trøndera80 Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Nusket skal begynne i barnehagen når hun er 8 mnd, jeg gruer meg til dette, det er jo noen mnd til men det er jo så tidlig. Bor jo i ei lita bygd og kjenner de som jobber der, og er kjempeflinke Pappan får ikke til å ta ut permisjon slik som det er vanlig, han jobber 2 uker borte, 1 uke hjemme. Så da skal han ta permisjonen den uka han er hjemme, og det er jo bra Hva synes dere? Er det like fælt for mor samme hva? hehe Dere skjønner sikkert jeg er førstegangs
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Nå begynte ikke min i barnhage før han var 2år, så jeg syns det gikk veldig greit. Jeg personlig hadde aldri sendt en 8mnd gammel baby i barnehagen, men det er meg.. Det er jo ingen som kan nekte mannen din å ta sammenhengende permisjon?
trøndera80 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2012 Nå begynte ikke min i barnhage før han var 2år, så jeg syns det gikk veldig greit. Jeg personlig hadde aldri sendt en 8mnd gammel baby i barnehagen, men det er meg.. Det er jo ingen som kan nekte mannen din å ta sammenhengende permisjon? Av forskjellige årsaker så kan vi ikke ta sammenhengende perm desverre :sur:
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Kan ikke = vil ikke i dette tilfellet, skjønner jeg. Tenk å heller sende en bitteliten baby på 8 måneder i barnehagen enn å kreve at mannen tar sin bit fullt ut. Dere burde ikke fått barn med den egotankegangen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Det går nok helt fint! Selv om det alltid vil være vannskelig for ett mammahjerte, og jeg tror nok det er verre jo tidligere man gjør det. Personlig synes jeg du er utrolig heldig som har fått bhg plass til en på 8 mnd. Her er det umulig. Jeg vil trenge det neste år, men det er umulig:( Selvfølgelig er det ikke ideelt å sende så små i bhg, men er faktisk ikke alle som har noe valg!! Men det jeg er sikker på er at det nok blir verre for deg en for barnet, og at han sansynligvis vil stortrives der:)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Kan ikke = vil ikke i dette tilfellet, skjønner jeg. Tenk å heller sende en bitteliten baby på 8 måneder i barnehagen enn å kreve at mannen tar sin bit fullt ut. Dere burde ikke fått barn med den egotankegangen. Unnskyld meg, men det finnes faktisk grunner til at slikt kan skje! Sist jeg fikk barn måtte vi velge kort persmisjon med 100% lønn fordi vi hadde dårlig økonomi, og jeg tjente mest. Da mannen skulle ta sin perm etter 7 mnd var valget: mist jobben eller ikke ta perm! Vi prøvde å overføre ukene til meg, men det nekta nav, selv om mannens arbeisgiver bekreftet pr brev at han ville miste jobben sin hvis han tok perm. Så da satt vi der da, med en baby på 7 mnd, og ingen til å være hjemme. Hadde jeg hatt muligheten til bhg da hadde jeg vært super glad, selv om drømmen selvsagt var å gå hjemme lenger. Dagmamma er da jammen ikke noe bedre i den alderen! Så ser ingen grunn til tyne TS for dette! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Sønnen min var 9 og en halv mnd. gammel da han begynte, og selv om han var veldig ung, var det ikke særlig problematisk. Han hadde masse fridager og korte dager. Det var ikke før han var 15 mnd. at han begynte å være lei seg når jeg gikk, og det varte en kort uke. Jeg skulle også ønske jeg kunne hatt ham hjemme mye lenger, men sånn er det ikke alltid.
Ulrikke Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Med datter født i november og barnehageoppstart i august året etter (start da eller mist plassen!) sier det seg selv at ungen var 9 mnd ved barnehagestart. Gikk fint! Litt urolig i starten, men det gikk seg greit til! Må legge til at jeg jobber i bhg selv (ikke den hun gikk i) og nok var forholdvis avslappet i forhold til en del andre foreldre stakkars, men jeg skal ikke stikke under en stol at det er annerledes med ens egen Det går fint! I dag er hun 6,5 år og verdens tryggeste, blideste jente!
trøndera80 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2012 Kan ikke = vil ikke i dette tilfellet, skjønner jeg. Tenk å heller sende en bitteliten baby på 8 måneder i barnehagen enn å kreve at mannen tar sin bit fullt ut. Dere burde ikke fått barn med den egotankegangen. Hsn vil. men kan ikke, og dette er egentlig ganske sårt for meg. Du er ikke akkurat fintfølende når du skriver det på den måten. En ting skal du vite at dattra mi går foran alt, og jo vi burde fått barn Så rart at du er anonym forresten
trøndera80 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2012 Med datter født i november og barnehageoppstart i august året etter (start da eller mist plassen!) sier det seg selv at ungen var 9 mnd ved barnehagestart. Gikk fint! Litt urolig i starten, men det gikk seg greit til! Må legge til at jeg jobber i bhg selv (ikke den hun gikk i) og nok var forholdvis avslappet i forhold til en del andre foreldre stakkars, men jeg skal ikke stikke under en stol at det er annerledes med ens egen Det går fint! I dag er hun 6,5 år og verdens tryggeste, blideste jente! godt å høre, nå ble jeg litt letta
trøndera80 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2012 Sønnen min var 9 og en halv mnd. gammel da han begynte, og selv om han var veldig ung, var det ikke særlig problematisk. Han hadde masse fridager og korte dager. Det var ikke før han var 15 mnd. at han begynte å være lei seg når jeg gikk, og det varte en kort uke. Jeg skulle også ønske jeg kunne hatt ham hjemme mye lenger, men sånn er det ikke alltid. synd men sant ........
SummerJoy Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Eldste min var 10 mnd da hun begynte og det gikk helt supert.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Unnskyld meg, men det finnes faktisk grunner til at slikt kan skje! Sist jeg fikk barn måtte vi velge kort persmisjon med 100% lønn fordi vi hadde dårlig økonomi, og jeg tjente mest. Da mannen skulle ta sin perm etter 7 mnd var valget: mist jobben eller ikke ta perm! Vi prøvde å overføre ukene til meg, men det nekta nav, selv om mannens arbeisgiver bekreftet pr brev at han ville miste jobben sin hvis han tok perm. Så da satt vi der da, med en baby på 7 mnd, og ingen til å være hjemme. Hadde jeg hatt muligheten til bhg da hadde jeg vært super glad, selv om drømmen selvsagt var å gå hjemme lenger. Dagmamma er da jammen ikke noe bedre i den alderen! Så ser ingen grunn til tyne TS for dette! Herregud, da anmelder man faktisk arbeidsgiver om det skjer. Det er slikt man har fagforeninger for. Og fagforeningens jurister ville malt arbeidsgiver i filler. Men det gadd dere ikke, nei. Så da plasserte dere heller ungen bort på legd. Naturligvis skulle ikke du få ta over fars uker grunnet udugelig arbeidsgiver og tafatt mann. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 Herregud, da anmelder man faktisk arbeidsgiver om det skjer. Det er slikt man har fagforeninger for. Og fagforeningens jurister ville malt arbeidsgiver i filler. Men det gadd dere ikke, nei. Så da plasserte dere heller ungen bort på legd. Naturligvis skulle ikke du få ta over fars uker grunnet udugelig arbeidsgiver og tafatt mann. Og hva vet du om dette??? Han gikk selvfølgelig til foreninga si, men de kunne ikke gjøre noe fordi han ikke var fast ansatt. Han var til og med ute i pressen med saken sin, i håp om å få beholde jobben og kunne ta perm. Så ikke kom her!! Er nemlig ikke alle som er så heldige å ha faste trygge stillinger i stat og kommune...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Nusket skal begynne i barnehagen når hun er 8 mnd, jeg gruer meg til dette, det er jo noen mnd til men det er jo så tidlig. Bor jo i ei lita bygd og kjenner de som jobber der, og er kjempeflinke Pappan får ikke til å ta ut permisjon slik som det er vanlig, han jobber 2 uker borte, 1 uke hjemme. Så da skal han ta permisjonen den uka han er hjemme, og det er jo bra Hva synes dere? Er det like fælt for mor samme hva? hehe Dere skjønner sikkert jeg er førstegangs Jeg tenker at det må være kjipt å ha det sånn økonomisk. Ungen må i barnehagen når den er åtte måneder, eller bli økonomisk ruinert..... 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #16 Skrevet 5. mai 2012 TS: Gjør det dere kan for at den lille får så korte dager i barnehagen som mulig, og at dere tar fri når dere kan. Så kommer det til å gå helt fint! En barnehage som tar inn så små barn vet hva de gjør. Jeg vet ikke hvordan det er når de fortsatt er så små som 8 mnd. Men min på 14 mnd sliter litt om vi har han for mange dager borte om gangen. I påsken var han jo borte hele uken, og da var det sårt når han skulle leveres igjen. Så om dere kan, så ville jeg vært litt i barnehagen selv om pappaen er hjemme, kanskje kan han få være med og være der noen timer også, så blir det litt tryggere for dere alle? En annen mulighet er jo om du kan redusere stillingen din litt midlertidig, det kan ikke arbeidsgiver nekte deg. (Kan linke lover osv om interessant.) Så vil dagene bli enda kortere.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Det går bra TS selv om det ikke er en ønsket situasjon. Her måtte barnet til dagmamma i en alder av 3 mnd fordi permisjonsreglene var sånn den gangen. I barnehage fra ettårsalderen. Ble en trygt og flott barn.
Loppe Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Jeg jobber i bhg, og tenker at dette avhenger mye av hva sags bhg det er. Der eg jobber ville det ikke vært et godt tilbud til en så liten baby, det er aldersblandede grupper,og jeg ville ansett det som regelrett uforsvarlig. I tillegg er det mye utskiftning i personalet og folk sykmelder seg når de har vondt i håret. I bhg der sønnen min går er det bare 10 barn, ogalle er under tre år. Så lenge han har gått der, har de aldri hatt vikar!Det er sikkert en løsning som hadde vært ok for et så lite barn. Det går nok fint sal du se. Prøv å få til korte dager ogn eller ann fridag innimellom om de er mulig.
Loppe Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 Forstår jeg det riktig om far kan ha barnet hver 3.uke ganger 10? Daer det jo ikkeså galt da. Kan jo ha henne hjeme de ukene. Ville bare gjort det, tror ikke det er noe roblem for et så lite barn.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Hvorfor tar han ut perm den uka han likevel har fri? Må vel være bedre å spare permisjonen til han får fast jobb da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå