Gjest Janus Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Jeg har hørt det flere ganger bli sagt her inne at man ikke møter bra kvinner på byen, noe jeg selvsagt er sterkt uenig i av opplagte grunner. Påstanden om at man ikke møter skikkelige kvinner (eller menn) ute på byen har jeg aldri forstått, men jeg kan forstå at det for mange ikke er den beste plassen å komme i kontakt. Med det sagt, så kunne jeg tenke meg å møte kvinner andre plasser også og det er ikke alle perioder jeg har like lyst å gå ut. Per i dag er byen stort sett den eneste plassen jeg møter nye damer og jeg kunne gjerne tenke meg å gjøre noe med det. Om man ekskluderer nettdating, hvilke alternativer har man da? Kvinner er jo overalt, men det er ikke alltid like lett å ta kontakt ut av det blå. Det er en stund siden jeg sist stoppet en ukjent dame på gaten, så kanskje jeg bør vurdere å begynne med det igjen. Det beste er selvsagt når det oppstår en situasjon hvor man naturlig kommer i prat uten at agendaen er "sjekking" i utgangspunktet. Kanskje løsningen er en eller annen sosial hobby hvor man naturlig omgås kvinner? 3
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Det er selvsagt bare en myte at man ikke kan møte en bra match ute på byen. Veldig mange er ute og spiser, tar seg et glass vin osv. Dersom det _kun_ er de som aldri befinner seg på et utested, som er bra personer, så har man et massivt problem. Det er da bare hyggelig å bli sjekket opp alle andre steder også, så lenge det ikke er innpåslitent og pågående. 2
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Altså: Jatakk til å treffe en partner allesteder.
Envy Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Man kan treffe noen på byen, men sannsynligheten for å finne noen som er ute etter noe seriøst på byen er minimal. 5
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Man kan treffe noen på byen, men sannsynligheten for å finne noen som er ute etter noe seriøst på byen er minimal. Hvor finner man de som er ute etter noe seriøst, når de fleste mennesker er ute en gang imellom? 5
Envy Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Hvor finner man de som er ute etter noe seriøst, når de fleste mennesker er ute en gang imellom? Jeg vil tro sjansen er større på nett om man absolutt skal lete etter noen. Selv har jeg størst tro på at man treffer noen det klaffer med tilfeldig. F.eks på treningssenteret, jobben/skolen, kurs, gjennom interesser man har osv. 3
ToveM Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Nå er ikke jeg singel, og har kanskje ikke noe på dette forumet å gjøre. Men jeg møtte mannen min på byen, vi har nå vært gift i 26 år. Så selvfølgelig går det an å treffe noen på byen. Kanskje litt anderledes i min tid likevel, ingenting som het nett den gangen.
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Jeg vil tro sjansen er større på nett om man absolutt skal lete etter noen. Selv har jeg størst tro på at man treffer noen det klaffer med tilfeldig. F.eks på treningssenteret, jobben/skolen, kurs, gjennom interesser man har osv. Jeg tror også på dette med tilfeldigheter, men for meg betyr tilfeldigheter at man også kan treffe noen man liker en gang man er ute på lønningspils. Kanskje er det noen andre som også er ute på lønningspils på samme stedet. Jeg tror ikke at alle de andre som er på lønningstreff, ute for å feire en kompis sin bursdag osv, kun er ute etter et ligg. 6
Steinar40 Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Absolutt alt i dette livet er tilfeldigheter. Og sannsynligheter. 2
Envy Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Jeg tror også på dette med tilfeldigheter, men for meg betyr tilfeldigheter at man også kan treffe noen man liker en gang man er ute på lønningspils. Kanskje er det noen andre som også er ute på lønningspils på samme stedet. Jeg tror ikke at alle de andre som er på lønningstreff, ute for å feire en kompis sin bursdag osv, kun er ute etter et ligg. Jeg sier ikke at det er umulig å møte noen på byen, bare tror ikke man skal satse alle kortene sine på det 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Det kommer jo helt ann på hva du ser etter. Jeg er ikke interessert i noe bydronning eller paradise-jente og da er stort sett damer på byen utelukket for meg. Og jeg vil tro det er det samme de andre mener når de sier at de beste damene ikke finnes på byen. 2
Envy Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Det kommer jo helt ann på hva du ser etter. Jeg er ikke interessert i noe bydronning eller paradise-jente og da er stort sett damer på byen utelukket for meg. Og jeg vil tro det er det samme de andre mener når de sier at de beste damene ikke finnes på byen. Så en bydronning kan ikke være "best" for den rette mannen? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Nå er jo "byen" ganske relativt. Dere som sier det er umulig å møte noen ute på byen, tenker dere da kun på utesteder/klubber av partyparty-typen? Og jenter i lårkorte kjoler som har brukt 25 timer på å pynte seg og hyle med venninner, samt har promille oppunder tosifra? Eller på menn av den samme typen? Da er jeg enig i generaliseringen og dømmingen, men "Byen" er jo langt mer enn det. FInnes da utallige puber med langt mindre partyfaktor som egner seg bra for å komme i PRAT med folk. Ikke bare et svett dansegulv nå klokka er over 02. 4
Envy Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 Nå er jo "byen" ganske relativt. Dere som sier det er umulig å møte noen ute på byen, tenker dere da kun på utesteder/klubber av partyparty-typen? Og jenter i lårkorte kjoler som har brukt 25 timer på å pynte seg og hyle med venninner, samt har promille oppunder tosifra? Eller på menn av den samme typen? Da er jeg enig i generaliseringen og dømmingen, men "Byen" er jo langt mer enn det. FInnes da utallige puber med langt mindre partyfaktor som egner seg bra for å komme i PRAT med folk. Ikke bare et svett dansegulv nå klokka er over 02.
Gjest Janus Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Kanskje vi kan lage en egen tråd som omhandler om damer på byen er bra eller ikke, ettersom det ikke var formålet med denne tråden? Selv har jeg en veldig bred omgangskrets hvor alle av oss går ut på byen og selv min søster som er glad-kristen går ut på byen en gang i blant. Påstanden om at man ikke møter bra mennesker ute på byen er rett og slett tåpelig. 3
BergenBy Skrevet 5. mai 2012 #16 Skrevet 5. mai 2012 Om du kommer deg bort fra skjermen og ut av huset, så er det kvinner overalt. SÅ enkelt er det Si hei til de. De biter ikke.
Gjest Nenya82 Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Nå er jo "byen" ganske relativt. Dere som sier det er umulig å møte noen ute på byen, tenker dere da kun på utesteder/klubber av partyparty-typen? Og jenter i lårkorte kjoler som har brukt 25 timer på å pynte seg og hyle med venninner, samt har promille oppunder tosifra? Eller på menn av den samme typen? Da er jeg enig i generaliseringen og dømmingen, men "Byen" er jo langt mer enn det. FInnes da utallige puber med langt mindre partyfaktor som egner seg bra for å komme i PRAT med folk. Ikke bare et svett dansegulv nå klokka er over 02. Helt enig. Nå har jeg kjæreste,men jeg traff både min nåværende kjæreste og en eks på konsert.Så man kan godt treffe noen ute,men jeg er enig i at de typiske partystedene ikke er et like godt sted å treffe noen.
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Jeg er ofte ute på byen, men _aldri_ på nattklubber. Dersom noen mener jeg er en mindre bra dame fordi jeg går ut og spiser, drikker vin og sludrer med venner/kollegaer en fredagskveld, så går disse mennene glipp av _mye_. 2
Gjest Cuntzilla Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 (endret) At alle på byen er useriøse og bare ute etter et ligg er en påstand som faller på sin egen urimelighet. Spesielt satt i sammenheng med at det liksom er så mye bedre og mer seriøst å sjekke opp folk på butikken og på treningssenteret. Vel, guess what? De går også på byen. Og de der useriøse damene som raver rundt fulle på byen? De går også i butikken.. Seriøsitet når det kommer til forhold har ikke noe med hvilket sted en person befinner seg på. Forøvrig - og for å holde meg til tema - så synes jeg det er litt useriøst å bli sjekket opp av en fremmed "på gata". Det er for det første noe jeg blir utsatt for ganske ofte og på en noe trakasserende måte av folk fra andre kulturer, så jeg har utviklet en ganske sterk aversjon mot det. For det andre synes jeg ikke det er sjarmerende at en fyr bare går etter utseende mitt, og jeg er så kresen på personlighet (og allergisk mot kjedelige dater) at jeg aldri ville takket ja til en kaffe med en mann jeg ikke visste noe om. Jeg er helt enig med deg i at det er bedre når man kommer naturlig i prat uten at agendaen er sjekking. Men ellers synes jeg byen er et veldig bra sted. Trenger ikke gå på sjekkern og plukke opp fremmede heller, det er gjerne et sted hvor man blir introdusert for venner av venner og så bygger man opp et nettverk og det er gjennom dette man finner noen. Endret 5. mai 2012 av Cuntzilla 3
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Ja, Cuntzilla. I tillegg er det definitivt ikke alle som møtes ute på byen som vil være med deg hjem. Noen ber om telefonnummeret slik at man kan treffes igjen senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå