Gjest Haaploes Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Hei! Nå holder jeg på å bli GAL. Leier en kjellerleilighet som ikke akkurat har verdens beste standard, med mye fukt o.l. Dette gjør igjen at sukkermaur koser seg glugg ihjel OVERALT. I dag tidlig oppdaget jeg noen på badet av alle steder - da satte jeg meg nesten ned for å hylgråte. Jeg har prøvd maurgift, jeg støvsuger og vasker hver dag, tømmer søppel minst én gang daglig, gjerne flere hvis det er mye matrester o.l. Jeg leste et kjerringråd om å ta sukker på kanten av et glass med vann (så skulle de drukne), men det har heller ikke hatt noe hell. Er det noen av dere freshe damer (og menn) som har klart å vinne over disse småjævlene og vil dele noen tips?
Gjest Nuppdupp Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 (endret) du må legge giften der de er mest. dessuten kan man få pulver man strør inntil veggen over hele rommet. klarer du å finne ut hvor de kommer fra? strø pulver der. man får kjøpt det på matbutikken Endret 5. mai 2012 av Nuppdupp 1
Rødtoppen86 Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Vi har også et stort maurproblem her vi bor. Det eneste som hjelper, er å spraye med Trinol 810 insektsmiddel der hvor maurene kommer fra. Hos oss vil det si alt av sprekker og åpninger i veggene. Så lenge man ikke vasker bort sprayen, dør maurene i flust og man kan hver dag støvsuge opp masse svarte prikker langs listene. Dette gjør at vi får et opphold med plagsomme maur, og når de begynner å poppe frem igjen, er det bare å spraye på nytt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå