TheSgirl Skrevet 5. mai 2012 #1 Del Skrevet 5. mai 2012 Har så lyst på noe godt å spise ikveld,men er helt blank! Har allerede vært innom tanken på både pizza og taco,men er så lei mye av det.. Har besøk så vil gjerne finne på noe vi kan kose oss med Ingen som har ett kjempe forslag til meg da? Noe du synes er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. mai 2012 #2 Del Skrevet 5. mai 2012 Hjemmelaget lasagne(?) Indre/ytre filet med peppersaus og poteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSgirl Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mai 2012 Hjemmelaget lasagne er faktisk noe jeg aldri har prøvd meg på,bruker du noen spesiell oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSgirl Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2012 Fikk plutselig lyst på bakt potet med fyll,noen som har noen gode forslag til hva man kan fylle de med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbychef Skrevet 5. mai 2012 #5 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) -entrecote med hjemmelaget bernaise,ovnsstekte potetbåter,og pannesauterte grønnsaker f.eks. løk,sopp,aspargesbønner. -Crepes fylt med en røre av kjøttdeig,sopp,løk,hvitløk,1/2 boks tomater,chilisaus,salt, pepper og godt med basilikum. Alt dette stekes i en panne og så fylles crepene(tynne pannekaker) og til slutt strøes ost over og gratineres. -Rekeaften med div. dipper,godt brød/loff,dill,sitron,majones/aioli -Hjemmelagde tapas (det finnes masse oppskrifter på nett,google i vei!) -Raclette er en stor favoritt her i huset med div. tilbehør Endret 9. mai 2012 av hobbychef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 5. mai 2012 #6 Del Skrevet 5. mai 2012 burritos,quesedillas,fajitas er retter eg syns er kjempegod helgemat.da servert med mexicansk ris,hjemmelaget guacamole,salsa og rømme. Ellers så er det jo kjempe godt å unne seg en god biff,kalv,kalkun,vilt finnes mye godt å velge mellom..men da koster det jo litt.men får jo det man betaler for.koke skikkeli god kraft og bruke tid på å lage tilbehør og dessert. God helg ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. mai 2012 #7 Del Skrevet 5. mai 2012 Lasagne er super "sosial" mat. Det tar litt tid å lage og det er mye å gjøre, slik at alle kan få en oppgave. Du finner mange fine oppskrifter om du googler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #8 Del Skrevet 5. mai 2012 Piggvar, hollandaise og grønne asparges, med en hvit burgunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSgirl Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 5. mai 2012 Wow,her hadde det dukket opp masse gode forslag Det ble bakt potet fylt med vårløk,mais,paprika og bacon,gratinert med ost og rømme til. Ble ikke dumt,men savnet litt mere smak,så får prøve meg litt mere frem etterhvert. Var tross alt første gangen jeg laget bakt potet Men skulle dere ha flere tips tar jeg gjerne imot. Er stadig vekk på leting etter ny inspirasjon på kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 5. mai 2012 #10 Del Skrevet 5. mai 2012 du kan jo prøve med et kryddersmør på poteten din nestegang.det gjør god smak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 6. mai 2012 #11 Del Skrevet 6. mai 2012 -Ostesufflé (port salut pleier vi å bruke) med baguett/ciabatta sammen med hvitløksmør -Indrefilet/ytre med hasselback/fløtegratinerte/fondantpoteter med rødvinssaus/fløtesaus/soppsaus/peppersaus og smørdampede asparges, gulrøtter, brokkoli og mais. -hjemmelagde hamburgere med masse hvitløk og urtekrydder. Toppet med salat, ost og bacon sammen med ovnsbakte potetbåter, stekt paprika fylt med fetaost, pesto,rødløk eller gratinerte bifftomater -Biff med ovnsbakte potetbåter, gorgonzolasaus, fylt sopp og salat. -Cannelloni (dvs. fylte store pastarør som er gratinert og stekt i ovnen) med div. fyll -Kyllingfilet surret med bacon/parmaskinke og evt. ost inni med pesto på sammen med en salat med mozarella og tomater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 6. mai 2012 #12 Del Skrevet 6. mai 2012 Wow,her hadde det dukket opp masse gode forslag Det ble bakt potet fylt med vårløk,mais,paprika og bacon,gratinert med ost og rømme til. Ble ikke dumt,men savnet litt mere smak,så får prøve meg litt mere frem etterhvert. Var tross alt første gangen jeg laget bakt potet Men skulle dere ha flere tips tar jeg gjerne imot. Er stadig vekk på leting etter ny inspirasjon på kjøkkenet Jeg elsker bakt potet med steikt kylling biter, og steikt vårløk, paprika og rødløk, litt salt og pepper, med kryddersmør og/eller rømme til. Eller bakt potet med : Grovt salt 100 g chorizo 1,5 ss blanding av salvie og basilikum 3 ss mais 1,5 vårløk 75 g revet ost Salt og pepper Ellers lager jeg ofte denne: http://www.matprat.no/kos/koseoppskrifter/chili-con-pollo/. Eller denne hvor jeg bytter ut kylling kjøttdeig med vanlig kjøttdeig http://www.matprat.no/kos/koseoppskrifter/helgefavoritt/kylling-og-tortillasnacks/. med en stor salat bolle ved siden av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satellites Skrevet 8. mai 2012 #13 Del Skrevet 8. mai 2012 Kjøttdeig på brødskive! Lag en kjøttfarse av: kjøttdeig salt hakket løk pepper litt ingefær melk potetmel Skjær så et brød i vanlige skiver (gjerne et litt gammel og hardt grovbrød) og smør på kjøttfarsen på begge sidene. Pass på å få det helt ut i kantene! Stekes så i stekepanne med smør til de er gyllebrune. Serveres med salat :-D Kjempegodt! (og lag gjerne mange slik at du har i fryseren, lett å ta opp for en enkel middag :-) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå