AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Jeg har ei miniatyrtispe (5 kg) som har løpetid, er i ståtida nå. Jeg lurer på om det er trygt å gå tur? Årsaken til at jeg spør er fordi mange hannhunder bruker å gå løs her rundt omkring. Store hannhunder! Jeg er livredd at de skal gå løs på tispa mi... Hva gjør jeg om det skjer??
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Det burde virkelig innføres sertifikat for å få lov til å ha hund! 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Det burde virkelig innføres sertifikat for å få lov til å ha hund! Er det meg du sikter til (TS)?? Er det rart at jeg spør om dette?? Det er hennes første løpetid, bear with me. 1
Fantasi Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Selvfølgelig skal du gå tur! Dersom det kommer enn hannhund så tar du henne under armen for å unngå at det skjer noe. Normalt ville jeg ikke anbefalt deg å løfte opp hunden sånn uten videre, men nå under løpetid og med tanke på at hun er liten ville jeg gjort det. 1
Gjest Bobler Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Selvfølgelig skal hunden ha tur, løpetid eller ikke. Du går tur som vanlig, har hunden i bånd og håper at folk har sine i bånd. Kommer det en løs hannhund, løft opp bikkja eller få vekk hannhunden. Si i fra til forbipasserende at hun har løpetid. Det er ett fett om hun er miniatyrhund eller giganthund. Alle hunder skal ha tur! 4
Gjest _La Femme Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Dette er faktisk et problem. At eiere av hannhunder (og tisper selvfølgelig) ikke kan respektere båndtvangen. Jeg irriterer meg over det hver gang jeg ser en løs hund springene rundt her ute. Jeg skjønner godt at man kan bli skremt når det kommer en stor hund mot en liten. Det er ganske mange kilos forskjell, og hva skal man gjøre? Man vil jo slippe å skade den store hunden, så da har man vel heller lite annet valg enn å plukke den opp og løpe.
Gjest Quake Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Så frekke folk skulle være... Om du virkelig er bekymra så dør ikke hunden av å ikke gå tur en liten stund så lenge du aktiviserer den skikkelig hjemme. Evt gjør som nevnt over at du kan løfte henne opp. Når en hannhund med penis på størrelse med egen hund så blir man jo selvfølgelig bekymret. 3
Gjest Høymann Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Når en hannhund med penis på størrelse med egen hund så blir man jo selvfølgelig bekymret.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg har to tisper som løper samtidig. Mens de bare løper er det ingen fare for da sier de klart i fra til eventuelle tilnærmere at de skal holde seg unna. Under stådagene derimot, da går jeg helst tur når ikke alle andre går tur, og ikke der folk flest lufter hunder. Men jeg har ikke hatt noe problem i møte med andre hunder. Enten vusjer jeg de vekk og går videre. Hvis hanner er veldig pågående så ber jeg tispene mine sitte og står bak dem. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Dette er faktisk et problem. At eiere av hannhunder (og tisper selvfølgelig) ikke kan respektere båndtvangen. Jeg irriterer meg over det hver gang jeg ser en løs hund springene rundt her ute. Jeg skjønner godt at man kan bli skremt når det kommer en stor hund mot en liten. Det er ganske mange kilos forskjell, og hva skal man gjøre? Man vil jo slippe å skade den store hunden, så da har man vel heller lite annet valg enn å plukke den opp og løpe. Hvorfor er det båndtvang? 1
Gjest _La Femme Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Hvorfor er det båndtvang? Hvorfor det er båndtvang? Nei det er jo flere grunner til det. Hvorfor spør du? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Hvorfor det er båndtvang? Nei det er jo flere grunner til det. Hvorfor spør du? Nei, det er en grunn til det, å det er for å beskytte dyrelivet. 2
Gjest _La Femme Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Nei, det er en grunn til det, å det er for å beskytte dyrelivet. Ja? Jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp nå.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 Ja? Jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp nå. Pga det du skrev i det første innlegget jeg siterte. 2
Gjest Quake Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Pga det du skrev i det første innlegget jeg siterte. Hæh...? 1
zanna Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Pass hvertfall på å ha med mobil, og lagre nummeret til falck slik at du kan ringe de om det dukker opp plagsomme hannhunder uten eiere! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå