AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Kjenner mange såkalte innvandrere, men er vel muslimer folk flest er bekymret for? Seriøst.. svensker? Noe å bekymre seg over? Asiatere, stort sett hardtarbeidene mennesker. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes vi bør sette full stopp for innvandring av muslimer, uten et eneste unntak, og heller ta inn ikke-muslimer fra andre områder i verden (kan vi ikke redde litt flere kinesere eller nordkoreanere fra forfølgelse f.eks?), så vi får mer multikultur isteden for duokultur. Duokulturaliseringen fører bare til borgerkrig i det lange løp. 5
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes vi bør sette full stopp for innvandring av muslimer, uten et eneste unntak, og heller ta inn ikke-muslimer fra andre områder i verden (kan vi ikke redde litt flere kinesere eller nordkoreanere fra forfølgelse f.eks?), så vi får mer multikultur isteden for duokultur. Duokulturaliseringen fører bare til borgerkrig i det lange løp. Dette skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare hva du mener?
Gjest Katten. Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Jeg er mer redd for øst-europeere enn jeg er for muslimer. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Muslimer: - Pakistanere. - Somaliere. - Folk fra midtøsten. - Folk fra tidligere Jugoslavia. flere? Med en gang tenker jeg: Skummelt... 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Innvandrere som ikke er muslimer: - Indere. (Hardt arbeidende, godt integrert. Høy utdanning. - Vietnamesere. (Hardt arbeidende, godt integrert. Høy utdanning. - Tamilere.. same here. - Polakker: ? - Svensker: Hardt arbeidende. 4
Dakia Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Muslimer: - Pakistanere. - Somaliere. - Folk fra midtøsten. - Folk fra tidligere Jugoslavia. flere? Med en gang tenker jeg: Skummelt... Nord-Afrikanere, nordmenn, svensker, finlendere, kinesere, indonesere, and so on.. Kjempeskummelt. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes vi bør sette full stopp for innvandring av muslimer, uten et eneste unntak, og heller ta inn ikke-muslimer fra andre områder i verden (kan vi ikke redde litt flere kinesere eller nordkoreanere fra forfølgelse f.eks?), så vi får mer multikultur isteden for duokultur. Duokulturaliseringen fører bare til borgerkrig i det lange løp. Ja, hva med kinesere fra Xinjiang, Uigurene? 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Dette skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare hva du mener? Jeg mener det som står der: Ikke slippe inn en eneste muslim til, det er altfor mange muslimer her nå, både i Norge, Skandinavia og Europa. Det bryter ut borgerkrig om det fortsetter. Jobbe mer effektivt for å få ikke-muslimske asylberettigede til å komme hit. De som motarbeider regimene i Kina og Nord-Korea, er f.eks. asylberettigede. Duo betyr to. En dualitet er en motsetning mellom to. Vi har en dualitet i befolkningen nå: islam vs ikke-islam Multi betyr mange. Vi har ikke noen uttalt multikultur i Norge. Polakker, tyskere og svensker har samme kultur som oss. Vi har for få hinduer o.a. fremmedkulturelle som ikke er muslimer til at disse utgjør noen nevneverdig tyngde ifht islam vs vestlig. Vi har en uttalt duokultur. Disse to kulturene utgjør ikke en musikalsk duo, men en dualitet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Ja, hva med kinesere fra Xinjiang, Uigurene? Jeg tenkte mer på hyggelige kinesere som kjemper for menneskerettigheter, ytringsfrihet og demokrati. Det står vel temmelig ettertrykkelig i det du soterer at muslimer er uønsket? Kanskje det er for mye forlangt å tro at en muslim eller en venstreekstremist kan klare å se helt innlysende sammenhenger.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Jeg mener det som står der: Ikke slippe inn en eneste muslim til, det er altfor mange muslimer her nå, både i Norge, Skandinavia og Europa. Det bryter ut borgerkrig om det fortsetter. Jobbe mer effektivt for å få ikke-muslimske asylberettigede til å komme hit. De som motarbeider regimene i Kina og Nord-Korea, er f.eks. asylberettigede. Duo betyr to. En dualitet er en motsetning mellom to. Vi har en dualitet i befolkningen nå: islam vs ikke-islam Multi betyr mange. Vi har ikke noen uttalt multikultur i Norge. Polakker, tyskere og svensker har samme kultur som oss. Vi har for få hinduer o.a. fremmedkulturelle som ikke er muslimer til at disse utgjør noen nevneverdig tyngde ifht islam vs vestlig. Vi har en uttalt duokultur. Disse to kulturene utgjør ikke en musikalsk duo, men en dualitet. Men dette er bare en konstruksjon. Du har kanskje hørt om en falsk diokotmi? 2
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Men dette er bare en konstruksjon. Du har kanskje hørt om en falsk dikotomi? *korrigert skrivefeil.
Gjest Nuppdupp Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 ja, det er stort sett muslimer nordmenn frykter 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Men dette er bare en konstruksjon. Du har kanskje hørt om en falsk diokotmi? Jeg ser ikke hva som er falskt med det. Jeg kjenner islam, og ser at islam er uforenelig med skandinavisk kultur. 7
Gjest sentrumsekstremi Skrevet 5. mai 2012 #16 Skrevet 5. mai 2012 Jeg ser ikke hva som er falskt med det. Jeg kjenner islam, og ser at islam er uforenelig med skandinavisk kultur. Det er et av mange prblemer med fordommer og uvitenhet. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Dakia, hvorfor har du valgt et nick som til forveksling likner taqiyah? Ingen av de ca. 30 muslimene jeg kjenner er noe særlig skumle. De er bare vanlige hardtarbeidende borgere av det norske land. 3
TheHairyToothfairy Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Jeg frykter alle religiøse dimlinger, uansett hva de kaller guden sin. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 Det er et av mange prblemer med fordommer og uvitenhet. Hvor godt kjenner du islam? Gjennom hvilke kilder? Hvorfor stoler du på hva muslimer i minoritet sier, om du kjenner islam?
Gjest navnelapp Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Eg fryktar ingen religiøse fordi dei er religiøse. Eg fryktar maktmenneske som ikkje går av vegen for å utnytte andres frustrasjon, fattigdom og ignoranse for å utøve vold. Slike maktmenneske har vi veldig få av i Norge, dei få som er her er ikkje spesielt aktive, og miljøa dei "jobbar" i er relativt lette å rydde opp i. Det er eit langt større problem i andre land, som Syria, Egypt og andre land med mykje arbeidsløyse, lite utdanning, dårlege/korrupte styringssystem og dårleg økonomi. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå