bør jeg vel gjøre? Syntes det bare virker så frekt å levere skattekort og oppsigelse på samme tid.

Får vel stikke innom på mandag og forklare situasjonen, at dette ikke er noe for meg og beklage.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...