Gå til innhold

Hvor mange kcal kan man gå over..

Anbefalte innlegg

Gjest Vanndråpe
Skrevet

Har begynt å bry meg mer om antall kalorier jeg får i meg og prøver å ligge på ca 1500 pr dag, noe som har gitt meg gode resultater. Hvis jeg skulle ha lyst til å skeie ut en dag, hvor mye kan jeg gå over uten at det ødelegger for mye? Har hørt at man et par dager i uka kan ligge 15 % over uten at det skal forstyrre forbrenningen. Kan det stemme?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Forstyrre forbrenningen"? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

"Forstyrre forbrenningen"? :klo:

Heheh, denne skjønte ikke jeg heller helt!

Jeg ligger i kaloriunderskudd, altså under 1500 kcal per dag. Fredag/lørdag ligger jeg 100-300 over uten å få dårlig samvittighet! :) Max 500.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på mellom 1400 og 1700 vanligvis, men på lørdagene spiser jeg absolutt hva jeg vil (og hvor mye jeg vil), og da ender jeg ofte på godt over 3000 kcal totalt den dagen.

Jeg går ned i vekt allikevel. :)

Skrevet

Informasjon på nettet sier at 7500 kcal tilsvarer 1 kg, så du kan vel regne ut fra det.

Ligger du 100-300 kcal over en dag tviler jeg på at det ødelegger så mye, men det vil jo ikke være optimalt for vektnedgang å ligge over kcal-mål ofte.

Skrevet

Jeg er enig med en ab over her. Kjører MASSE kalorier én dag i uka, skikkelig fråtsing, og spiser under resten av uka. (Rundt 1500). Gått ned 10 kilo på et halvt år. Så det gikk sakte, men det er lettere å holde på den livsstilen!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...