Gjest Valiumsjunkie Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Sitter her med 5 kokte Amandine-poteter. Hva skal jeg gjøre med dem?? Kjipt med kokte poteter, noen tips til hva jeg kan gjøre med dem? Vil ovnsbake dem, men siden de allerede er kokte så ... ?? Har ikke verdens mest utstyrte kjøkken, ei heller en gud på kjøkkenet
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Du kan ovnsteke dem selv om de er kokt først. Rull dem i olivenolje, ha på salt, pepper og krydder. Men hvordan i alle dager har du endt opp med 5 kg kokte poteter?
Gjest Ludovie Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Du kan dele dem i to på langs og steke dem i pannen i litt olje. Eller lage spansk omelett. For eksempel.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Men hvordan i alle dager har du endt opp med 5 kg kokte poteter? Forskjell på 5 stk poteter og 5 kg 1
Gjest navnelapp Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Kutt dei i bitar og steik dei saman med litt løk, bacon og godt krydder, og så steiker du eit speilegg og har på toppen. =pytt i panne. :-)
Leonora8 Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Skrell dem, kjøp spekeskinke, melon, flatbrød og rømme.. nammmmm
altsoja Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 lag en god potetsalat. bland rømme,majones,sennep,purreløk,salt og pepper så har du en kjempegod potetsalat til grillmaten.
Gjest Ludovie Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Kom forresten på noe som er veldig godt, og som jeg ikke har laget på lenge: Legg potene på benken, og knus dem litt flate med håndflaten. Legg dem over i en ildfast form, ha over olivenolje, flaksalt, og gjerne litt urter (rosmarin, f.eks.), sett i ovnen, og stek til de blir litt sprø i kantene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå